بازدید 7801

دستگیری بدل انداز شمش طلا

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک بدل انداز شمش طلای قلابی خبرداد و گفت: متهم از دلارفروشان کلاهبرداری می‌کرد.
کد خبر: ۹۴۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰ 27 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری در تشریح این خبر اظهار کرد: سیزدهم آبان ماه سال جاری پرونده‌ای کلاهبرداری با عنوان بدل اندازی از شعبه ۲دادیاری دادسرای ناحیه ۷تهران به پایگاه سوم برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع و در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی پس از مراجعه به این پایگاه اظهارات کرد: سیزدهم آبان در خیابان شیخ صفی در حال فروش دلار بودم که فرد ناشناسی به من نزدیک شد و گفت: چرا به جای فروش دلار، شمش طلا نمی‌خرید و سپس با چرب زبانی مرا فریب داد و ترغیب کرد که شمش طلا بخرم. سپس با هم سوار خودرو ۴۰۵ او شدیم در همین هنگام یک عدد شمش طلای ۱۸۰گرمی به من نشان داد و در عوض آن از من دلار گرفت و پس از اینکه من از خودرواش پیاده شدم بلافاصله از محل گریخت. شمش طلا را به طلافروشی بردم و آنجا بود که متوجه شدم این شمش تزئینی است و هیچ ارزشی ندارد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت ابراز داشت: اقدامات پلیسی برای شناسایی متهم و محل اختفاء وی آغاز شد و پس از گذشت چند روز کارآگاهان متوجه شدند متهم در خیابان سهروردی در حال فروش خودرو ۴۰۵خود است تا آخرین مدارک و ادله اثبات جرمش را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: بلافاصله اکیپی از کارآگاهان این پایگاه به خیابان سهروردی اعزام و موفق شدند متهم را در سوم آذرماه دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل کنند.

چهری ادامه داد: متهم که مردی ۵۳ ساله مجرد، ساکن خیابان پیروزی تهران و دارای چندین سابقه در خصوص جرایم مالی است، در همان بدو حضور در پایگاه به بزه انتسابی خود اعتراف و در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری اش اظهار داشت از چند ماه پیش اقدام به خرید تعدادی شمش تزئینی کردم و سپس در خیابان‌هایی که می‌دانستم محل حضور فروشندگان ارز است پرسه می‌زدم و پس از انتخاب سوژه کلاهبرداری می‌کردم.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهم با دستور دادیار شعبه ۲دادیاری دادسرای ناحیه ۷تهران روانه زندان شد، در پایان از شهروندانی که به این شیوه و شگرد از آنان کلاهبرداری شده است، خواست برای شناسایی متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل