بازدید 18794
مرور روزنامه‌های دوشنبه چهارم آذرماه؛

آیا واقعا مسأله، بنزین است؟! /دو لبه قیچی تهدید ایران/به مردم توهین نکنید

کابینه در تور بنزین، چه کسانی یارانه معیشتی گرفتند؟ عبور قالیباف از جلیلی، کهریزک تکرار نمی‌شود، تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان، برانکو به ایران بازمی‌گردد؟ چگونه اعتراض کنیم که اغتشاش‌گر نباشیم؟ آمار هولناک از وضعیت کودکان یمنی، عیب‌یابی طرح بنزینی به وقت آرامش، ضاربان شهید ابراهیمی در تیررس جامعه اطلاعاتی سپاه و ضرورت تلاش برای مهار قیمت‌ها، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۳۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵ 25 November 2019

آیا واقعا مسئله، بنزین است؟! /دو لبه قیچی تهدید ایران/به مردم توهین نکنید

کابینه در تور بنزین، چه کسانی یارانه معیشتی گرفتند؟ عبور قالیباف از جلیلی، کهریزک تکرار نمی‌شود، تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان، برانکو به ایران بازمی‌گردد؟ چگونه اعتراض کنیم که اغتشاش‌گر نباشیم؟ آمار هولناک از وضعیت کودکان یمنی، عیب‌یابی طرح بنزینی به وقت آرامش، ضاربان شهید ابراهیمی در تیررس جامعه اطلاعاتی سپاه و ضرورت تلاش برای مهار قیمت‌ها، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه چهارم آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که کلید خوردن استیضاح وزیر کشور و تلاش‌ها برای استیضاح دو وزیر دیگر در کنار گزارش‌هایی از تخصیص و پرداخت یارانه معیشتی و نقد‌هایی درباره آن و قیمت بنزین و تورم افسار گسیخته در کنار یادداشت‌هایی درباره ضرورت مقابله با موج جدید گرانی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه شرق برنامه مجلسی‌ها برای استیضاح سه وزیر کابینه روحانی را با تیتر سه استیضاح نتیجه بی تفاوتی به مجلس؟ در صفحه نخست خود برجسته کرد. این روزنامه گزارشی دیگر درباره نقش یک ژن خوب در پرونده دیواندری را در صفحه نخست امروز خود قرار داده است.

روزنامه مردم سالاری گزارشی از قیمت بنزین و گرانی افسارگسیخته را تیتر صفحه نخست خود کرده و در خبری دیگر از استعفای وزیر کشاورزی نوشته است.

روزنامه جوان در گزارشی با تیتر عیب‌یابی طرح بنزینی به وقت آرامش واکاوی معایب طرح جدید بنزینی را به زمان آرامش موکول کرده و در بخش‌های دیگر صفحه نخست امروز خود از حضور رئیس بسیج مستضعفان در مجلس و بازدید فرمانده سپاه از خانواده یک شهید اغتشاشات اخیر گزارش داده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنی؛

به مردم توهین نکنید

مسعود پیرهادی، سردبیر روزنامه رسالت در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان به مردم توهین نکنید، نوشت: این روزها، موافقان و مخالفان در مورد طرح اصلاح قیمت بنزین، مرتب موضع می‌گیرند و برخی هم که موضع روشنی ندارند، اظهارنظر‌های دوپهلویی می‌کنند که هم هوای مردم را داشته باشند و هم تصمیم گیران و مسئولان را ناراضی نکنند. در این میان اما، عجیب‌ترین اظهارنظر‌ها آن مواردی است که متأسفانه اولین مطرح کننده آن‌هم شخص رئیس‌جمهور است. ایشان در همان روز اول اجرای طرح، صراحتا گفتند «افزایش نرخ بنزین، به نفع مردم است.» این موضع‌گیری، بعدازآن توسط دیگر مسئولان دولت و برخی کارشناسان، مطرح شد. برخی گفتند که طرح افزایش قیمت بنزین ضروری است، اما تنها شیوه اجرایش اشکال دارد، برخی دیگر گفتند که فواید این طرح برای مردم تشریح نشده و عده‌ای هم تأکید کردند که اگر به‌صورت ملایم و تدریجی، چنین طرحی با مردم در میان گذاشته می‌شد، این‌قدر بازخورد منفی پیدا نمی‌کرد.
آیا واقعا مسئله، بنزین است؟! /دو لبه قیچی تهدید ایران/به مردم توهین نکنید
ایراد اصلی و مشترک تمام مواضع و اظهارنظر‌های این‌چنینی که تنها مختص به حوزه بنزین هم نیست، داشتن این پیش‌فرض است که «مردم نمی‌فهمند!» معمولا سخنان سیاسیون، بخش‌هایی دارد که بنا به مصلحت و ضرورت گوینده، حذف می‌شود. بیایید یک‌بار دیگر این جمله را با بخش محذوف آن بخوانیم. بیان این جمله که «افزایش نرخ بنزین به نفع مردم است» باآنکه «افزایش نرخ بنزین به نفع مردم است، اما مردم نمی‌فهمند» اگرچه در نوع ادبیات و گفتار، تفاوت دارد، اما متأسفانه در معنا و مفهوم فرق چندانی ندارد. عموم مردم حق‌دارند بپرسند که آخر این چه نفعی است که ما خودمان متوجه آن نیستیم. علاوه بر این، اگر حساب معدود اغتشاشگران و اراذل‌واوباشی که باید با آن‌ها برخورد شود را جدا کنیم، به نظر نمی‌رسد عموم مردم رضایت چندانی از طرح افزایش قیمت بنزین داشته باشند و اگر هم‌چنین طرحی در حقیقت به نفع مردم است، اما اکثریت چنین حس نمی‌کنند، حتما یک جای کار می‌لنگد و باز می‌توان با قطعیت گفت که مردم قطعا مقصر نیستند.


مردم عیال حکومت‌اند و حتی اگر در موضوعی متوجه مسئله‌ای نباشند، مقصر حاکمان هستند که توجیهشان نکرده‌اند. ملتی که مسئولان را به قدرت رسانده، انتظار ندارد هم فشار اقتصادی تحمل کند و هم توسط منتخبان خود، مستقیم یا غیرمستقیم تحقیر شود. بیایید نگاهمان را به مردم‌سالاری از بن و ریشه تغییر دهیم، مخصوصااین توصیه بیشتر شامل کسانی است که گاه‌وبیگاه، دم از رفراندوم می‌زنند. ضمن آن‌که خود نارضایتی مردم، یک شاخص اساسی است. جالب است درجایی می‌گویند به‌اجبار کسی را حتی به بهشت نمی‌بریم، اما حالا به‌اجبار معلوم نیست می‌خواهند چه نفعی به ما برسانند. این نگاه، سرسوزنی با مردم‌سالاری همخوانی ندارد و اگر سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مسئله بنزین را هم دوباره مرور کنید، هیچ ردپایی از این ادبیات توهین‌آمیز نمی‌یابید، چراکه حقیقتا کسی مثل ایشان، صادقانه به مردم‌سالاری دینی اعتقاد ندارد. آن دسته از مسئولان و کارشناسانی هم که درصدد توجیه کار دولت‌اند بدانند که مردم‌داری و ایستادن کنار مردم وسیله نیست، بلکه خود هدف است.

دو لبه قیچی تهدید ایران

حمیدرضا جلایی پور استاد دانشگاه طی یادداشتی با عنوان دو لبه قیچی تهدید ایران که در شماره امروز روزنامه ایران منتشر شده نوشت: دو نیروی تندرو، ثبات ایران را به مخاطره انداخته اند. نخستین نیرو همان کسانی هستند که امکان اصلاح امور و تصحیح «سیاست‌های غلط و پرهزینه» را نمی‌دهند. نیرو‌هایی که افتخارشان این است که ۲۰ سال است در برابر انتخاب‌ها و مطالبات مردم ایستاده‌اند و جلوی اصلاح امور و توسعه بیشتر کشور را گرفته‌اند. همان نیرو‌های تندرویی که منتقدان مدنی و خشونت‌پرهیز را تحمل نکرده‌اند و اینک پس از دو دهه کاهش ظرفیت‌های حل مسأله‌ای حاکمیت و جامعه ایران، کشورمان را با ناراضیانی که بعضاً از خشونت پرهیز ندارند، روبه‌رو کرده است. متأسفانه این تندرو‌ها درک دقیق و همدلانه‌ای از مشکلات شهروندان معترض و مستأصل ندارند و در هنگام بحران هم قادر نیستند شهروندان منتقد و معترض را از نیروی تخریبگر سازمان یافته (از جمله وابستگان به سلطنت‌طلبان و مجاهدین خلق) جدا کنند.
آیا واقعا مسئله، بنزین است؟! /دو لبه قیچی تهدید ایران/به مردم توهین نکنید
دومین نیروی مخرب هم بخشی از سرنگونی‌طلبان خشونت‌پرورند که از جمله در رسانه‌های ماهواره‌ای و حلقه‌های خارجی هستند. در هر فرصتی که به دست می‌آورند، اعمال خشونت و ویران‌سازی به قصد سرنگونی نظام سیاسی در ایران را تشویق می‌کنند. همان سرنگونی‌طلبانی که در هفته گذشته از فرصت نارضایتی ناشی از افزایش قیمت بنزین استفاده کردند و بعضی از اقشار معترض در ایران را به آتش زدن و ویرانی اموال عمومی دعوت کردند. متأسفانه در چهار روز اول اعتراضات، رسانه‌های ماهواره‌ای مثل ایران اینترنشنال، من و تو، رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی نه تنها آتش‌افروزی و تخریب اموال عمومی را محکوم نکردند، بلکه در یک جنگ روانی تمام عیار برای خشونت بیشتر زمینه‌سازی تبلیغاتی و رسانه‌ای کردند. گویی به سرنگونی نه از راه اعتراض مدنی و خشونت‌پرهیز، که از طریق فراگیر شدن ناامنی و ویرانی و افزایش تلفات، با پشتوانه حمایت نظامی گروه بی (ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان) امید داشتند. این سرنگونی‌طلبان کوچک‌ترین پروایی از ابعاد ویرانگر خشونت برای «کشور ایران» ندارند. حتی این نیروی مخرب هیچ ابایی ندارد که با افزایش خشونت در‌های جهنم ناامنی روی ایران باز شود.


تمام عوامل ساختاری که منجر به اعتراضات ۹۶ و ۹۸ شد، در جامعه همچنان وجود دارد و ایران می‌تواند در بزنگاهی دیگر با وقایع مشابه روبه‌رو شود. مگر اینکه اولاً حاکمیت بدون تأخیر به اصلاح سیاست‌های خارجی و داخلی و شنیدن صدای معترضان و مطالبات شهروندان و کاهش نارضایتی بپردازد تا با کمک نیرو‌های جامعه مدنی و بازسازی اعتماد و افق‌گشایی در جامعه، نقشه خشونت‌طلبان متکی به نیرو‌های ایران‌ستیز را خنثی کند و ثانیاً دولت به جبران خسارات وارده به مردم ضعیف آسیب‌دیده و کاهش ضعف‌های حکمرانی‌اش بویژه در حمایت مؤثر از اقشار محروم بپردازد.

آیا واقعا مسأله، بنزین است؟!

عباس‌علی توتونچی در سرمقاله امروز روزنامه همدلی با عنوان مسأله بنزین نیست! نوشت: حوادث اخیر را چه اعتراض و چه اغتشاش بدانیم، باید ریشه‌یابی شوند تا چالش‌های امنیتی حاکمیت که پیش از این در فواصل زمانی ده ساله (۷۸-۸۸-۹۸) بروز می‌کرد، اکنون به فاصله کمتر از دو سال (دی ماه ۹۶- آبان ۹۸) رسیده است. ساده‌انگاری است اگر حوادث اخیر را فقط به افزایش قیمت بنزین یا حتی سایر گرانی‌ها تقلیل داد، اما دیگر فاکتور‌های نارضایتی را نادیده گرفت. علاوه بر دشمن یا دشمنان که پای ثابت تمام چالش‌های امنیتی به شمار می‌روند، چه عواملی باعث شد که جمعی از مردم نیز نقش‌آفرینی کنند تا چنین فضای التهاب و تنشی در جامعه ایجاد شود؟ البته که عوامل متعدد هستند، اما همه این عوامل در پدیده‌ای به نام افزایش شکاف میان مردم و حاکمیت بروز و ظهور یافته است که مختص به این دوره از تاریخ نیست و ریشه در فرهنگ و تاریخ ایران زمین در دو سه قرن اخیر دارد.


در تاریخ آمده است امیرکبیر برای اصلاحات اساسی در جامعه تلاش‌های زیادی کرد. او در ابتدای امر به اهمیت مطبوعات پی برده بود و از این‌رو جریده وقایع اتفاقیه یا «اخبار دارالخلافه تهران» را برای افزایش آگاهی و تعدیل شکاف میان مردم و حاکمیت منتشر کرد، اما واکنش مردم در آن زمان به اقدام دلسوزانه امیرکبیر در نوع خود جالب بود: (هرچیزی که از طرف دولت بیاید، کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه‌اش است، مثل این روزنامه! - روش و قصه جدیدی است برای گرفتن پول و چاپیدن ملت! - این کاغذ که برای ما نیست برای دیوان‌چی‌هاست!) حال آنکه به فاصله کوتاهی و بعد از بروز اقدامات مثبت امیرکبیر در جریان اداری و مالی کشور کار به جایی رسید که وقتی مردم از زبان یک نفر در قم شنیدند امیرکبیر در محفلی گفته قلیان سفالی چقدر خوب است، همان شایعه کافی بود تا مردم قید قلیان‌های انگلیسی را بزنند و از قلیان‌های سفالی وطنی استفاده کنند تا جایی که تجار انگلیسی و فرنگی هم صدایشان از این تاثیرگذاری امیر در حذف کالای خارجی درآمد، اما اقدامات سازنده امیر در یک دوره کوتاه چنان شکاف میان مردم و حاکمیت را کم کرده بود که مردم خود را ملزم به اطاعت و دنباله‌روی از اقدامات امیرکبیر می‌دانستند.
آیا واقعا مسئله، بنزین است؟! /دو لبه قیچی تهدید ایران/به مردم توهین نکنید
امروز هم اگر تبلیغات پرسروصدای رسانه ملی و مثبت‌انگاری تصمیم افزایش سوخت از سوی کارشناسان سفارشی در ذهن مردم فرو نمی‌رود نه ربطی به القائات دشمن دارد، نه برخاسته از عملکرد این دولت و آن دولت یا این جناح و آن جناح است! واقعیت آن است که شکاف میان مردم و حاکمیت و نادیده‌گرفتن بخش‌هایی از مردم حتی بر فرض اقلیت بودن آنها، چنان مشهود است که اگر امروز صد‌ها مصوبه در راستای حمایت از مردم نیز اخذ شود، به باور مردم نمی‌نشیند! سال‌هاست هشدار کارشناسان نسبت به افزایش این شکاف و تبعات ناخوشایند اجتماعی و سیاسی آن شنیده نمی‌شود و صدا و سیما و تریبون‌های رسمی آن چنان یک طرفه به قاضی می‌روند که گویی هیچ قوه عاقله و شعوری در این بر فرض اقلیت وجود ندارد و نتیجه این رفتار چیزی جز افزایش بیشتر این شکاف نیست که نیست!


خوشبختانه طبقه متوسط جامعه ایران به درجه‌ای از آگاهی و عقلانیت رسیده است که توسعه و پیشرفت را نه در براندازی و اغتشاش بلکه در اصلاح تدریجی امور (و نه مشخصا اصلاحات به معنای جناح سیاسی) می‌داند؛ عقلای مملکت اگر دلسوز این آب و خاک هستند و نمی‌خواهند فاصله این چالش‌های امنیتی از کمتر از دو سال به کمتر از چند ماه برسد، از این فرصت آرامش نسبی فعلی استفاده کنند و شکاف میان جامعه و حاکمیت را تعدیل و تلطیف کنند. این شکاف نه با قطع اینترنت و ربط دادن اعتراضات به خارج و تشدید تدابیر امنیتی بلکه با شنیدن صدای مخالف، مبارزه جدی و فراجناحی و غیرتبلیغاتی با فساد، حذف رانت‌های اطلاعاتی، اقتصادی و سیاسی، پرهیز از تک‌صدایی و استفاده از همه ظرفیت‌های فکری کشور به معنای واقعی و نه شعار‌های نمایشی، احترام به حقوق ملت و حاکم کردن روح دموکراسی و مردم‌سالاری در کشور و البته رفع محدودیت‌های اجتماعی و سیاسی در کشور قابل ترمیم است، در غیر این صورت چه دوست داشته باشیم و چه بخواهیم از واقعیت فرار کنیم، روز به روز این فاصله زمانی کاهش خواهد یافت که در آن صورت گریز از آن شاید به راحتی کاهش اعتراضات اخیر نباشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۶
اول موضوع بنزین بود
بعد بنزین ،اینترنتی شد
بعد اینترنت، بنزینی شد
بعد موضوع اینترنت شد
حالا اینترنت درست شد بقیه حله!
نوشته ی آقای توتونچی توی سرمقاله ی روزنامه ی همدلی برخلاف واکنش مسئولین در قبال حوادث هفته ی گذشته ، در نوع خودش جالب بود .
حتی امثال آقای زیبا کلام که از محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه ی مسئولین برخوردار هستن هم بخوان برای مسئولیتی کاندید شن باز مردم رأی نخواهند داد و اعتماد نخواهند کرد .
جز اون 5 درصدی از مردم که همیشه توی صفوف حمایت هستن و به نوعی از بدنه هم محسوب میشن ، دیگه کسی حاضر به حمایت نیست و این نوشداروها هم الان دیگه دردی رو دوا نمی کنه و به قول پدرم اعتماد مثل آبه ، بریزه دیگه برنمیگرده .
مسئولینی که به جای شنیدن صدای اعتراض مردم به گونه های مختلف به اعتراض مردم بی احترامی میکنن دیگه نمیتونن معتمد مردم باشن .
مشکل مملکت یکی دو تا نیست متاسفانه ، حداقل برای قشر تحصیل کرده ی جامعه که سطح توقع بالاتری دارن ؛ نه اشخاصی که تنها خواسته شون برطرف کردن قانونِ حجاب اجباری یا اینکه یه قرون بیشتر در بیارن و به جای ماهی 200 گرم گوشت ، 300 گرم گوشت بخورن !
اگه حجاب آزاد شه و به پایه حقوق هم یه تومن اضافه بشه 99% معترضین دیگه بیرون نمیان .

اما ریشه ی مشکلات مسائل دیگه ای غیر از یارانه هست ! که اگه اونا حل نشه باز در آینده زخمش سر باز میکنه
نمیدونم این همه عقلای کل و کارشناس مصلح و ناصح وقت تدابیر چکشی و غافلگیرانه و کودکانه کجا تشریف دارن؟؟؟؟
واقعیت بنزین نیست تحریم هاست اما تحریم ها کشور را فلج نکرد ناکارآمدی ها ، سهم خواهی سیاستمداران ، جنگ قدرت در بین مسئولان ، و فساد کشور را به این مشکلات دچار کرده
چهل سال است مسئولین فقط حرف میزنند و میگن آمریکا دشمن شماره یک ایران و بشریت است
ما هم خودمان آنقدر عقل و شعور داریم که این مسئله را درک کنیم و آمریکا را دوست خود نمیدانیم اما حرف که نشد خدمت به مردم !!!

ما مسئول حراف نمیخواهیم مرد کار و عمل میخواهیم البته پاکدست ، غیر دوتابعیتی
کاش مسئله بنزین بود

مردم قربانی بزرگ دعوای بین دولت و رقیبان سنتی دولت بر سر کسب کرسی های قدرت شدند
اینهمه خسارت و جنایت و ..... فقط بخاطر دعواهای سیاسی جناح ها و افراد در آستانه انتخاباتی که یک طرف آن فهمیده بوده بازنده است ولی برای فرار از باخت و حفظ قدرت از احساسات مردم در خیابانها مایه گذاشت .
بلاخره یک نفر حرف دل مردم را زد
آقای رئیس جمهور، برادر من: لطفا و خواهشا پول اختلاسهای هزاران میلیاردی رو با عنوان افزایش بهای بنزین از مردم درمانده و فلک زده نگیرین! اگه راست میگین واگه میتونین مالیات بر حق پزشکان رو بگیرین، مالیات از سازمانها و آرمانهایی بگیرین که سالیان سال است از پرداخت اون خودداری میکنند بخدا خدا رو خوش نمیاد، سر سوزنی هم از هدا بترسید جای دوری نمیره.
مردم ،مسئولان رو به قدرت نرساندن، ،مردم دخالتی در انتخاب انها نداشته و ندارند،،اگر مردم ازادی انتخاب داشتن،کی حسن روحانی و نمایندگان این چنینی انتخاب میکردن؟اینها تحمیل شدن به مردم
اینترنت های همراه قطع هست کسی مسول جوابگویی نیست مجلس که نماینده مررم هست چرا پیگر وضع مردم نیست.......
با سلام
این سخن وتحلیل کاملا درست ومنطبق برواقعیت جامعه است.
"امروز هم اگر تبلیغات پرسروصدای رسانه ملی و مثبت‌انگاری تصمیم افزایش سوخت از سوی کارشناسان سفارشی در ذهن مردم فرو نمی‌رود نه ربطی به القائات دشمن دارد، نه برخاسته از عملکرد این دولت و آن دولت یا این جناح و آن جناح است! واقعیت آن است که شکاف میان مردم ومسولین و نادیده‌گرفتن بخش‌هایی از مردم " وصدای آنها وخواست آنها موجب این نارضایتی است"
مردم ایران را به گدایی عادت ندهید. این مردم عزت دارند.
نوشته خوبی بود ولی افسوس که مسیولین اصلی کشور این مقاله ها رو نمیخونن و یه عده رو مسیول مطالعه مطبوعات میکنند که اونا هم هر گز اخبار درست رو نمیرسونند چون میترسند باعث ناراحتی رییس شون بشه
پاسخ ها
جم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
گل گفتی
گرانی بنزین و پرداخت یارانه ،قبلا امتحانش را پس داده ، این نسخه شفا بخش نیست
مشکل اصلی ناتوانی در اداره مملکت در تمامی موارد است .
آقای توتونچی مسأله آگاهی نیست که طبقه متوسط به آن رسیده وطبقه فرودست در قعر ضلالت وگمراهی باشد مساله طبقه متوسط کیفیت زندگی وايدال هایشان است مسأله طبقات پایین اصل زندگی وحتی زنده ماندن است بله وقتی بیماری را مرگ تهدید نکند حتی خود تن به تیغ جراح نمی‌دهد اصل مشکل همین است که چنان شکافی در مردم به وجود آمده که هیچ گروهی درد گروه دیگر را درک نمی‌کند وحرف آخر این که مدعیان اصلاح پذیری سیستم هم خود نیاز به اصلاحات دارند گاه بهتر است از خودتان سوال کنید دستاوردتان طی این سالها چه بوده؟
آفرین عباس‌علی توتونچی حرفت کاملا درست و منطقیه
داستان یارانه بسته معیشتی!
1- بیشتر مردم کم درآمد و ضعیف خودرو دارن وآنهم خوروهای پر مصرف! و مخالف گرانی و سهمیه بندی بنزین، قبل اعتراضات این را اعلام می کنند و یه شبه بنزین گران میشود!
2-رئیس جمهور: تعداد خانوار یارانه بگیر 18 میلیونه و شامل 60 میلیون نفر به آنها این بسته تعلق میگیردو کسانیکه یارانه شان قطع شده میتوانند بگیرند!
3- مسئول یارانه: به 60 میلیون بسته داده شده، قرار نیست همه یارانه بگیران آنرا بگیرن!
پیدا کنید این 60 میلیون نفرکیانند!
سپاس از سرمقاله خوب و کامل روزنامه ی همدلی که به خوبی مشکل را تجزیه و تحلیل بود
جالبه، اصلاح طلبان که الان واقعاً روحانی در رأسشونه از هر فرصتی استفاده میکنن که هی رفراندوم رو مطرح کنن. حتی شده مملکت رو به آشوب بکشن. حالا روی دیگر این شیوه تغییر قیمت بنزین داره هویدا میشه. ایجاد نارضایتی شدید در جامعه، و کم کم مطرح کردن صندوق رای (رفراندوم). بابا همین روحانی از صندوق رای در اومد دیگه. چه بلایی به سرمون آورده؟!
اينترنت رو وصل كنيد
بسه ديگه تحقير و حصر مردم
این دولت به راحتی داره به مردم دروغ میگه به دروغ گفته برای 60 میلیون معشیتی ریختن در حالی که ما در استان محروم هستیم از هر صد نفر 5 نفر بیشتر نیونده
تشکر از روزنامه همدلی، برخلاف خیلی از روزنامه های سفارشی حرف قابل توجهی به مسولین زد

اما بعید میدونم این مسولین، پنبه ها را از گوششون دربیارند
فعلا که هرروز خبر از اختلاس و فساد آقازاده هاشون میاد
به جز رسالت بقيه روزنامه ها مواظب باشند مطلبي كه اقايان خوششان نمي ايد ننويسند كه .....
علیک سلام
مقایسه امیر کبیر با مسئولین فعلی بزرگترین توهین به امیر کبیر است .
لطفاً در مورد واریزی 60 میلیون نفر به صورت مستند پیگیری نمایید قرائن و شواهد نشان می دهد آمار اغلام شده با واقعیت فاصله فاحش دارد. من کارمند دولت با حکم حقوقی 3،400،000 تومان و با احتساب کسورات قانونی دریافتی خالص بنده 1،800،000 تومان در ماه می باشد.مستاجر هستم و فاقد منزل مسکونی و دارای خودرو شخصی پراید،یارانه می گیرم و لی پول بنزین به حسابم واریز نشده است.برای پدر بنده نیز با حقوق 1،800،000 تومان و با وضعیت مستاجری پرداخت نگردیده است. همچنین آبدارچی اداره ما با حقوق 2 میلیون تومان، به حسابش واریز نشده و لی کارمند مسئولی که فیش حقوقی آن بالای پنج میلیون تومان می باشد دریافت کرده است تقریباً 80 درصد کسانی که در ساختمان اداری ما مشغول به کار هستند یارانه بنزین به حسابشان واریز نشده است
بله تصمیم شبانه و بدون هماهنگی با مردم و سه برابر کردن قیمت بنزین نتیجه اعتراض ونارضایتی دارد


وحالا که مارک بیگانه می زنید بدتر و بدتر وبدتر
مسئله اصلی کمبود بودجه است.
مسئله بنزین نیست مسئله اصلی آرمان فلسطین است
مردم فقط مواقع انتخابات محترم هستند
مسئله بنزین نیست مسئله این است که چند هزار نفر قدرت را قبضه کرده اند و به هیچ عنوان اجازه نمی دهند مردم سرنوشت خود را در دست بگیرند و با جلوگیری از اعتراضات مسالمت آمیز مردم که حق قانونی آنهاست اعتراضات را به خشونت کشانده میشود
کافی است کمی دورتر بایستی و به وقایع و اتفاقات ایران نگاه کنی و عمیقتر به این مسائل فکر کنیم تنها چیزی که دستگیرت می شود یک آه بلند از ناخودآگه وجودت است و بی مقدمه چشمانت تر می شود... . آه و صد افسوس از این ماتم جانگداز ... آه و آه و آه ... خدایا به فریاد این مردم برس ... یا رب از ابر هدایت برسان بارانی ... پیشتر زانکه چو گردی ز میان برخیزم
تنها راه نجات مستضعفان مهاجرت است،و تنها جایی که ما مستضعفان می توانیم به ان مهاجرت کنیم سرای اخرت و دیار باقی است،این روزها بهتریت ارزو همان ارزوی مرگ و دیدار با خداونداست.
پول های ایران را به بیرون نفرستن ، اکثر مشکلات حل میشه. هر چقدر اختلاس بکنن پول هست.
قيمت گوجه رفت 11 هزار به بالا و سيب زميني هم گرون شد ميگن دليلش سرماي هواس يعني يه سرما توي تموم كشورا اينطوريه با يه سرما يا يه گرما قيمتا يهو 54 و 5 برابر ميشه اون مسئولي كه مياد اينو دليلش بيان ميكنه خجالت نميكشه واقعا...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار