بازدید 4239

شهردار سابق نیویورک هم نامزد انتخابات شد

شهردار پیشین نیویورک، مایکل بلومبرگ از حزب دموکرات تبلیغات خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز کرد.
کد خبر: ۹۳۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 24 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، یک منبع نزدیک به شهردار سابق نیویورک به سی ان ان گفت: مایکل بلومبرگ قصد دارد به طور رسمی وارد رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ شود.

انتظار می‌رود بلومبرگ میلیاردر در اواخر سال ۲۰۲۰ کمتر از سه ماه قبل از آغاز اولین دوره رای گیری وارد این رقابت غیر قابل پیش‌بینی شود.

بلومبرگ در اوایل سال جاری گفته بود که نامزد نخواهد شد، اما بطور ناگهانی تصمیم خود را عوض کرد، زیرا فکر نمی‌کند که درحال حاظر کاندیدا‌های دموکرات بتواند با دونالد ترامپ رقابت کنند. این شامل معاون رئیس جمهور سابق جو بایدن هم می‌شود، که در رای گیری آیووا تقریبا از صحنه محو شده بود و علاوه بر این با مشکلات تامین مالی هم رو برو است.

براساس آمار کانتار مدیا/سی‌ام‌ای‌جی، بلومبرگ برای شروع فعالیت خود، حداقل ۳۷ میلیون دلار در تبلیغات تلویزیونی در طی دو هفته آینده هزینه کرده است.

بلومبرگ، یک کارآفرین ۷۷ ساله است که ثروت خود را از طریق سرمایه گذاری در بخش فناوری که بانکداران و بازرگانان برای دستیابی به داده‌های بازار از آن استفاده می‌کنند، بدست آورده است. وی پس از ساختن یک تجارت موفق در زمینه اطلاعات مالی، به سیاست روی آورد. وی رسماً در سال ۲۰۰۱ میلادی وارد رقابت انتخاباتی شهردار نیویورک شد. بلومبرگ با وجود کاندیدای جمهوری خواه در یک شهر کاملاً دموکراتیک، در انتخابات پیروز شد و دو بار هم انتخاب شد. وی در دوره دوم، حزبش را تغییر داد و مستقل شد – و در سال ۲۰۱۸ دوباره به حزب دموکرات پیوست.

هوارد ولفسون یکی از مشاوران قدیمی بلومبرگ چند هفته پیش در بیانیه‌ای گفته بود به عقیده شهردار نیویورک عرصه کنونی کاندیدا‌های دموکرات به خوبی جوابگوی شرایط لازم برای شکست دادن دونالد ترامپ نیست و لذا او لازم دیده که وارد صحنه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار