بازدید 3670

کاهش ۱۶ درجه‌ای دما در گیلان و بارش‌برف در ارتفاعات

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش ۱۶ درجه‌ای دمای هوا، وزش باد، بارندگی و بارش برف در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۳ 15 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمد دادرس دقایقی با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان در روز‌های آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ توده‌هوای سرد و بارشی از بامداد امروز و فعالیت تناوبی آن تا اواسط هفته در منطقه است.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوای استان در روز‌های آینده افزود: در روز‌های آینده دمای هوا در اکثر مناطق استان هشت‌تا ۱۶ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و بارش برف و باران و وزش باد بسیار شدید است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه بارش در ارتفاعات به‌صورت برف است، گفت: در روز‌های آینده در بعضی از نقاط استان به‌ویژه در نواحی ساحلی و مناطق کوهستانی سرعت وزش باد بسیار شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روز‌های آینده دریا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: مردم استان با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

دادرس با اشاره به اینکه احتمال اختلال در تردد خودرو‌ها در محور‌های کوهستانی وجود دارد، بیان کرد: مردم از تردد و سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند و رانندگانی که قصد عبور از محور‌های کوهستانی رادارند با توجه به پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه پس از خروج سامانه بارشی برای نواحی کوهستانی یخبندان پیش‌بینی می‌شود، گفت: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها با توجه به حوادث احتمالی تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولین اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات به عمل‌آورند، افزود: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس بابیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: مسؤولین با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان