بازدید 3917

افزایش سطح آب در ونیز دو کشته داد

بیشترین افزایش سطح آب طی نیم قرن اخیر در «ونیز»، شهری در ایتالیا که بر روی آب ساخته شده است، موجب بالا آمدن آب در معابر و زیر آب رفتن بخش‌هایی از این شهر از جمله میدان تاریخی «سنت مارک» شد.
کد خبر: ۹۳۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 13 November 2019
بالا آمدن سطح آب در شهر ونیز در اثر بارش شدید باران و مدّ دریا، موجب زیر آب رفتن معابر و بنا‌های این شهر شده و تا کنون دو کشته برجای گذاشت.

به گزارش فارس، بیشترین افزایش سطح آب طی نیم قرن اخیر در «ونیز»، شهری در ایتالیا که بر روی آب ساخته شده است، موجب بالا آمدن آب در معابر و زیر آب رفتن بخش‌هایی از این شهر از جمله میدان تاریخی «سنت مارک» شد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، روز چهارشنبه «لوئیجی بروگنارو» شهردار ونیز پس از زیر آب رفتن بخشی از شهر، وضعیت اورژانسی اعلام کرد. گفته می‌شود که مدّ بلند دیگری نیز چهارشنبه شب در انتظار ونیز است.

بروگنارو تغییرات اقلیمی را عامل این «وضعیت بغرنج» عنوان کرد و از دولت ایتالیا برای تأمین هزینه بازسازی مناطق آسیب‌دیده درخواست کمک کرد.

سه‌شنبه شب، بارش شدید باران هم‌زمان با مدّ دریا موجب بالا آمدن آب در معابر ونیز و افزایش ارتفاع آب به ۱.۸۷ متر شد. این افزایش سطح آب حدود ۸۵ درصد شهر را دچار آب گرفتگی کرد.

این حادثه کم‌سابقه دو کشته نیز برجای گذاشته است. قربانی اول مرد مسنی بود که پس از بالا آمدن آب در خانه‌اش دچار برق گرفتی شد. جسد مرد دیگری نیز در خانه‌اش یافت شد که هنوز علت دقیق مرگ وی مشخص نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار