بازدید 2927

نگارش قانون اساسی جدید سوریه کلید خورد

کد خبر: ۹۳۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ 04 November 2019
کارگروه نگارش قانون اساسی جدید سوریه فعالیت خود را امروز (دوشنبه) در نمایندگی سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این کارگروه ۱۵ نماینده دولت سوریه، ۱۵ نفر از مخالفان دولت و ۱۵ تن دیگر از جامعه مدنی و مستقلین این کشور حضور دارند.

«احمد الکزبری» رئیس هیئت نمایندگی دولت سوریه پیشتر اعلام کرده بود که قرار است فعالیت کارگروه نگارش قانون اساسی در ژنو یک هفته به طول بیانجامد و این جلسات پشت در‌های بسته برگزار خواهد شد.

این مقام سوری همچنین اعلام کرده بود که پیشتر در نشست کمیته ۱۵۰ نفره تدوین قانون اساسی خط مشی و دستور کار این کارگروه مشخص شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۴ قطعنامه شماره ۲۲۵۴ را با عنوان "نقشه راه عملیات انتقال سیاسی در سوریه" با اجماع اعضا تصویب کرده بود.

در همین حال «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه جمعه گذشته در جمع خبرنگاران از توافق اعضای کمیته قانون اساسی جدید سوریه بر سر دستور کار و همچنین ترکیب کارگروه نگارش این قانون خبر داده بود.

پیش از این نیز نخستین نشست کمیته قانون اساسی سوریه چهارشنبه گذشته در ژنو، با نظارت سازمان ملل متحد و مشارکت تمامی ۱۵۰ عضو این کمیته و با حضور پدرسون نماینده ویژه این سازمان در امور سوریه برگزار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی