بازدید 4186
۱

بازگشت ۴۹ هزار میلیارد به خزانه با پیگیری دستگاه قضا

کد خبر: ۹۳۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 04 November 2019

پس از انتشار گزارش احیای واحد‌های تولیدی، قوه قضاییه، گزارش دیگری از عملکرد خود، این بار در مبارزه با مفسدان اقتصادی را منتشر کرد. این گزارش حاکی از آن است که در هفت ماهه نخست امسال، پیگیری‌های نهاد قضا در پرونده‌هایی نظیر فساد ارزی، زمین خواری، مفسدان اقتصادی و فرار مالیاتی منجر به بازگشت ۴۹ هزار میلیارد تومان به بیت المال و خزانه دولت شده است. رقمی که طبق اذعان این گزارش، ۱۶ برابر بدهی بابک زنجانی است!

به گزارش «تابناک» به نقل از میزنان، بررسی مجموع گزارش‌های ارائه شده توسط سخنگوی قوه قضاییه نشان می‌دهد که در نتیجه رسیدگی به صرفاً ۹۱ فقره پرونده، حدود هفت هزار میلیارد تومان وجه نقد به بیت المال بازگشته است. این مبلغ به جز ارز‌های وصولی است. در این باره بیش از ۸۷ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو، ۱۲ میلیون و ۹۳ هزار دلار و نیز ۲۹۴ میلیون و ۳۰۳ هزار درهم امارات از متهمان و محکومان پرونده‌های یادشده وصول شده است.

بازگشت ۱۷۸ هزار هکتار اراضی از چنگ زمین خواران
سخنگوی قوه قضاییه همچنین به موارد متعددی از استرداد اراضی دولتی از چنگ زمین خواران در تهران و شهرستان‌ها اشاره کرد. به گفته وی، در سال ۹۸، مساحتی حدود ۱۷۸ هزار هکتار از اراضی تصرف شده در ۲۰ استان از زمین خواران خلع ید و به سازمان‌های متولی زمین و مسکن بازگردانده شده است. این رقم در استان تهران حدود هزار هکتار است. وی ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده در این استان‌ها را حدود ۱۱ هزار میلیارد و در تهران ۴۸ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: گزارش ۱۰ استان دیگر در این خصوص هنوز واصل نشده است.

مهار ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی
طبق اعلام سخنگوی قوه قضاییه، همچنین در پنج ماه نخست امسال، حدود چهار هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با پیگیری قوه قضاییه به صندوق بیت المال برگشته است. این در حالی است که در سال ۹۷ تنها هزار میلیارد تومان از فرار مالیاتی وصول شده بود؛ بنابراین در پنج ماه امسال نسبت به سال گذشته شناسایی فرار مالیاتی چهار برابر افزایش یافته است. وی در عین حال افزود: بخشی که در معرض وصول است ارقام بسیار درشت‌تری است.

آخرین اخبار از اعاده اموال دانه درشت‌های فساد اقتصادی
بخش دیگری از آمار ارائه شده مربوط به وصول جزای نقدی و اموال از دانه درشت‌های اقتصادی است. مفسدانی که آرای پرونده‌های آنان مربوط به قبل بوده، اما اجرای آن ادامه دارد. بر این اساس در پرونده امیر منصور آریا، تاکنون
۶۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی واصل و هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رد مال به بانک‌ها انجام شده است. همچنین هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از اموال داخل کشور بابک زنجانی نیز تحویل وزارت نفت شده است. سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده قربانعلی فرخ زاد نیز که به تازگی محاکمه شد، گفت: در این پرونده تنها یک اقدام انجام شده، بازگشت ماشین سازی تبریز به دولت و سازمان خصوصی سازی است که ارزش واگذاری و قیمت کارشناسی برآوردشده، ۶۸۸ میلیارد تومان بوده است. از سوی دیگر درباره پرونده بانک ایران زمین و سینا، ۶۰۰ میلیارد تومان از اموال متهم پرونده که هنوز به دادگاه نرفته، به این دو بانک بازگردانده شده است. درباره مطالبات بانک‌هایی همچون اقتصاد نوین نیز پیش بینی می‌شود در یکی، دو ماه آینده بیش از هزار میلیارد تومان به این بانک‌ها بازگردانده شود.

بازگشت بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اموال آستان قدس
اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه همچنین به پرونده مربوط به آستان قدس و بیمارستان رضوی مشهد اشاره کرد و گفت: در این زمینه، فردی از مدیران سابق بیمارستان رضوی مشهد که بیش از ۵۰ پلاک از این اراضی و آپارتمان‌ها را به نفع خود تصرف کرده بود، از این اموال خلع ید شد و این اراضی به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان به نام آستان قدس برگشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
چطوری این رقمها خورده میشه و کسی خبر دار نمیشه؟49 هزار میلیارد به زبون میاد... چند تا بدبخت رو میتونه نجات بده؟
چقدر خوردین که فقط اینقدرش تازه پیدا شده.....
این همه پول نفت ملت رو چیکار میکنید شماها؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر