بازدید 4249

تلفات گسترده ارتش سودان در جنگ یمن

کد خبر: ۹۳۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 02 November 2019
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: کشته و زخمی شدن ۸ هزار نظامی سودانی از زمان شرکت در ائتلاف سعودیسخنگوی نیرو‌های مسلح به تشریح تعداد نظامیان کشته و زخمی شده سودانی که در قالب ائتلاف تحت سرکردگی سعودی علیه یمن می‌جنگند، پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: رژیم‌های سعودی و امارات از مزدوران کشور‌های مختلف برای ادامه جنگ خود در یمن استفاده می‌کنند. ما اطلاعات کاملی از مشارکت همه کشور‌هایی که در جنگ یمن مشارکت دارند و نوع و سطح این مشارکت و آنچه در ازای آن دریافت کرده اند، در اختیار داریم.

وی افزود: در میان کشور‌هایی که در جنگ یمن مشارکت دارند، سودان است که سربازان خود را در ازای دریافت پول به مشارکت در ائتلاف ضد یمن سوق داده است. رژیم سودان نظامیانش را در جنگ زمینی که بسیاری از کشور‌ها از مشارکت در آن خودداری کرده اند، وارد کرده است. این رژیم با جان نظامیان ارتش خود تجارت می‌کند و از طریق وعده و شعار‌هایی آن‌ها را فریب داده است.

سریع تاکید کرد: رهبران ما درباره نقش ملت سودان در پایان دادن به این مشارکت و تحکیم روابط ملت یمن با ملت سودان سخن گفته اند.

وی گفت: ما از زمان مشارکت نظامیان سودانی در جبهه‌های جنگ خسارات و تلفات زیادی به آن‌ها وارد کرده ایم. ۱۸۵ نفر از آن‌ها در طی ماه‌های گذشته کشته و ده‌ها نفر دیگر از آن‌ها زخمی شده اند. ما طی سال جاری ۴۵۹ نظامی سودانی را کشته ایم تا تعداد کشته شدگان آن‌ها به بیش از ۱۳۵۴ کشته برسد و ۴۰۰ نظامی سودانی هم مفقود شده اند. آمار کشته شدگان سودانی در استان‌های جنوبی و تعز و ساحل غربی تا ماه گذشته به بیش از ۲۰۴۹ کشته رسیده است. کل تلفات ارتش سودان در یمن به بیش از ۸ هزار کشته و زخمی و ناپدید رسیده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: ملت سودان در معرض گمراهی رسانه‌ای مانند دیگر ملت‌های عربی و اسلامی قرار گرفته اند و این حملات رسانه‌ای با هدف سرپوش گذاشتن بر واقعیت است. ملت‌ها امروز در برابر مسئولیت دینی و قومی قرار دارند به ویژه ملت‌های کشور‌های مشارکت کننده در ائتلاف و در راس آن‌ها سودان.‌ای سودانی‌ها آیا خون سربازان شما برایتان مهم است یا بی ارزش؟ از میزان تلفات سربازان فریب خورده خود که با مردم ما برای اجرای طرح‌های ائتلاف می‌جنگند آگاهی ندارید. تغییرات در کشور شما اگر موضوع مشارکت نظامیان ارتش شما در جنگ علیه ملتی که از خودش دفاع می‌کند چه فایده‌ای دارد؟

سریع افزود: تغییر هنوز در کشور شما کامل نشده است، زیرا موضع اجیر کردن ارتش شما با پول کشور‌های خلیج فارس تکلیفش مشخص نشده است. ارتش شما برای خدمت به دیگران اجیر شده است. آیا عاقلانه است که رژیمی ارتش خود را در خدمت دیگران قرار دهد؟ مسئولیت دینی شما امروز ایجاب می‌کند که به مقامات خود بگویید که کافی است و مشارکت خود در جنگ را متوقف کنید. مسئولیت اخلاقی شما اعاده حیثیت به ارتشتان است.

به گزارش مهر، وی گفت: ارتش شما باید از شما و کشورتان دفاع کند نه رژیم‌های مزدور واشنگتن و تل آویو. مسئولیت ملی شما ایجاب می‌کند که تاکید کنید که ارتش شما اجاره‌ای نیست و اجازه روزی به دست آوردن از خون سربازانتان را ندهید. مسئولیت تاریخی ایجاب می‌کند که علیه تجاوزی که مرتکب کشتار و قتل کودکان و زنان می‌شود، بایستید.

سریع تاکید کرد: رژیم سودان نیرو‌های ارتش این کشور را می‌فرستد و برخی تابع عربستان هستند و در جبهه‌های شمال هستند. در میدی و حرض بخش زیادی کشته شده اند که به گورستان ارتش سودان معروف شده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح به مناطقی که نیرو‌های سودانی در آن‌ها حضور دارند پرداخت و اعلام کرد که ائتلاف تحت سرکردگی سعودی به کشته شدگان سودانی توجهی ندارد.

وی بیان کرد: چه تعداد از کشته شدگان شما به شکل مناسب و لایق منتقل شده اند؟ بیشتر آن‌ها در جبهه‌ها رها شده اند تا خوراک طیور شوند. چرا تعداد مفقودین زیاد است، زیرا بسیار از اجساد نظامیان سودانی دفن نمی‌شوند و منتقل نمی‌شوند.

سریع گفت: ادامه حضور نظامیان سودانی سبب می‌شود که نیرو‌های مسلح ما گام‌های جدی برای وادار کردن آن‌ها به عقب نشینی بردارند. ما مجبور به برداشتن گام‌های برای وادار کردن نیرو‌های سودانی به پایان دادن به مشارکت خود هستیم. ما نظامیان در جبهه‌ها را هدف مشروع می‌دانیم. ما از ملت شریف سودان می‌خواهیم که در راستای حفظ خون و جان نظامیان از طریق بازگرداندن آن‌ها به کشورشان حرکت کنند.

وی افزود: ما توانایی هدف قرار دادن نظامیان جدید قبل از رسیدن به اراضی یمن یا آب‌های منطقه‌ای خود را داریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی