بازدید 4567
۱

صدور حکم اعدام برای یک جوان شیعی در عربستان

کد خبر: ۹۳۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 02 November 2019

دستگاه قضایی عربستان سعودی پس از آزادی سه جوان محبوس، حکم اعدام را برای یک جوان شیعی این کشور صادر کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مسئولان قضایی سعودی سه نفر از ساکنان مناطق شیعه نشین شرق این کشور را آزاد، اما برای یک جوان شیعی دیگر، حکم اعدام صادر کردند.

فعالان سعودی می‌گویند که مقامات سعودی روز پنجشنبه «مجتبی ابراهیم آل تراب» مداح اهل بیت علیهم السلام را پس از ۳ سال حبس آزاد کردند. «مجتبی آل تراب» مداح شیعی و دانشجوی پزشکی دانشگاه دمام عربستان است که سال ۲۰۱۶ به اتهام شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در قطیف بازداشت شده بود.

دادگاه کیفری دمام در عربستان ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸ «مجتبی آل تراب» مداح شیعه را را به ۳ سال حبس محکوم کرده بود. عربستان قرار بود ۲۹ اکتبر سال ۲۰۱۷ تراب را محاکمه کند که محاکمه وس به دلایل نامشخصی به تعویق افتاده بود.
همزمان، دستگاه قضایی سعودی یک زندانی دیگر به نام «مکی العباس» را که به اتهامات سیاسی به سه سال حبس محکوم شده بود، آزد کرد.

«زاهر عبدالله الزاهر» ساکن منطقه العوامیه دیگر جوانی است که پس از تحمل هشت سال زندان در دمام، اکنون آزاد شده است. وی در تاریخ بیست و سوم ژانویه سال ۲۰۱۲ بازداشت شده بود.

دولت سعودی پس از آزادی این سه نفر، یک جوان دیگر شیعی به نام «محمد حسن اللباد» را با نیرنگ و فریب به دادگاه کیفری شهر دمام واقع در شرق عربستان کشاند و حکم اعدام را برای وی صادر کرد.

پایگاه خبری العهد در این باره گزارش داد که اللباد پس از آنکه بنا به وعده امیر منطقه الشرقیه و تعهد دادگاه کیفری دمام به آزادی‌اش پس از شش ماه حبس و عدم هرگونه شکنجه وی، خودش را تحویل دادگاه مزبور داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
در خبر با توضیحات در مورد چند نفر اول صغرا کبرا کردید که جرم نفر اخر رو نگید؟
جرمش چی بوده که اعدام شده؟
مگر اگر شیعه باشه نمیتونه مجرم هم باشه؟
پس چرا در کشور ما میشه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر