بازدید 5819

عقب نشینی سودان از یمن

محمد حمدان دقلو، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده نیرو‌های واکنش سریع این کشور ضمن اشاره به آغاز شمارش معکوس خروج تدریجی از یمن، دستور عقب‌نشینی ۱۰ هزار سرباز این کشور از یمن را صادر کرده است.
کد خبر: ۹۳۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 30 October 2019
معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده نیرو‌های واکنش سریع این کشور بازگشت ۱۰ هزار تن از نیرو‌های سودانی از یمن را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه التیار چاپ سودان امروز (چهارشنبه) به نقل از برخی منابع فاش کرد، محمد حمدان دقلو، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده نیرو‌های واکنش سریع این کشور ضمن اشاره به آغاز شمارش معکوس خروج تدریجی از یمن، دستور عقب‌نشینی ۱۰ هزار سرباز این کشور از یمن را صادر کرده است.

روزنامه التیار در ادامه نوشت، در نشست سه جانبه دقلو و نمایندگان کابینه و فراکسیون‌های آزادی و تغییر ضمن تاکید بر اینکه ۱۰ هزار تن از نیرو‌های سودانی پس از اتمام دوره ماموریت‌شان در یمن از این کشور خارج شده‌اند، نسبت به اعزام نیرو‌های جدید به یمن به جای نیرو‌هایی که به تازگی به خارطوم بازگشته‌اند، تمایلی نشان نداد.

این روزنامه نوشت، منابع یاد شده به نقل از دقلو اعلام کردند که او هرگز نیرو‌های جایگزینی را اعزام نخواهد کرد و در واقع عقب‌نشینی تدریجی نیرو‌های سودانی از یمن آغاز شده است.

پیشتر رسانه‌ها در نهم اکتبر جاری خروج نیرو‌های اماراتی و سودانی از بزرگترین پایگاه نظامی در یمن را اعلام کرده بودند.

نیرو‌های مسلح سودان از بیش از چهار سال قبل در عملیات ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان شرکت دارند، اما این کشور تاکنون تعداد نیرو‌های خود در این جنگ را اعلام نکرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر