بازدید 1932

وزیر دفاع آمریکا: حضورمان در سوریه برای حفاظت از میادین نفتی است

پنتاگون تاکید کرد که آمریکا با هر تلاشی برای به دست گرفتن کنترل میدان‌های نفتی سوریه از سوی داعش یا گروه‌های دیگر تحت حمایت روسیه و سوریه مقابله خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 29 October 2019

پنتاگون تاکید کرد که آمریکا با هر تلاشی برای به دست گرفتن کنترل میدان‌های نفتی سوریه از سوی داعش یا گروه‌های دیگر تحت حمایت روسیه و سوریه مقابله خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور با هرگونه تلاشی از سوی داعش یا نیروهای تحت حمایت روسیه و سوریه برای گرفتن کنترل میدان‌های نفتی سوریه از گروه‌های مسلح سوری تحت حمایت این کشور(نیروهای سوریه دموکراتیک) مقابله خواهد کرد.

ارتش آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود با نیروهای جدید برای جلوگیری از کنترل داعش و یا دیگر طرف‌ها بر میدان‌های نفتی سوریه، وضعیت خود را در این کشور تقویت می‌کند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروهای آمریکایی در این منطقه استراتژیک می‌مانند تا مانع از دستیابی داعش به این منابع مهم و حساس شوند، ما به هر گروهی که امنیت نیروهای ما را در آنجا به خطر بیندازد، با قدرت پاسخ خواهیم داد.

اسپر در پاسخ به سوالی در این رابطه که آیا ماموریت ارتش آمریکا شامل ممانعت از ورود هر گونه نیروی روسی و یا نیروهای وابسته به دولت سوریه به این میدان‌های نفتی است یا نه، به صورت خلاصه پاسخ داد: بله، چنین چیزی وجود دارد.

وزیر دفاع آمریکا افزود: نیروهای سوریه دموکراتیک که تحت حمایت آمریکا هستند، بر درآمدهای حاصل از این نفت برای تامین بودجه نیروهایشان از جمله نیروهای گارد حفاظتی زندان‌های داعشی‌ها تکیه دارند.

وی در ادامه گفت: می‌خواهیم تاکید کنیم نیروهای سوریه دموکراتیک می‌توانند برای حفاظت از زندان‌ها و مجهز کردن نیروهایشان به سلاح و نیز کمک به ما در ماموریت شکست داعش، به این منابع دست یابند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار