بازدید 2707

بحران اقتصادی و انتخابات در آرژانتین

کد خبر: ۹۳۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۹ 28 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از صدا و سیما به نقل از تلویزیون فرانس ۲۴، اوضاع نابسامان اقتصادی در آرژانتین و کاهش شدید ارزش واحد پول ملی این کشور، رای دهندگان را در انتخابات ریاست جمهوری به سوی چپ میانه متمایل کرده است.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: آرژ​انتین روز یکشنبه شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود. موریسیو مکری رئیس جمهوری این کشور، نامزد انتخابات ریاست جمهوری است. اما وی برای پیروزی در برابر رقبای چپگرایش آلبرتو فرناندز و کریستینا کشنر رئیس جمهوری سابق این کشور، با مشکل مواجه است. اوضاع اقتصادی کشور در کانون نگرانی‌ها قرار دارد. آرژانتین با هراس از بازگشت به دوران ورشکستگی سال‌های دو هزار روبروست.
گزارشگر این شبکه گفت: آرژانتین با بحران اقتصادی مواجه است که در بیست سال گذشته بی سابقه قلمداد می‌شود. فقط اطلاع از یک آمار نشان دهنده شدت بحران است: یک سوم مردم آرژانتین زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در خیابان‌های بوئنوس آیرس چهره فقر مشهود است. طبقه متوسط نیز هدف این بحران قرار دارد. همسر مونیکا راننده است و وی بعد از آن که شغلش را از دست داد، برای تهیه غذا برای اعضای خانواده فقط می‌تواند روی درآمد همسرش حساب کند.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان مونیکا باریوس شهروند بوئنوس آیرسی را پخش کرد. وی گفت: من باید خرج تحصیل، پوشاک و کفش بچه هایم را بدهم. اما نمی‌توانم. ما ماهانه فقط یکصد و بیست یورو درآمد داریم. شما بگویید با این پول چطور می‌توانیم همه این هزینه را تامین کنیم؟.

گزارشگر گفت: بخشی از طبقه متوسط از تحقق وعده‌های لیبرالی رئیس جمهور ناامید شده اند. حتی کسانی که فکر می‌کردند، بحران به آن‌ها آسیب نمی‌رساند، تحت تاثیر افزایش هزینه زندگی قرار گرفته اند.

ماریانا اِردیا جامعه شناس در حین خرید در فروشگاه، بیشتر از قبل مراقب هزینه هاست. فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان ماریانا را پخش کرد. ماریانا تاکید کرد که در فروشگاه اقلام ضروری از جمله نان و برنج را خریداری کرده است. وی تاکید کرد که قیمت این کالا‌ها نسبت به پارسال تقریبا دو برابر شده است.

گزارشگر افزود: پزو واحد پول آرژانتین در یک سال تقریبا پنجاه درصد ارزش خود را از دست داده است. حتی دستمزد‌های خوب نیز دیگر پاسخگوی این وضع نیست. بسیاری از رای دهندگان برای تحریم رئیس جمهوری کنونی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، احتمالا به سوی حزب چپ میانه پرونیست Peronist متمایل می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار