بازدید 7391

سرنوشت بقایای جسد ابوبکر البغدادی

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه ادعا کرده که بقایای جسد سرکرده گروه تروریستی داعش به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق منتقل شده است.
کد خبر: ۹۳۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۷ 28 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، شبکه سعودی الحدث یکشنبه‌شب به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه ادعا کرده که بقایای جسد «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش به پایگاه عین‌الاسد در عراق منتقل شده است.

عین‌الاسد، پایگاهی در استان الانبار واقع در غرب عراق است که نیرو‌های آمریکایی در آن حضور دارند. مقامات عراقی هنوز در خصوص ادعای دیده‌بان حقوق بشر سوریه اظهار نظری نکرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که گروهی نزدیک به تروریست‌های سوریه است، در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که رویترز ساعاتی قبل نوشت که یک مقام آمریکایی به این خبرگزاری گفته، عملیات برای کشتن ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش از پایگاهی در غرب عراق صورت گرفته است.

پیش‌تر، ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که سازمان اطلاعات این کشور محل اختفای سرکرده داعش را شناسایی کرده و به نیرو‌های آمریکایی اطلاع داده بود.

در همین حال، «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق نیز می‌گوید که البغدادی در یک عملیات منحصر به فرد که از ژوئن سال گذشته آغاز شده بود، کشته شده است. به گفته آقای عبدالمهدی، دستگاه امنیتی عراق با پیروزی اطلاعاتی که منجر به کشته شدن سرکرده داعش شد، دست‌آورد شکست داعش را تکمیل کرد.

بامداد روز یکشنبه به وقت تهران، نشریه آمریکایی نیوزویک خبر داد که ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش، در عملیات نیرو‌های آمریکایی در استان ادلب سوریه کشته شده است. استان ادلب، در حال حاضر در کنترل تروریست‌های نزدیک به شبکه تروریستی القاعده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شامگاه همین روز این ادعا را به‌صورت رسمی مطرح کرد. ترامپ که در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ که منجر به پیروزی او شد، اذعان کرده بود که مقامات وقت آمریکا داعش را به‌وجود آورده‌اند، مدعی شد که در عملیات ویژه نیرو‌های آمریکایی در شمال غرب سوریه، البغدادی همچون سگی بُزدل کشته شده است.

از سوی دیگر، «حاکم الزاملی» رئیس سابق کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرده که آمریکا «البغدادی» را از بیم لو رفتن اسرار داعش کشته است.

بنابر روایت طرف آمریکایی، البغدادی پس از درگیری با نیرو‌های آمریکایی جلیقه انفجاری خود را منفجر کرده، اما هویت او از طریق آزمایش DNA تائید شده است.

با این حال، وزارت دفاع روسیه در صحت خبر کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش ابراز تردید کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان