بازدید 5934

واکنش تولیت آستان قدس به اظهارات تفرقه افکنانه

تولیت آستان قدس رضوی پیاده‌روی اهل سنت برای زیارت امام رضا (ع) را نشان اتحاد مسلمانان حول محور اهل بیت (ع) دانست.
کد خبر: ۹۳۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۵ 27 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در جمع زائران پیاده اهل سنت حرم مطهر رضوی با بیان اینکه بزرگان، مشایخ و اهل حدیث اهل سنت از محبان و ارادتمندان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بودند، اظهار کرد: دشمن از اتحاد مسلمانان در رنج است و به شکل‌های مختلف تلاش دارد بین مسلمانان تفرقه و اختلاف ایجاد کند، پیاده‌روی اهل سنت برای زیارت امام رضا (ع) نشان از مودت و دوستی خاندان پیامبر (ص) و اتحاد مسلمانان حول محور اهل بیت (ع) دارد.

وی افزود: برخی می‌گویند پیاده‌روی برای زیارت در جوامع روایی اهل سنت جایگاهی ندارد و برای کم رنگ کردن این گردهمایی جمعی بسیار تلاش می‌کنند. اما همین افراد وقتی مسلمانان مظلوم یمن در زیر بمباران آل سعود گرفتار هستند، یک کلمه از این جنایات نمی‌گویند، آیا کشتن مسلمان در قرآن نهی نشده است؟

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تشرف کاروان‌های پیاده اهل سنت به زیارت بارگاه منور رضوی حرکتی دشمن شکن است. این حرکت تودهنی بزرگ به دشمنانی است که آرزوی تفرقه و دشمنی میان مسلمانان را در سر دارند و یاوه گویی می‌کنند.

وی اظهار کرد: علمای بزرگ اهل سنت در طول تاریخ اسلام همواره نسبت به اهل بیت پیامبر (ص) احترامی عمیق و مخلصانه‌ای قائل بودند و برای کسب حاجات خود به زیارت مرقد‌های شریف اهل بیت (ع) مشرف می‌شدند.

وی با بیان اینکه محبت نسبت به اهل بیت (ع) تنها به شیعه اختصاص ندارد، تصریح کرد: تمام فرق اسلامی که سابقه‌ای طولانی و درخشان در تاریخ اسلام دارند نسبت به اهل بیت پیامبر (ص) عشق و محبت می‌ورزند و به زیارت بارگاه‌های مطهر این حضرات مشرف می‌شوند، حساب مسلمانان از فرقه‌های دست ساخته انگلیس که برای اختلاف و تفرقه افکنی در جوامع اسلامی ایجاد شدند و هیچ اعتقادی به پیغمبر اکرم (ص)، خدای پیغمبر (ص) و اهل بیت پیغمبر (ص) ندارند، جدا است.

وی اهل بیت (ع) را منشأ وحدت و اتحاد مسلمانان دانست و ابراز کرد: عترت پاک و معصوم پیامبر (ص) همچون نخ تسبیحی هستند که جوامع اسلامی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند و مانع پراکندگی و افتراق مسلمانان می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به تلاش‌ها و دسیسه‌های دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان، گفت: اتحاد مسلمانان برای دشمن قابل تحمل نیست، دشمن نمی‌خواهد مسلمانان متحد شوند، زیرا می‌داند اگر امت پیامبر (ص) دست در دست یکدیگر دهند، قدرتی ایجاد خواهند کرد که هیچکسی را توان مقابله و ایستادگی در برابر آن نیست.

وی اسلام را مایه اتحاد و وحدت دانست و ابراز کرد: دشمن می‌داند پیامبر گرامی اسلامی (ص) چگونه قبال متفرق و پراکنده دوران جاهلیت را متحد، بامعرفت و امت واحده کرد و از آنان بزرگترین تمدن بشری را ساخت.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: دشمن از اتحاد مسلمان در رنج است و به شکل‌های مختلف تلاش دارد بین مسلمانان تفرقه، سوء ظن و اختلاف ایجاد کند، این پیاده‌روی برادران اهل سنت برای زیارت بارگاه مقدس امام علی بن موسی الرضا (ع) نشان از اتحاد مسلمان حول محور اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارد.

وی با بیان اینکه دشمن پیاده‌روی را نمی‌توانند تحمل کنند، چون جلوه محبت نسبت به اهل بیت (ع) و اتحاد امت اسلام است، ابراز کرد: علمای مسلمان وظیفه روشنگری دارند، در قرآن کسانی که حق را کتمان می‌کنند مورد لعن و نفرین خداوند قرار گرفته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: رئیس جمهور سابق آمریکا نیکسون در کتاب خاطرات خود می‌نویسد، اگر بخواهیم بر کشور‌های اسلامی و خاورمیانه حکومت کنیم باید اختلاف و تفرقه بیاندازیم؛ تفرقه و اختلاف توطئه دشمن برای حکومت بر کشور‌های اسلامی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر