بازدید 3052

پکن معاون ترامپ را به دروغگویی متهم کرد

کد خبر: ۹۳۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 26 October 2019
سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از سخنان معاون ترامپ گفت: آمریکایی‌ها باید در آینه به خود بنگرند و مشکلات خودشان را حل و فصل کنند و نظمی به داخل کشور خود بدهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، گفته بود چین با اسستفاده از زور و فشار اقتصادی مدیران آمریکایی را وادار به سکوت می‌کند.

این اظهارات پنس در بحبوحه جنجالی مطرح شد که در جریان آن یکی از مدیران تیم بسکتبال هوستن راکتز در توییتی از معترضان حامی دموکراسی در هنگ کنگ حمایت کرد.

پنس گفت: برخی از بازیکنان و مالکان بزرگ لیگ ملی بسکتبال آمریکا (NBA) که با استفاده از آزادی بیان انتقادات خود را از کشور ابراز می‌کنند، هنگامی که مسئله به آزادی و حقوق مردمان دیگر مربوط می‌شود سکوت می‌کنند.

وی افزود: NBA با طرفداری از حزب کمونیسم چین و ساکت کردن آزادی بیان همانند یک مجموعه تابع رژیم خودکامه چین عمل می‌کند.

پنس همچنین گفت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از معترضان هنگ کنگ حمایت می‌کند.

هوا چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی خبری گفت: اظهارات مایک پنس مملو از تکبر، تعصب، غرض‌ورزی و دروغ بوده است. هوا اظهارات پنس را تلاشی برای لکه‌دار کردن وجهه چین و منحرف کردن افکار عمومی آمریکا از مسائل داخلی همچون کنترل سلاح و نابرابری درآمد توصیف کرد.

وی گفت: آمریکایی‌ها باید در آینه به خود بنگرند و مشکلات خودشان را حل و فصل کنند و نظمی به داخل کشور خود بدهند.

شبکه خبری سی‌ان‌ای ماه جاری میلادی گزارش داده بود که ترامپ در ماه ژوئن به شی جینپینگ رئیس جمهور چین گفته بود که در حالی که واشنگتن و پکن مذاکرات تجاری برگزار می‌کنند درباره اعتراضات هنگ کنگ اظهارنظر نخواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان