بازدید 3893

نخستین بانک موی جهان افتتاح شد

نخستین بانک موی جهان در شهر منچستر افتتاح شد. هدف این بانک ریشه کن کردن کچلی است!
کد خبر: ۹۳۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 23 October 2019
نخستین بانک موی جهان در انگلیس در ازای دریافت ۲۵۰۰ پوند از افراد نمونه موی آنان را فریز می‌کند. اگر فرد دچار کچلی شود، سلول‌های موی موجود در نمونه او شبیه‌سازی و موی او احیا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، نخستین بانک موی جهان در شهر منچستر افتتاح شد. هدف این بانک ریشه کن کردن کچلی است!

مردان با پرداخت ۲۵۰۰ پوند می‌توانند نمونه موی خود را در این بانک فریز کنند. سلول‌های کلیدی برای این منظور در آزمایشگاه شبیه سازی شده و به سر فرد تزریق می‌شوند تا موی فرد را احیا کنند.

این درحالی است که ۶.۵ میلیون مرد انگلیسی دچار الگوی کچلی هستند. الگوی کچلی ترکیبی از ژنتیک و هورمون‌ها است که به از بین رفتن تدریجی مو از خط پیشانی تا وسط سر منجر می‌شود.

در حال حاضر گزینه‌های محدودی برای درمان از بین رفتن مو وجود دارد که البته برخی از آن‌ها نیز عوارضی دارند. از سوی دیگر کاشت مو نیز نتایج متغیری را دربردارد و البته هزینه آن نیز در انگلیس حدود ۷ هزار پوند است.

درهمین راستا «بسام فرجو» مدیر نخستین بانک موی جهان و البته جراح کاشت مو نمونه‌هایی از موی مردان را در بانک خود ذخیره می‌کند تا در صورت نیاز در آینده بتوانند از آن استفاده کنند.

طی عملیاتی ۳۰ دقیقه‌ای و با بی حسی موضعی نمونه‌ای حاوی حدود ۱۰۰ رشته مو از جمله ریشه آن‌ها از منطقه‌ای در پشت سر (۷ در یک سانتیمتر) فرد جدا می‌شود. این نمونه‌ها در دمای ۱۸۰- درجه سانتیگراد در بانک مو فریز می‌شوند. هنگامیکه فرد دچار ریزش مو می‌شود، نمونه مذکور مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارشناسان سلول‌های ریزی به نام پاپیلای پوستی را از ریشه مو‌های نمونه جدا می‌کنند.

این سلول‌ها به رشد دوباره مو کمک می‌کنند. در حقیقت آن‌ها سیگنال‌هایی شیمیایی ارسال می‌کنند که به رشد مو منجر می‌شود.

در مردانی که الگوی کچلی دیده می‌شود، هورمونی به نام DHT به سلول‌های پاپیلای پوستی اطراف پیشانی و وسط سر حمله می‌کند. به این ترتیب میزان مو‌های این قسمت کمتر می‌شود.

کارشناسان بانک مو امیدوارند با افزایش تعداد سلول‌های پاپیلای پوستی مو‌های جدید و ضخیم تری روی سر مردان بروید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر