بازدید 13787

همه رکوردهای هت تریک در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

کد خبر: ۹۳۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 23 October 2019

 کیلیان ام باپه مهاجم پاری سن ژرمن با هت تریک مقابل بروخه، به هشتاد و هشتمین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بدل شد که موفق به ثبت هت تریک در این مسابقات می‌شود.

به گزارش تابناک ورزشی و به نوشته وب سایت یوفا، تاکنون ۱۹ بازیکن موفق شده اند بیش از یک هت تریک در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رسانند. کشور برزیل با ۳ هت تریک در صدر این لیست قرار دارد و کشور‌های آرژانتین، ایتالیا، هلند و انگلیس دو بازیکن در لیست دارند. لیونل مسی و کریس رونالدو دو فوق ستاره فوتبال جهان با فاصله‌ای فراوان در صدر لیست قرار دارند.

ركوردداران هت تریک در ليگ قهرمانان اروپا
نام بازيكن تعداد هت تريک
ليونل مسی 8
كريستيانو رونالدو 8
لوئيز آدريانو 3
فيليپو اينزاگی 3
ماريو گومز 3
روی ماكای 2
رود فن نيستلروی 2
مايكل اوون 2
آدريانو 2
روبرتو سولدادو 2
اندی كول 2
ماركو سيمونه 2
ساموئل اتوئو 2
روبرت لواندوفسكی 2
ديديه دروگبا 2
آندری شوچنكو 2
سرخيو آگوئرو 2
كريم بنزما 2
نیمار 2

کریستیانو رونالدو با ثبت سه هت تریک در فصل ۲۰۱۵/۱۶ رکورددار بیشترین هت تریک در یک فصل رقابت‌ها است. لوییز آدریانو در فصل ۲۰۱۴/۱۵ و کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در فصل ۲۰۱۶/۱۷، موفق به ثبت دو هت تریک پیاپی شدند.

همه رکوردهای هت تریک در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

اولین هت تریک تاریخ لیگ قهرمانان اروپا توسط مارکو فان باستن در فصل ۱۹۹۲/۹۳ به ثبت رسید. 

همه رکوردهای هت تریک در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

اما سریع‌ترین هت تریک توسط بافه تیمبی گومیس مهاجم فعلی الهلال به ثبت رسیده که در هشت دقیقه دروازه دینامو زاگرب را سه بار گشود. البته سریع‌ترین هت تریک کامل (گلزنی با پای راست، پای چپ و ضربه سر) توسط مایک نول در دسامبر ۱۹۹۵ به ثبت رسید.

همه رکوردهای هت تریک در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

ارلینگ هالند به هشتمین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بدل شد که موفق به هت تریک در اولین حضورش در این مسابقات می‌شود.

همه رکوردهای هت تریک در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

فقط ۱۱ بازیکن موفق به ثبت هت تریک در بیش از یک باشگاه شده اند.

همه رکوردهای هت تریک در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

تاکنون فقط ۱۴ بار در تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان اروپا، یک بازیکن موفق شده بیش از سه گل در یک مسابقه به ثمر رساند که لیونل مسی و لوئیز آدریانو با ثبت ۵ گل در یک مسابقه رکورددار هستند. کریستیانو رونالدو با ثبت پوکر در ۲۱ دقیقه مقابل مالمو، رکورددار سریع‌ترین پوکر تاریخ مسابقات است. همچنین گل‌های دوم، سوم و چهارم لواندوفسکی مقابل رئال مادرید فقط در هفت دقیقه به ثمر رسید.

همه رکوردهای هت تریک در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

بازیکنان بارسلونا با ثبت ۱۳ هت تریک رکورددار هستند، در حالی که ۶ بازیکن بارسلونا و ۶ بازیکن آرسنال موفق به هت تریک در این مسابقات شده اند. بازیکنان ۴۷ باشگاه مختلف موفق به ثبت هت تریک در لیگ قهرمانان اروپا شده اند که دینامو زاگرب آخرین باشگاه وارد شده در این لیست است. بنفیکا (۹۸ مسابقه) و بایر لورکوزن (۹۶ مسابقه) باشگاه‌هایی هستند که بیشترین بازی بدون ثبت هت تریک توسط بازیکنانشان را سپری کرده اند.

از سویی اندرلخت با دریافت ۶ هت تریک، بدترین عملکرد را از خود به جای گذاشته است. یوونتوس (۱۸۵ مسابقه)، چلسی (۱۵۶ مسابقه)، بروسیا دورتموند (۱۱۰ مسابقه) و لیورپول (۱۰۵ مسابقه) باشگاه‌هایی هستند که بیشترین بازی بدون دریافت حتی یک هت تریک را سپری کرده اند.

همه رکوردهای هت تریک در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

در فصل ۲۰۱۶/۱۷، ۹ هت تریک ثبت شد که رکوردی در این زمینه می‌باشد. این در حالیست که روز ۲۳ نوامبر ۲۰۰۵، سه هت تریک را به خود دید.

همه رکوردهای هت تریک در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

بازیکنان برزیلی رکورددار بیشترین هت تریک و بیشترین بازیکن مختلف به ثبت رساننده هت تریک در لیگ قهرمانان اروپا هستند. درحالیکه بازیکنان ۳۴ کشور مختلف موفق به ثبت هت تریک در لیگ قهرمانان اروپا شده اند، نام کشور‌هایی همچون جمهوری چک، بلژیک و مصر در این لیست به چشم نمی‌خورد.

در تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان اروپا، فقط تیم دو بازیکنی که موفق به ثبت هت تریک شده اند، باخته است. رونالدو در جریان شکست ۴-۳ رئال مادرید مقابل منچستریونایتد در سال ۲۰۰۳ و گرت بیل در جریان شکست ۴-۳ تاتنهام مقابل اینتر در سال ۲۰۱۰ این دو بازیکن بوده اند. در مجموع ۱۱۶ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست برای تیم‌های بازیکنانی که هت تریک کرده اند به ثبت رسیده است.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شاهد ۱۰۰ هت تریک بوده، در حالیکه فینال مسابقات هیچ هت تریکی به خود ندیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان