بازدید 5075
۶

ترفند جدید کلاهبرداران میلیاردی

کد خبر: ۹۳۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 21 October 2019
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اعضای باند کلاهبرداران ۱۵ میلیارد ریالی خبرداد و گفت: این متهمان در ازای خرید ارز، به فروشندگان کاغذ باطله تحویل دادند.

به گزارش فارس، در بیست و هشتم شهریورماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از شعبه ۱۱ دادسرای ناحیه ۵ تهران برای شناسایی متهمان آن به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

مالباخته پس از حضور در دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به کارآگاهان، گفت: در جزیره کیش مغازه پوشاک دارم، مردی که شلوار کردی بر تن داشت و مدعی بود که عراقی است به همراه خانمی که اظهار می‌کرد همسرش است برای خرید به مغازه ام در جزیره کیش آمدند. پس از خرید و کمی گفتگو اعلام کردند که در کار خرید و فروش ارز هستند و می‌توانند ارز را به قیمت بیشتر از قیمت واقعی بازار از من بخرند و به ازای آن پول نقد رایج کشور به من تحول دهند.

شاکی ادامه داد: گفت و گوهایمان ادامه داشت تا اینکه نظرم را جلب کردند و قرار شد که مقداری دلار که در اختیار داشتم به آن‌ها تحویل و به ازای آن وجه نقد دریافت کنم و در نهایت با توجه به اینکه دلار‌ها در منزلم در شهر تهران بود، قرار ملاقات را در شهر تهران گذاشتیم.

این فرد افزود: قرار شد که همدیگر را در اتوبان اشرفی اصفهانی ملاقات کنیم. در روز ملاقات حدود هفت هزار دلار تهیه کردم و بر سر قرار در اتوبان اشرفی اصفهانی حاضر شدم و مرد عراقی به همراه ۳ نفر دیگر در محل قرار آمدند. دلار‌ها را به آن‌ها تحویل دادم و آن‌ها نیز یک چمدان شیشه‌ای و چوبی که حاوی اسکناس یکصد هزار تومانی نو و بسته بندی شده بود، از چمدان بیرون آوردند و به من نشان دادند. پس از تحویل گرفتن چمدان از یکدیگر جدا شدیم.

مالباخته بیان داشت: پس از رفتن آنان چمدان را باز کردم و دیدم زیر بسته‌های اسکناس کاغذ باطله گذاشته شده است.

سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت:در پایش‌های اطلاعاتی متهم اصلی پرونده و همسرش به علاوه سه همدست دیگر وی شناسایی و مشخص شد که کلیه متهمان اهل و ساکن شهرستان ارومیه هستند.

وی با بیان اینکه در پایش‌های اطلاعاتی به دست آمد که متهمان به همدستی یکدیگر در چندین نوبت در شهر تهران و سایر استان‌ها اقدام به کلاهبرداری به همین شیوه کرده اند، تصریح کرد: با اخذ نیابت قضائی تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به شهرستان ارومیه اعزام و موفق شدند متهم اصلی پرونده را دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کنند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه در این پرونده متهمان ۱۵ میلیارد ریال از مالباخته کلاهبرداری کرده اند، افزود: با دستور قضائی متهم پرونده برای کشف سایر جرائم مشابه و دستگیری همدستانش در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ترفند جدید کلاهبرداران میلیاردی : مثل مديران بورس
آقا ...
7000 دلار
هر دلار، 11500 تومن ...
میشه سر جمع 80 میلیون تومن ...
805 تا ایران چک 100 هزار تومنی ...
میشه 8 تا دسته‌ی صد تایی ...
8 دسته ایران چک رو گذاشته تو چمدون؟؟؟
بعد توو بزرگراه اشرفی اصفهانی رفته معامله کرده ؟؟؟
بیشتر شبیه داستانه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
دقیقا
خیلی تخیلی به نظرم میرسه کسی به خاطر هفت هزار دلار از کیش بیاد
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تازه بعد میگن یک میلیارد و پونصد کلاهبرداری کردن..
خخخخ به شیوه فیلمهای خیلی قدیمی !!!
ادم های احمق و طمع کار باید همچین بلایی سرشون بیاد. این موضوع رو به هر بچه ای هم بگی شک می کنه. طرف چرا دلار رو باید باقیمتی بالاتر از قیمت واقعی بخره؟ بدون شک باید کاسه ای زیر نیم کاسه باشه. متاسفانه ما ادم ها صرفا به دلیل اینکه یه مقدار سود کنیم و به قول معروف زرنگ بازی در بیاریم، همچین بلایی سرمون میاد. شاید این بابا و یا افراد مشابه چند بار موفق بشن و سود خوبی هم گیرشون بیاد اما آخرش همه رو همراه با سرمایه خود از دست می دن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار