بازدید 5493

رونمایی از سه نسل جدید سانتریفیوژ

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی از رونمایی سه نسل جدید از ماشین‌های سانتریفیوژ طی روز‌های آینده و راه‌اندازی مدار ثانویه رآکتور بازطراحی شده اراک طی دو هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷ 20 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اصغر زارعان در مراسم افتتاح چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای در کرمان گفت: کشوری مسلمانیم و طبق فتوای رهبر معظم انقلاب به دنبال ساخت بمب اتمی نیستیم بلکه به دنبال پیشرفت در حوزه پزشکی و کشاورزی هستیم. کشوری هستیم که به اکتشاف، استخراج و غنی‌سازی سانتریفیوژ دست یافتیم و این غربی‌ها را نگران می‌کند.

دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: تا امروز رهنمود‌های مقام معظم رهبری و بهره‌مندی از اساتید و دانشگاه‌ها در این حوزه موجب اقتدار روزافزون ما در فعالیت‌های مختلف ازجمله هسته‌ای شده است و با ایستادگی و هوشمندی باید کار را جلو ببریم.

او از رونمایی سه نسل جدید از ماشین‌های سانتریفویژ (تک ماشین) در روز‌های آینده و راه‌اندازی مدار ثانویه رآکتور در حال بازطراحی اراک تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: تا سال آینده تست‌های سرد و تا سال ۱۴۰۰ رآکتور اراک کاملا راه‌اندازی خواهد شد که اقدامی اقتدارآفرین و جهادی است.

او یادآور شد: نظام اسلامی در پی عملیاتی کردن چرخه سوخت از اکتشاف و استخراج و سوخت بومی است و در زمره ۱۰ کشور اول دنیا در این حوزه است و این اقدام منجر به عصبانیت غربی‌ها و حتی کشور‌هایی شده که با ما ارتباط دوستانه دارند.

او با اعلام این که در نیروگاه بوشهر روزانه به اندازه ۶ و نیم میلیون بشکه صرفه‌جویی انرژی در حوزه نفت داریم، گفت: هر چه در برق هسته‌ای پیش برویم می‌توانیم برق ماندگار و پایدار داشته باشیم.

دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به این که سالانه به ۲۷ تن اورانیوم غنی شده برای یک نیروگاه قدرت نیاز داریم، افزود: امسال از ۵۰ تن اورانیوم بومی استفاده خواهیم کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری صداوسیما، زارعان همچنین با اشاره به تولید بومی ماده اولیه کیک زرد گفت: این اقدام در قدرت چانه‌زنی ما در عرصه بین‌المللی خیلی اثرگذار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان