بازدید 2634

اعلام مقررات منع آمد و شد در پایتخت شیلی

کد خبر: ۹۳۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 20 October 2019

دولت شیلی در پی گسترش اعتراضات در این کشور اعلام کرد بین ساعت‌های ۱۰ شب تا ۷ صبح روز بعد مقررات منع آمد و شد برقرار خواهد بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دولت شیلی پس از گسترش اعتراضات در این کشور اعلام کرد در شهر پایتخت، «سانتیاگو» مقررات منع آمد و شد برقرار خواهد بود.

به نوشته رویترز دولت شیلی با بیان اینکه این مقررات بین ساعت ۲۲ شب تا ۷ صبح روز بعد برقرار خواهد بود از معترضان خواست به خانه‌های خود برگردند.

«سباستین پینرا» ، رئیس‌جمهور شیلی روز شنبه پس از برگزاری اعتراضات و ناآرامی‌هایی در سانتیاگو که به آتش گرفتن یک ساختمان و بسته شدن برخی ایستگاه‌های مترو شد وضعیت اضطراری اعلام کرده بود.

جرقه اعتراضات در شیلی را تصمیم دولت برای افزایش قیمت بلیط مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی زد.

شاهدان عینی شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های بین‌المللی ادعا کردند معترضانی که نقابها و لباسهای مشکی به صورت و تن داشتند، چندین اتوبوس و چند ایستگاه مترو را در پایتخت به آتش کشیده و مغازه‌ها را تخریب و یا غارت کردند. در مقابل پلیس و نیروهای امنیتی شیلی برای پراکنده کردن معترضان از باتوم و گاز اشگ آور استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سباستین پینرا در ساعات اولیه صبح شنبه وضعیت اضطراری اعلام کرد و به ارتش دستور داده است برای کمک به نیروهای امنیتی وارد عمل شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل