بازدید 3574

جزئیات کلاهبرداری میلیاردی در کرمان

سردار"عبدالرضا ناظری" امروز ۲۳ مهرماه در جمع خبرنگاران درباره جزئیات کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی در کرمان اظهار کرد: افرادی از بازار آشفته و وضعیتی که در برخی اقلام به ویژه در مصالح ساختمانی به وجود آمده، سوءاستفاده و مبادرت به خرید و فروش آهن کرده اند.
کد خبر: ۹۳۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 15 October 2019
فرمانده انتظامی استان کرمان جزئیات کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی در کرمان را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار"عبدالرضا ناظری" امروز ۲۳ مهرماه در جمع خبرنگاران درباره جزئیات کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی در کرمان اظهار کرد: افرادی از بازار آشفته و وضعیتی که در برخی اقلام به ویژه در مصالح ساختمانی به وجود آمده، سوءاستفاده و مبادرت به خرید و فروش آهن کرده اند.

وی افزود: این افراد با طرح ریزی و کلاهبرداری نسبت به اغفال برخی خریداران اقدام کرده اند که وجهی به عنوان پیش پرداخت دریافت و متعهد می‌شدند در موعد مقرر آهن را تحویل بدهند و از قبل اعتماد برخی از این افراد را جلب کرده بودند.

ناظری تصریح کرد: با توجه به سیر صعودی قیمت ها، برخی افراد اقام به پیش خرید آهن و مبالغی به این کلاهبرداران پرداخت کرده و قرارداد منعقد نمودند، اما متهمان در قبال پول‌هایی که دریافت کرده اند، بار تحویل نداده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه این اتفاقات از اسفندماه سال قبل تا اول شهریورماه امسال رخ داده و متهمان اوایل شهریورماه متواری شده اند.

وی با اشاره به اینکه این پرونده کلاهبرداری تاکنون ۱۱۰ نفر شاکی و مبالغ پرنده‌ها از ۶ تا ۵ میلیارد تومان است که توسط پیمانکاران عمده پرداخت شده، افزود: با دستور قضایی، رسیگی به این پرونده در دستور پلیس آگاهی استان قرار گرفت و با مراجعه شکات به ۱۹۷ در هفته ناجا قول دادیم در اسرع وقت رسیدگی و اقدام کنیم.

ناظری اظهار کرد: با نیابت قضایی در چهار استان جنوبی رصد کردیم و مخفیگاه متهمان شناسایی و یکی از آن‌ها در استان بوشهر دستگیر شد در حالی که در صدد تهیه گذرنامه جعلی برای خروج از کشور بود و افراد دیگر باند احضار شدند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ کلاهبرداری تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: این کلاهبرداران از دسته چک افراد متوفی و کارت‌های بانکی افراد دیگر نیز استفاده می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه واحد‌های نظارتی بر عملکرد اصناف نیز باید نظارت داشته باشند تا این اتفاقات رخ ندهد گفت: به مردم توصیه می‌کنیم فریب اینگونه افراد را نخورند، زیرا این متهمان آهن را با قیمت کمتر از بازار ارائه کرده و پیشنهادات اغواکننده‌ای می‌دادند و باید مردم در زمان معامله از نهاد‌های مسئول درباره فعالیت این واحدا سئوال کنند.

ناظری با اشاره به اینکه یک نفر از متهمان اصلی ۳۸ ساله و دیگری ۲۴ ساله است، گفت: مجرمان بدانند نه از چنگال پلیس و نه دستگاه قضایی نمی‌توانند فرار کنند و بدانند هرجا حتی خارج از کشور هم باشند، پلیس آن‌ها را دنبال می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل