بازدید 5246

محرمانه ماندن اطلاعات مالی مسئولان

کد خبر: ۹۲۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 12 October 2019
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست سران قوا مطرح کرد که ساز و کاری برای کد و رمزگذاری بیندیشند تا نمایندگان برای اطلاعاتشان مصونیت داشته باشند.

اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس و شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارفارس، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس، اظهار داشت: رئیس قوه قضائیه اعلام کرده که مسئولان از جمله نمایندگان مجلس بر اساس اصل ۱۴۳ قانون اساسی اموال و دارایی‌های خود، همسر و فرزندانشان را اعلام کنند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس و شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: قوه قضائیه سامانه‌ای را طراحی و تنظیم کرده است تا بر این اساس مسئولان در این سامانه اموال و دارایی‌های خود را به صورت شفاف اعلام کنند.

وی در ادامه در خصوص ساز و کار‌های لازم برای شفاف‌سازی اموال و دارایی‌های نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: در خصوص نمایندگان ما اعلام آمادگی کردیم که اموال و دارایی‌هایمان را اعلام خواهیم کرد، اما تا کنون اینگونه بوده است که به صورت کتابچه و مکتوب اموال و دارایی‌ها اعلام می‌شد، ولی اکنون اعلام شده در سامانه و به صورت نرم‌افزاری اعلام شود.

عباسی افزود: با توجه به نگرانی‌هایی که برخی کارشناسان و نمایندگان در خصوص سامانه داشتند مبنی بر اینکه، چون الکترونیکی است و در فضای مجازی احتمال هک یا سرقت اطلاعات و یا اختلال در آن وجود دارد، لذا برای این باید ساز و کاری فراهم شود و برای هر کدام از مسئولان کُدی را در نظر بگیرند تا بر اساس این کد نمایندگان اطلاعات خود را تعیین و به روزرسانی کنند. به عنوان مثال کد ۱۲ به همراه پسوورد آن متعلق به فلان نماینده یا مسئول است و آن مسئول می‌داند و بر اساس آن رمزگذاری می‌کند و تنها شخص مسئول و رئیس قوه قضائیه این کد و رمز را خواهند داشت.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس و شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه ما از سوی مجلس برای شفاف‌سازی اموال و دارایی نمایندگان اعلام آمادگی کرده بودیم، اما گفتیم که این ساز و کار را برای کد و رمزگذاری بیندیشند تا نمایندگان برای اطلاعاتشان مصونیت داشته باشند.

وی اعلام کرد: در جلسه سران قوا، رئیس مجلس با توجه به صحبت‌هایی که در هیأت رئیسه داشته‌ایم و نظرات نمایندگان این نظر را مطرح کرد و نهایتاً با موافقت رئیس قوه قضائیه مواجه شد.

عباسی در خاتمه بیان کرد: احتمالا برای اعلام دارایی‌های مسئولان زمان‌بندی می‌کنند، مثلا می‌گویند طی یک هفته هر مسئول به صورت فردی در سامانه مربوطه اطلاعات اموال و دارایی‌های خود را ثبت کند.

به گزارش فارس، در اجرای قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، مصوب ۹ آبان ماه ۹۴ مجمع تشخیص مصلحت نظام و به منظور افزایش اعتماد عمومی مردم به مسئولان جمهوری اسلامی ایران و ارتقاء سلامت اداری، آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران"، در تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۴ برای اجرا ابلاغ شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۰
یا خدا
مگه نماینده ها چقدر مال و اموال دارن که میخان برای ثبتش از کدگذاری استفاده بشه؟؟؟
چه چیز خارق العاده ای دارند؟
جز اینم انتظاری نبود
چطور اطلاعات ما که به حساب بانکیمان سرک میکشند محرمانه نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
رعیت با ارباب فرق دارد
اگر ضمانت اجرای قانون و قوانین درست در کشور حاکم باشد نیازی به این کارها و هزینه ها نیست.
اما حیف که نه قانون درستی و نه ضمانت اجرای قانون در کشور وجود دارد...
اونی که از شفافیت رای گیری مهمتره اعلام دارای نمایندگان بصورت شفاف و بعد انجام راستی آزمایی هستش تا جلوی بعضی از کاندیداها که برای مجلس کیسه می دوزند گرفته بشه.
باور بفرمایید در ادوار گذشته نماینده ای رو کامل می شناختم( اصلا بچه محلمومن بود) که یه معلم ساده بود و در بدو ورود به مجلس آه نداشت که با ناله سودا کنه و لی بعد از پایان دوره الی ماشاله از آسمون و زمین به سرش زر و گوهر باریده بود و در عرض چهار سال ره چهارصدساله رو رفت.
بهتره در نظام اسلامی همه چیز از شفافیت برخوردار باشه تا سره از ناسره معلوم باشه و جلو افرادی که با پوشش های دینداری و غیره سعی در چپاول و غارت بیت المال مسلمین رو دارند گرفته بشه ، در این خصوص تاریخ قضاوت خواهد کرد و بگذاریم آینده در مورد ما و دوره ما و حکومت ما به نیکی یاد کنه. که متاسفانه با این وضعیتی که فعلا مشاهده می شه میشه گفت این ره که تو می روی به ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
راستی از آتقی نماینده دلاور خویی چه خبر؟
مردم فقط برای دو جا استعمال می شوند یکی برای انتخابات و دیگری برای تظاهرات که البته همسو با منافع شماها باشد .تحمل تحریم با مردم برخوردار از ثروت ایران با شماها .
پس چرا محرمانه بماند. حالا فهمیدم چرا محرمانه بماند.
چقدر فرمالیته و سطحی.
یه وقت تو زحمت نیافتید.
بالاخره مسئولان هر کاری بکنند که به مردم نشان دهند ما کار دست انجام میدهیم و به مردم خدمت میکنیم یه جای کار می لنگه و نمیتونند که برای مردم ثابت شده است .

کدام عاقلی برای نمایندگی شدن میلیاردها تومان هزینه میکند در حالی که جمع حقوق نمایندگی اش کمتر از هزینه هاش باشد .

مسئولان چرا اینقدر از دارایی هایشان میترسند . میترسند که مشخص شود که موقع سرکار اومدن مستاجر بوده اند و الان صاحب کلی زمین و خونه و دارایی هستند؟؟؟؟

این مسئولان کشور ما جایی نمی شنیند که زیرشان اب بره .

انشالاه بعدا مشخص خواهد شد
بخورید و بیاشامید لاکن چیزی هم به ماها بدهید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
اسراف نمیکنند
مسئولان که چیزی ندارند بخواد ثبت بشه عین مردم عادی در فقط و قناعت زندگی میکنند !
این اختلاسهای شگفت انگیز تاریخ بشریت کار امریکاست
بخور بخور ها باید پنهان بماند.
اصولا مردم درزمانهای رای گیری،جنگ،کمبودمنابع،تحریمها وهرچه سختی وبدبختی هست محرمند .دراینکه مسئولینی که بنا برادعا با رای همین مردم سرکارندبا مردم نامحرمند که شکی نیست.
چرا؟ عدالت اسلامي كو؟ مبارزه با فساد و رانت كو؟ وقتي مسئولين خودشون اطلاعات ماليشونو اعلام نميكنن چطور ميشه ازشون انتظار مبارزه با فساد داشت؟!
وقتی قرار است از دید مردم و رسانه ها محرمانه بماند چه نیازی به ثبت دفتری و یا الکترونیکی است؟!! قرار است چه کسانی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند؟ لابد فقط خودشان؟!
در بر همون پاشنه میچرخه..مهم این بود ملت بدونه کیا چی دارن وقتی نمیدونن و کد گزاری میشه بهتره جناب ریسی عطاشو به لقاش می بخشید و میگف همون شمانمایندگان عزیز در پرده باشید رایتون که مخفیه اموالتونم مخفی باشه ..نباید می پذیرفت اقای ریسی.... این کد گزاری خنده داره ..انگار حساب باشه میخان دس ببرن توش.. بابا میخایم مردم و طانهها بدونن نمایندشون چی داره .. و چی اضاف میکه... دیگه کدگزاری نداره.کدگزاری که کردی معلومه میشه با بعضیا راس و ریس کرد..بعیده از اقای ریسسی ولا بعدیه که پذیرفته.. انگار رو گیر شده ...
خیلی بدبختیم ماها
در دنیایی زندگی می‌کنیم که قیمت لباس ملانیا ترامپ معلومه اما حقوق مسوولان ما نه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار