بازدید 1853

انصارالله به آمریکایی‌ها: از جنگ ویتنام، عراق و یمن درس بگیرید

عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن به تصمیم آمریکا مبنی بر اعزام بیش از هزاران نیروی نظامی آمریکایی به عربستان واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۲۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 12 October 2019

عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن به تصمیم آمریکا مبنی بر اعزام بیش از هزاران نیروی نظامی آمریکایی به عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، دولت آن و همچنین مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور بهتر است به جای اعزام بیش از هزاران نیروی نظامی به خاورمیانه، به دنبال فرستادن برنامه‌هایی برای همزیستی مشترک و طرح‌های شهروندی برابر و دموکراسی باشند؛ نه طرح‌هایی برای وقوع جنگ و ویرانی برای همپیمانانشان و یا ملت‌های آزاده.

محمد علی الحوثی همچنین تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای یک بار هم شده لوگوی شاخه‌ زیتون را برای همپیمانانشان بفرستند و جهانیان را با این مسئله متعجب کنند که -با وجود کمک به همپیمانانشان در ایجاد بدترین بحران انسانی در جهان علیه ملت یمن- آنها همچنان بخشی از  انسانیت کذائی خود را دارند و آمریکایی‌ها با تغییر سیاست خصمانه‌شان جهانیان را متعجب کنند؛ سیاستی که جز خشم و زیان به دنبال ندارد، همانطور که ترامپ نیز گفته است که آنها به خاطر تصمیم اشتباهشان هشت تریلیون دلار را از دست داده‌اند.

این رهبر انصارالله یمن از واشنگتن خواست از اتفاقاتی رخ داده در جریان جنگ ویتنام درس بگیرد.

این عضو انصارالله در توییتر نوشت: برای یک بار هم شده مردم آمریکا باید احساس کنند از جنگ ویتنام، جنگ عراق یا جنگ‌ در یمن درس عبرت گرفته‌اند و بدانند اینها جنگ‌های عبثی هستند.

وی خاطرنشان کرد، ادعاهای مقابله با ایران از سوی عربستان علنی و برای همه مشخص است. ما می‌دانیم عقب‌نشینی شما از خطوط تماس با ایران در سوریه به منزله موقعیت‌گیری مجدد از سوی عربستان نیست.

الحوثی ادامه داد: ملت آمریکا باید با این واقعیت روبه‌رو شوند که همه می‌دانند افزایش تعداد نیرو به منزله پیروزی نیست چیزی که ۱۴۰۰۰ نیرو نتوانست محقق کند افزایش نیرو با ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ نیرو نمی‌تواند محقق کند.

آمریکا پیشتر اعلام کرد، نیروهای بیشتری را در پی حمله ۱۴ اکتبر به تاسیسات نفتی آرامکو به عربستان اعزام خواهد کرد. دونالد ترامپ نیز فاش کرد، عربستان موافقت کرده تا در ازای اعزام نیروهای آمریکایی به منطقه هزینه آن را متقبل شود.

وزیر دفاع آمریکا روز جمعه (۱۱ اکتبر) تصمیم کشورش جهت اعزام ۳۰۰۰ نیروی آمریکایی به عربستان بنا به درخواست محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی را اعلام کرد.

ارتش آمریکا از ماه مه تاکنون تعداد نیروهایش را در منطقه تحت پوشش "فرماندهی مرکزی" که شامل خاورمیانه می‌شود به حدود ۱۴ هزار تن افزایش داده است.

در ماه سپتامبر نیز آمریکا بعد از حمله به تاسیسات آرامکو، ۲۰۰ نیروی نظامی را به همراه موشک‌های پاتریوت به عربستان اعزام کرد.

این نخستین بار نیست که عربستان سعودی برای تامین امنیت از نظامیان آمریکایی کمک می‌گیرد.

ماه گذشته حمله به تاسیسات آرامکو تبعات سنگینی برای تولید نفت عربستان و قیمت نفت در بازارهای جهانی داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر