بازدید 3756

حادثه چاقوکشی منچستر ابعاد تروریستی به خود گرفت

پلیس کلان‌شهر منچستر اعلام کرد فردی که در ماجرای چاقوکشی مرکز خرید «آرندیل» منچستر دستگیر شد، به ظن اقدام تروریستی در بازداشت است.
کد خبر: ۹۲۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ 11 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «راس جکسون» دستیار پلیس کلان‌شهر منچستر درباره این حادثه توضیح داد؛ مهاجم به شمشیر مسلح بود و زمانی که دو پلیس غیر مسلح به سمت او نزدیک می‌شوند، او به افراد اطرافش حمله می‌کند.

جکسون تائید کرد پنج نفر در این حادثه اسیب دیده، اما جراحت‌ها عمقی و تهدید کننده نبوده است.

به گفته او انگیزه مهاجم هنوز مشخص نیست، اما در این عملیات تنها بوده است.

منابع محلی می‌گویند این حادثه حوالی ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه صبح امروز رخ داده که در پی آن نیرو‌های زمینی و هوایی پلیس به همراه امدادگران در منطقه حاضر می‌شوند. یکی از شاهدان می‌گوید فرد مهاجم را دیده که با چاقو به سمت مردم حمله و آن‌ها فریاد می‌کشند.

همچنین تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد یکی از ماموران پلیس با شوک برقی به سمت متهم که روی زمین افتاده شلیک می‌کند و مامور دوم از پشت به او دست‌بند می‌زند.

پرییتی پتل وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در توییتر از وقوع این حادثه به شدت ابراز نگرانی و با اسیب‌دیدگان اعلام همدردی کرده است. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم پیشتر در توییتی نوشت از وقوع این حادثه شوکه شده است.

در پی این حادثه مرکز خرید «آرندیل» منچستر بسته و پلیس خیابان‌های اطراف را مسدود کرده است.

منابع خبری همچنان از حضور پرتعداد ماموران پلیس در این منطقه خبر می‌دهند.

این حادثه درست دو سال پس از آن صورت می‌گیرد که بر اثر بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرنا منچستر' ۲۲ کشته و ۵۹ مجروح شدند.

به دنبال این حادثه تروریستی سطح هشدار امنیتی در انگلیس به مرحله 'بحرانی ' که بالاترین حد شمرده می‌شود، افزایش یافت و شماری از نیرو‌های نظامی این کشور در نقاط حساس لندن از جمله اطراف کاخ باکینگهام مستقر شدند.

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از سال ۱۳۹۳ و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' (سطح چهار از مجموع پنج سطح) افزایش یافته که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر