بازدید 10189
۹
وزارت امور خارجه ایران

توقف فوری حملات و خروج نظامیان ترکیه از خاک سوریه

کد خبر: ۹۲۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 10 October 2019
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر توقف فوری حملات و خروج نظامیان ترکیه از خاک سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی نسبت به اقدام نظامی ترکیه در داخل اراضی سوریه و با توجه جدی به وضعیت انسانی و خطرات مترتب بر غیر نظامیان در منطقه تحت درگیری، توقف فوری حملات و خروج نظامیان ترکیه از خاک سوریه را مورد تاکید قرار می‌دهد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با درک نگرانی‌های امنیتی ترکیه همانگونه که پیش از این نیز تصریح کرده است اقدام نظامی را نه تنها عاملی برای برطرف سازی نگرانی‌های امنیتی این کشور ارزیابی نمی‌کند، بلکه منجر به وارد آمدن خسارات مادی و انسانی گسترده دانسته و بر این اساس مخالفت خود را با این اقدام اعلام می‌نماید.

جمهوری اسلامی ایران آنچنان که پیش از این نیز اعلام داشته است شرایط کنونی منطقه را نتیجه دخالت‌های فرامنطقه‌ای خصوصا از سوی ایالات متحده آمریکا دانسته و بر اساس نگاه مبتنی بر حل و فصل مشکلات در چارچوب ظرفیت‌های منطقه‌ای آمادگی خود را برای هرگونه ایفای نقش بین دو کشور، همانگونه که در حال حاضر نیز با دو طرف در تماس می‌باشد اعلام می‌نماید و معتقد است رفع تنش پیش آمده تنها از طریق اقدامات مسالمت آمیز و با احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و نیز توافق آدانا امکان پذیر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۹
نفع عملیات ترکیه برای ایران هم است از تجزیه کشورهای منطقه ونهایتااز تجزیه ایران جلوگیری می شود
ترکیه از روزی که اردوغان به قدرت رسید علیرغم تظاهر اردوغان به چهره ای ضد امریکایی و اسراییلی در جهت منافع انها حرکت می کند و برای شکاف در جبهه ضد اسراییلی وارد میدان شده چه زمانی که افراد داعشی از مرزهای سوریه وارد یا فرار می کردند یا حالا که با بهانه کردها پای سازمان ملل را به ان نقطه باز کرده منطقه ای تحت نظارت سازمان ملل بوجود می اورد خودش خارج می شود سپس کردها با خیال راحت از مواجهه با دولت عراق و سوریه اعلام خود مختاری می کنند
چشم.
ترکیه در حد مستشاری در سوریه حضور داره، نگران نشید
رطب خورده منع رطب می کند؟
شما چرا از سوریه و یمن و لبنان خارج نمی شید؟
اردوغان ظاهرا ، تنش می خارد
کل سوریه متحد ایران بود ولی این متحد از ابتدا خاری در چشم اردوغان بود و اکنون هم دنبال سهم خواهی است
شما که نگرانی امنیتی ترکیه را درک می کنید.راه کار هم بدید به ترکیه.با کی مذاکره کنه؟ با تروریست های سر خود که نمیشه گفتگو کرد.اسد هم اونجا را تحت کنترل نداره. با خروج ترکیه اونجا تروریست های ی پ گ و پ ک ک با پاکسازی قومیتی همه چیز را غارت می کند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل