بازدید 36974

مشکل ما در جمهوری اسلامی ایران از کجا شروع شد؟

شاید زمان آن رسیده باشد که این پرسش مطرح شود از چه زمانی در جمهوری اسلامی ایران ـ و نه سلطنت شاه ـ بدین جا رسیدیم که سوء استفاده از قدرت را به تدریج تبدیل به عرف کردیم؟ احتمالا ریشه این مسأله در جمهوری اسلامی، به زمانی برگردد که به خاطر فضای انقلابی و تغییر ساختار و نظامی سیاسی، به افرادی نیاز بود که تعهد بیشتری به نظام سیاسی داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 07 October 2019

مشکل ما در جمهوری اسلامی ایران از کجا شروع شد؟

امروز رسانه‌ها تصویری از کره جنوبی مخابره کردند که نشان می‌دهد، مردم این کشور در اعتراض به انتصاب فردی به عنوان وزیر دادگستری، به خیابان‌ها آمده اند و خواستار استعفای رئیس جمهور به خاطر این انتصاب شده اند. قصه این است که «چو کوک» ـ که به سمت وزیر دادگستری منصوب شده ـ متهم است که همسرش برای پذیرش یک نفر در دانشگاه عالی سئول، اعمال نفوذ کرده است!

به گزارش «تابناک»؛ تصویری که رسانه‌ها مخابره کرده اند، هزاران تن را نشان می‌دهد که خواهان برکناری رئیس جمهور هستند. احتمالا این افراد اعمال نفوذ همسر وزیر دادگستری را در حد توصیه برای پذیرش یک نفر در دانشگاه را مقدمه فساد‌های گسترده تری از جانب او یا شخص وزیر می‌دانند. شاید هم پیش فرض آن‌ها این است، فردی که همسرش، سابقه سوء استفاده از مقامش را دارد، صلاحیت این را ندارد که بتوانند در جایگاه وزیر دادگستری «داد» مردم را بستاند. ممکن هم هست که اعتراض آنان این باشد، چرا رئیس جمهور بر چنین اتهامی چشم پوشی کرده و آن فرد را به وزارت دادگستری منصوب کرده است؟

در ایران اما داستان، تفاوت اساسی با کره جنوبی دارد؛ آنقدر فاصله دارد که نمی‌توان به راحتی آن را برای یک شهروند کره جنوبی، توضیح داد و به او گفت: در ایران، توصیه نامه از یک مقام برای تصدی یک پست یا انتقال از یک دانشگاه سطح پایین به یک دانشگاه درجه یک، تقریبا عرف است! تا جایی که می‌توان به طنز گفت: اگر کسی در این زمینه شکایتی علیه مسئولی که توصیه نامه داده را در دادگاه اقامه کند، احتمالا محکوم می‌شود که آن مسئول بر اساس عرف جاری مملکت، عمل کرده است؟!

چگونه می‌توان به یک شهروند کره جنوبی فهماند که در ایران توصیه یک مقام عالی برای انتصاب و انتقال به پست‌ها و جایگاه‌های بالاتر، نه تنها سوءاستفاده از مقام تلقی نمی‌شود که احتمالا برای آن مقام توصیه کننده هم جایزه استعداد یابی و کشف استعدادی تازه را به ارمغان بیاورد؛ لذا شاید برای ما خنده دار باشد که چرا ده‌ها هزار تن از مردم سئول به خاطر یک توصیه نامه به خیابان‌ها آمده اند!

شاید زمان آن رسیده باشد که این پرسش مطرح شود از چه زمانی در جمهوری اسلامی ایران ـ و نه سلطنت شاه ـ بدین جا رسیدیم که سوء استفاده از قدرت را به تدریج تبدیل به عرف کردیم؟ احتمالا ریشه این مسأله در جمهوری اسلامی، به زمانی برگردد که به خاطر فضای انقلابی و تغییر ساختار و نظامی سیاسی، به افرادی نیاز بود که تعهد بیشتری به نظام سیاسی داشته باشند؛ چه اینکه ایده این بود که یک هدف والا را نمی‌توان با افرادی که به آنان اعتقادی سرسختانه ندارند به ثمر رساند. یافتن افراد متعهد طبیعتا در یک روند شایسته سالارانه اتفاق نمی‌افتاد و لاجرم توصیه نامه در جمهوری اسلامی ایران برای معرفی افراد متعهد، به راه افتاد.

ضرورت توصیه نامه‌ها برای یافتن افراد متعهد، در سال‌های اولیه انقلاب، قابل درک بود. یک نظام نو ساخته شده بود که کارگزاران متناسب با آن را باید جستجو می‌کردند و می‌یافتند؛ اما آسیبی که این مسأله سال‌ها بعد، بر نظام سیاسی و اداری کشور وارد کرد، رواج توصیه نامه به عنوان یک روال مرسوم با تغییر ماهیت آن بود؛ به ویژه در سال‌های پس از جنگ تا کنون، توصیه نامه برای افراد متعهد، جای خود را به توصیه نامه برای افراد نزدیک، دوست و اقوام عموما فاقد صلاحیت حداقلی داد و، چون این توصیه نامه‌ها ابتدای انقلاب با نیتی سالم بنا نهاده شده بود، سال‌های اولیه حساسیت کمتری ایجاد می‌کرد، اما به تدریج توصیه نامه در گوشت و پوست و استخوان مسئولان و مردم رسوب کرد؛ مسئولان توصیه نامه را ابزار قدرتی در اختیار خود دیدند که بدان وسیله نیرو‌های تحت امر خود را در نهاد‌های گوناگون به کار می‌گرفتند و مردم هم با همه گیر شدن استفاده از توصیه نامه ها، هر کسی تا جایی که امکان استفاده از آن را داشت از آن دریغ نمی‌کرد و بدین ترتیب شهروندان هم اگر چه به اجبار ساختار، ولی در نهایت پذیرفتند که خود نیز باید تابع نظام توصیه شوند و برای اشتغال، انتصاب و ارتقا، ضوابط را اولویت چندم خود قرار دهند و رابطه‌های خود را به کار گیرند.

آن مسأله‌ای که از آن به عنوان پارتی بازی یاد می‌کنند، بدین گونه در کشور رواج یافت؛ ابزاری که مسئولان برای بسط قدرت از آن استفاده کردند و مردم هم به اجبار برای پیشبرد کارهایشان به آن تن دادند! همه گیر شدن این مسأله حس اعتراض به توصیه نامه و پارتی بازی را در کشور کمرنگ کرد و همه نسبت به این مسأله بی حس و به نوعی کرخت شدند. تفقریبا طبقه متوسط کشور که باید در اعتراض و انتقاد به این مسأله، پیشتاز باشد، خود درگیر و متنفع از این پدیده شد و دیگر آن را مسأله خود و کشور ندانست. جالب اینجاست خود مسئولان که گاهی، متوجه وخامت نظام توصیه نامه‌ای می‌شوند، نظام‌های قدیمی توصیه نامه‌ای را کنار می‌گذارند و چون خود رأس نظام قانونگذاری و اجرایی کشور هستند، روش‌های نوینی را برای احیای همان نظام توصیه نامه‌ای ابداع می‌کنند.

امروز دیگر سخت است ما باور کنیم که به خاطر توصیه نامه همسر یک وزیر برای پذیرش فردی در یک دانشگاه، مردم کره جنوبی، خوا‌هان برکنار رئیس جمهور کشورشان هستند؛ همان گونه که برای آنان سخت است که باور کنند، این نظام توصیه نامه‌ای در ایران عرف است و در جایی مانند دانشگاه‌ها حتی قانون است و ما توصیه نامه را ضابطه‌مند کرده ایم!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۲۸۱
در این خصوص کافی است سری به دانشگاه تهران بزنید که دانشگاه مادر کشور است. پارتی بازیی کاملا قانونی و در مقیاس وسیع و سیستماتیک در این دانشگاه جاری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
هنر نزد ایرانیان هس وبس
علیرضا
| United States of America |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
یکی دیگه از جاهایی که توصیه نامه سیستماتیک شده سهمیه بندی برای کنکور و امثالهم هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
واقعا جای تاسف داره که برای این وقایع افتخار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مگه جمهوری اسلامی هم مشکل داره؟ استغفرالله!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
دانشگاه مادر در بخش علوم انسانی پاتوق جامعه شناسان ایران ستیز شده است و به جای پرداختن به چنین مواردی ترجیح می دهند به ستیز خود با موجودیت کشور بپردازند.
محمد جعفر
| Germany |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ایشالله به فرموده موسوی به دوران طلایی امام برگردیم و همه چیز درست میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
تابناک حرف بزرگی زدی و البته حرف همه مردم!
فردا سایت رو نبندند!!!
cسلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ایا افراد نخبه سر کار هستن؟ ایا ریا کاری و٬٬ در کشور وجود دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
با نوشتن این مقاله آب در آسیاب دشمنان ریختید
علی
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
اقا ویا خانمی که فرمودی هنر نزد ایرانیان است.همه رو قاطی نکن . نگو این حرف رو اون کسانی که ایران رو به این روز انداختن بخاطر این بود که امسال جنابعالی به اینجا برسی که این حرف ها روبزنیم .ولی کور خوندن اگر یک خانواده اصیل ایرانی روی کره خاکی هم وجود داشته باشن باشرف ترین نسل انسان همون یک خانواده ایرانی خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
وزیر خارجه هم که جدیدا هیات علمی شده اند، مبارکشان باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
99.99 درصد غیر خودی هستند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
در کشورهایی که مرزهای فرهنگی و سیاسی بین اقشار جامعه پررنگ هست معمولا چنین وضعیتی وجود داره.علتش هم اینه که معمولا به جای شایسته سالاری سیستمی به وجود میاد که سمت های مهم رو میدن دست افرادی که به جریانات فکری خودشون نزدیک هست.حالا اینکه خیلی ها صرفا برای پست و مقام نقش بازی میکنن تا نورچشمی بشن بماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
تقلای عده ای برای برداشتن مانع کنکور و فرستادن ژن های خوب خود به این دانشگاه ها و محروم کردن دانشجویان عادی
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
بنظر من که یک دانشمند فرهیخته و با کمالات هستم و همیشه کیهان میخوانم مشکل ما از روزی شوروع شد که یارانه ها را حذف و در ادامه به بررسی برجامی دلار نفتی برسرسفره میآید آیا؟ معلومه که نمیاد الان یک امضا در ادارات بخواهی بگیری باید کلی دوندگی کنی پس نتیجه میگیریم امریکا بفضل پروردگار هر روز خار تر میشود
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
اگر اولین اختلاسگر و خلافکار را مثل چین و کره شمالی بدون ملاحظه میذاشتیم سینه دیوار. دومی جرات ورود به این حوزه را پیدا نمیکرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
آره هنر فقط نزد ایرانیان است. بقیه دنیا فقط نشستند قلیون میکشند و ایرانیان دائم سفینه به مریخ و پلوتون میفرستند
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
باید رفتار بد مورد نکوهش و انتقاد قرار گیرد. از هرکه باشد. چپ یا راست. احمدی نژاد و یا روحانی. نفس عمل مهم است . تازه در قرآن کریم همسران پیامبر ص بشدت موردعتاب قرار میگیرند
که اگر از آنها خطایی سر بزند. ضعفین من العذاب در انتظارشان خواهد بود یعنی دو برابر افراد عادی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
ما فقط اسم مسلمان رو یدک می کشیم ولی هیچ بویی از مسلمانی نبردیم
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
سلام بر سانسورچی عزیز
عصر تکنولوژی صدا با سانسور خفه نمیشه
بخور بخور از همان فردای انقلاب شروع شد.
کره جنوبی یه زمانی حسرت تولید پیکان ایران رو داشت حالا هم گوشی موبایل و خودرو و لوازم خانگیش دنیا را قبضه کرده.عیب از فرهنگ غلط ماست عیب از سیستم معیوب ماست.عیب از مدیران انقلابی ولی بیسواد ماست.عیب از تحجر و عقب ماندگی ماست.عیب از سیستم آموزش ماست.عیب از دروغگویی و دو رویی ماست.عیب از خودماست که الان اینجا هستیم.
دوستی رفته بود ژاپن میگفت من اونجا مسلمان ندیدم ولی اسلام واقعی را دیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
این حرفهای غیر مستند را از کجای خودتان در می آورید.
کره جنوبی صد سال پیش کشتی های غول پیکر می ساخته است و صنعتش قوی بوده و ما تا سال 68 پیکانمان 100% مونتاژ بئده که حتی آنتن و سیم درب .موتور را به سمت چپ نیاورده بودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
روحت شاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
خودت هم جز همین افرادی و ایران را ساختی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
برو کلیپ های خارج ۲۰۲۲ را ببین تا یک کمی از سردرگمی در مورد ژاپن بیرون بیایی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
احسنت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
لپ مطلبوگفتين تشكر
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
راه خل برای الان بدین صحبت قبل فایده ای نداره
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
زمانی که سال 52 خوردروی ملی کره تولید می شد ایرانی ها منتاژ کار بودند.
همین توهماته که پدر ایرانی رو در آورده
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مسولین اما چنین برداشتی ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
همه تقصیر نعمته
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
.عیب از مدیران انقلابی ولی بیسواد ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
به راستی که عیب از مسئولان بی سواد و انقلابی ماست .
همینه که هست .
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
شما از عزیزان حکومتی هستین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مشکل از آنجاست که مصلحت اومد به میان

و
شهروندان به عوام و خواص دسته بندی شدن

و
خواص برا عوام تصمیم گرفتن و می گیرن
ناشناس
| Hungary |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
اتفاقا وقت خونه تکونی رسیده
شایسه سالاری باید جایگاهش رو پیدا کنه. و هرکسی اشتباهی در جایگاه مسولیتیش مرتکب شد پاسخگو باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ما مردم هم مقصریم،علاقه مزمن کثیری از عوام به پیشگویی و پیشگویی باعث شده گاه یک نفر چیزی را پیشگویی کند و عده اس راه بسوزاند تا انرا به تحقق بپیونانند. در برجا ابن اتفاق افتاد و الهام جامعه انجام تدمر نداشتند
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مشکل از زمان تفکر که تمممممماااااااااااااااااااام دنیا بد است ما خوبیم آغاز شد...برادر من
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
اهان یکی از این توصیه گرفته ها اومد
خدا پدرت رارحمت کند حقیقت راگفتی
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
انتخابات نزدیکه عمو جان
ار جایی شروع شد که هرکس اشتباهی کرد گفتند صدا نکنین که ابروی نطام می رود و با این اقدام نکردنها انحرافات و فساد ریاد شد و امر به معرف مسیولین جرم سنگین انگاشته شد.اگر نسخه حضرت علی را بکار می بستیم و با خطا کار شدیدا برخورد می شد کی جرات می کرد در حاشیه امن قرار گیرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
الان به مسئولین توهین کردی؟
توقع داری به خاطر برادر رییس جمهور و برادر معاون اول و فرزند معاون دیگر و داماد وزیر و دختر اون وزیر و دختر مظلوم اون یکی وزیر کل دولت تعطیل بشه؟
معلومه داری از یه جایی خط میگیری!!ر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
دوست عزیز بازهم داریر قضیه رو ایدئولوژیک میکنید مسئله علم است کره جنوبی با علم به اینجا رسیده وکره شمالی و ایران هم با ایدئولوژی به اینجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
توصیه کردن را خود بزرگان شروع کردند و الآن کار به اینجا رسید. واقعیت این است که جمهوری اسلامی از اسلام واقعی خیلی فاصله گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
نمونه بارزش آقای نجفی
ناشناس
| Georgia |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
فرمایش شما کاملا درست است ولی در کشور ما از ازآن بعنوان وحدت استفاده میشود.وبه این زودیها حل نخواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
کی این توصیه را کردکه برای آبروی نظام صداش رو در
نیارین؟ کاش اسم آن شخص هم میاوردی! من اگر بنویسم تابناک محافظه کار منتشر نمی کنه!
متاسفانه در کشور ما روابط جای ضوابط را گرفته ودر بطن دستگاههای دولتی نهادینه شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
اتفاقا همه چیز بر اساس ضوابط قانونی هست هیچ رابطه ای نقش ندارد. از شما خواهش می کنم یه کم قوانین را بخوان هر قانونی یک تبصره دارد که مهمتر از متن قانون هست؟؟؟؟
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ناشناس11:56کاملا مشخصه در استانداری یا فرمانداری مشغول به کری که اینطوری نظر نوشتیا عیب نداره فعلا بتازون نوبت ملت هم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
همه برابرند ، اما برخی ، برابرتر.
قرار دادن تعهد به جای تخصص، همین الان هم بعضی از افراد تندرو به اشخاص متخصص که در خط فکری آنها نیستند توصیه به رفتن از کشور می کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ما که علیرغم میل شخصی و علیرغم 10 سال کار کردن و جنگیدن برای ماندن و ساختن کشور، عاقبت تصمیم گرفتیم مهاجرت کنیم. و چقدر راحت ما رو تحویل گرفتند و قول امکانات و تسهیلات داده و تشریفات اداری را انجام می دهند. حیف این همه مسئول نامسئول که نمیفهمند و فقط به فکر جیب خودشون هستند.
محمد محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
افشین جون. آدمی که تخصص ندارد و جای متخصص را میگیرد بی تعهد است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
محمد مهدی جان معنی تعهد در این مقوله یعنی پذیرفتن بی چون و چرای دستوراتی که حتی با اعتقاد قلبی شما سازگار نیست
تلاش کردن برای آرمانهایی که شما می دونی به نفع ملت ایران نیست بلکه فقط آرزوی طبقه ی مسلط شکم سیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
عزیز تعهد و تخصص هر دو در هر سیستمی باید در کنار هم باشد و اینقدر حرف بی خود نزنین
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
تعهد قابل سنجش نیست دوست عزیز و ما" متعهد نما" داریم.در بطلان نظر شما یک مثال می اورم و ان ناخدای هندی کشتی ادریان دریاست که به او پیشنهاد کرده بودند کشتی را برای توقیف بسمت ابهای مورد نظر امریکا هدایت کند و چند میلیون دلار جایزه بگیرد که او چنین نکرد.نه ایرانی بود و نه مسلمان و نه بقول شما متعهد.فقط وجدان کاری داشت.روی کلمه تعهد خط بکشید همه مشکلات کشور حل خواهد شد!! هیچ کشور موفقی در دنیا بنام تعهد اعتقادات و ایدیولوژی افراد را وارد تعیین صلاحیتهای شغلی نکرده
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مشکل قانون است که جناحی نوشته شده است و همه را در بر نمی گیرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
جناب محمدی
فردی که تخصص نداره و جای متخصص رو میگیره تعهد نداره درست.
حالا که گرفته چه کنیم؟
از زمانی که به مبارزه با فساد مصلحت اندیش شدیم خرابی شروع شد
تعهد به جای تخصص، مصلحت فردی به جای مصلحت جمعی، انتقادناپذیری به خاطر وصل کردن خود به دین... هر کدام از اینها برای نابود کردن یک مملکت کافی است چه برسد وقتی هر سه تا با هم باشند.
از زمانی آغاز شد که همه سیستم را تنها براساس یک سری متغییرهای محدود و پیش پا افتاده تعریف و نهایتا مسدود کردند...ریش داشته باش هر کاری میخواهی بکن...
ربطی به جمهوری اسلامی نداره

زمان شاه تورم سرسام آور نداشتیم چیزی محسوس نبود وگرنه کلا ملتی هستیم که "در همه شرایط با همه سختی ها کنار میایم"

این جمله ایه که همیشه و همه جا تحت یک شعار غرور آمیز رسما پشت تریبون اعلام میکنن و ملت هم بعدش تکبیر میگن
تابناک مدتی است مانند سال 96 تبلیغات ضد روحانیت را درج می کند اما مطالب رد را بخش نمی کند.
از 800 هیئت علمی دانشگاه تنها 5 نفر روحانی هستند.
روحانیون نیز برای استخدام نیاز به رفتن سربازی دارند و سربازی می روند.
اکثر روحانیون علاوه بر روحانی بودن شغلهای معلمی، کارمندی، کشاورزی و حتی راننده اسنپ هستند و خود روحانی بودن شغل درآمد زا نیست.
در مساجد کشور هنوز به اندازه کافی امام جماعت وجود ندارد. اگر روحانی بودن شغل پردرامدی بود نباید اینقدر کمبود روحانی داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
این که داریم می بینیم کاملا با چیزهایی که شما گفتی چرا فرق داره ؟؟؟
کشور ما اصلاً شباهتی به جمهوری اسلامی ندارد و بشدت سرمایه داری اداره میشود و قشر ضعیف باید خفقان بگیرد تا صروتمندان راحت تر زندگی کنن
از کوزه همان برون تراود که در اوست
خوب.! حالا که چی
چرا زمانی که احمدی نژاد در مناظره با موسوی مدارک خانم وی را که بدون صابطه در دانشگاه مشغول به تدریس گردیده همه احمدی نژاد را تخطئه کردند چون این کارها عرف بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
شما هم از آب گل‌آلود ماهی نگیر. خود احمدی‌نژاد از همه بدتره. رطب‌خورده منع رطب کی کند؟
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
چرا زمانی که احمدی نژاد بی ضابطه ۱۶ میلیارد تومن برای دانشگاهش برداشت کرد به زندان نیفتاد؟چرا زمانی که در سفر استانی بی حساب و کتاب تراول و سکه میداد کسی از او حساب کشی نکرد؟چرا زمانی که ایل و تبار خود را با خرج بیت المال به امریکا برد کسی نپرسید هدفت چیست؟چرا زمانی که ادمهای بیصلاحیت و غیر متخصص مثل علی ابادی را بعنوان اچار فرانسه همه جا منصوب میکرد نگفتید درست نیست؟چرا زمانی که ادمها را اتوبوسی به ادارات و ارگانها فرستاد و دستور استخدام داد نبودید؟مثال احمدی و موسوی رطب خورده کی کند منع رطب بود
ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
از هم فکرای شما بهتربود،هم تخصص داشت هم تعهد،دو عنصری که الان نایاب شده
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
چرا احمدی نژاد وقتی 700 میلیارد در امد نفتی کشور را به هدر داد ،چرا وقتی موسسات مالی قارچ گونه هزاران میلیارد تومان پول مردم را خوردند، چرا وقتی سلاطین
مختلف خون مردم را درشیشه کردند، چرا وقتی در زمان
.......احمدی نژاد رکود اختلاس شکسته شد،
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
دشمنان احمدی نژاد همه قدرت طلب و ثروتمند اند احمدی نژاد با اصل فساد در افتاد
ناشناس
| Hungary |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
اتفاقا زمان احمدی نژد هرکسی مسوول می شد خانمش رو معاونش می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مثبت منفی های این پیام یهویی جابجا شد!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
احمدی نژاد خوب کرد شما چه کردین؟
از اونجا شروع شد که احزاب سیاسی نابود شدن . از اونجا شروع شد که حقیقت انکار شد و تفکرات یه عده به زور به بقیه تحمیل شد. از اونجا شروع شد که هرچیزی گفته شد بهش برچسب زدن .
الان یه مدیر یا رئیس خیلی راحت حق و حقوق کارمند و کارگر را تضییع می کند و کارگر و کارمند بیچاره چون فریادرسی ندارد سکوت می کند
هیچ مرجعی برای نظارت بر عملکرد مدیران وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
البته تو ایران کسی سکوت نمی کنه و همه غر می زنند.
اما امان از زمانیکه اه مظلوم به عرش برسه
تبعیض
پارتی بازی
رانت
فامیل بازی


بدترین موضوع ناامیدی اکثریت مردم نسبت به حل مشکلات فعلی است
مردم در مسئولان هیچ اراده ای جهت رفع مشکلات نمی بینند مگر در حد چند توصیه و حرف پشت تریبون ها !!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟
با چه جرٱتی همچین مطلبی رو نوشتین؟ فردا جواب کیهان رو چی میدین؟ تشویش اذهان عمومی؟ اقدام علیه امنیت ملی؟ بازی در زمین دشمن؟ وااااای خدا به دادتون برسه.
سلام ریشه این همه فساد از خود کسانی که الان برای مبارزه با ان دم می زنند شروع شد بعد از جنگ اول با سهمیه شهید جانباز وغیره بعد انقلابی غیرانقلابی بعد سهمیه نمایندگان بعد سهمیه وزرا بعد سهمیه هیت علمی دانشگاها بعد سهمیه حوزویان خلاصه همه سهم دارن جز یه مشت پاپتی وبیچارگانی مثل ما که سهمشون شده حمالی چون جز هیچکدام نیستند پس خیلی دنبال علت نگردین هر مسئولی بخواد با فساد مبارزه کنه باید از خودش شروع کنه که غیر ممکنه چون همه گرفتارن والسسسسسلام
از آنجا که ظواهر دین مهم شد و به تبع آن ریاکاری گسترش یافت
اونجا که فقط تعهد اولی شد حتی بدون تخصص ! اونجا که با تفسیر آیه شریفه هارون اخی جذب فامیل و برادر رایج شد ! اونجا که سنگ بنای پارتی با گواهی و توصیه نامه یک فرد متعهد و مومن گذاشته شد ! آنجا که اجازه دادیم هر کس پشت میکروفن هر چه دلش خواست بگوید حتی اگر جو سازی علیه حقیقت! و هزار انجای دیگر در این چهل سال
قایقی باید ساخت ....
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مرزها رابازکنن من پیاده باپای برهنه فرارمیکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ساختی منم ببر
پاسخ بسیار روشن است:
ترجیح منافع نظام
نبود شفافیت
تفاوت و تبعیض بین با ما و برما
سانسور و حذف منابع رسانه ای بی ظرف
نبود احزاب
نبود دموکراسی واقعی و انتصاب به جای انتخاب
مصلحت بازی و مصلحت اندیشی
و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
جو نده.
اونجا نشسته نسخه می ده
درست از زمانی که عبور از خطوط ویژه اتوبوسرانی برای مسئولین آزاد شد.
پاسخ ها
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
درست زمانی اتفاق افتاد که مجلس ودر کنار ان دیگر تشکلهای قدرت وشبهه دولتی که تمام قد خود را حافظ انقلاب و ودایه خود خوانده این مملکت میدانند وبه احدای اجازه اظهار نظر نمیدهن و تنه پیشرفت شان هم دادن باج ورشوه به بخش های مهم اقتصادی بود که برای خودالقابی چون سر دتر سازندگی وغیره درست کنند و مملکت را در باتلاق رانت و زدوبند به ورطه نابود بکشانند که امیدوارم یه جوری این بساط هر چه زودتر جمع وجور شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
بهترین نظر
ناشناس
| Hungary |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
اینو گفتی یاد هند افتادم اونجا هم همینطوریه
تو ایران اگر کسی اعتراض کنه خودش که هیچ، خانوادش هم میشن عامل انگلیس با پول سعودی
جالبه کسی تو کره نگفته اینا منافقن و کار دشمنه، چقد تفاوت داریم با کره !!!!!!!!!!!!!
مصلحت اندیشی بجای راستگویی و حق و ناحق کردن آخرش میشه این.. هزاران سخن از بزرگان درمورد واگذاری کار به افراد شایسته نه صرفا متعهد..البته هیچ آدم به واقع متعهدی پیدا نمی شود که در پستی که شایسته آن نیست را بپذیرد
در اطراف ما هر کس که به نهادهای خاص که همه می شناسند وصل بوده در رفاه و آرامش با تمام امکانات زندگی می کنه و بچه هاش از پسر تا دختر در بهترین دانشگاهها درس خوانده اند و زیر 25 سال صاحب خانه و ماشین و همسر و زندگی هستند و طوری رفتار می کنند که گویا دیگران بنده های خوبی برای خدا نبوده اند که بیکار و گرفتارند و فرزندان مجرد بیکار دارند !
مردم از این همه تبعیض و فخر فروشی این نورچشمی های خاص به ستوه آمده اند
اعتراض اگر بکنی یه وصله ضد انقلاب و توهین به مقامات مچسبونن و دو سال میری اوین
در فامیل ما دو نفر همزمان گرفتار سرطان معده شدند و هر دو فوت کردند
ولی یکی که به ارگان خاص وصل بود و مدرک تحصیلی سیکل داشت تمام هزینه های درمان و حتی هزینه ی آژانس همسرش به بیمارستان و هزینه ی کفن و دفن و مراسم توسط آن نهاد پرداخت شد و هنگام فوت با وجود اینکه حدود ده آن از اون بنده خدای دیگه جوان تر بود فرزندی در خانه نداشت و همه به بهترین شکل به لطف و مرحمت آن نهاد سر و سامان داشتند
ولی اون بنده ی خدا که به جایی وصل نبود علیرغم داشتن مدرک دانشگاهی معتبر گرفتار بیمارستان میلاد و هزینه های کمر شکن درمان شد و چون فرزندانش علیرغم فارغ التحصیل بودن بیکار و مجرد بودند با غصه و غم و نگرانی بابت ٖآینده ی فرزندانش فوت کرد
فرق این دو نفر خیلی زیاده
وصل بودن و نبودند به جاهای خاص سرنوشت کل خانواده را تغییر می ده
تمام مردم ایران از این افراد در اطراف خود دارند که با وجود نداشتن سواد و تلاش زیاد عاااالی زندگی کردند و برای نسلهای بعد خود هم کارسازی کردند که عااااالی تر زندگی کنند
مردم عادی هم که حتما لیلقت چنین زندگی هایی را ندارند !
نه عجیب نیست.در کانادا نخست وزیر ساعت ۲ شب از چراغ قرمز عبور میکند و همین اتفاقات میافتد .همه جای جهان اینچنین است.از زمانی که در کشور ما مردم به خودی و نخودی تقسیم شدند هر کاری برای خودیها مجاز دانسته شد و البته باید گفت اولین فرد فاسد یا قانون شکنی که به ذهنش رسید افشا کننده اش را ضد انقلاب و ضد اسلام معرفی کند و در واقع خود را معادل اسلام و انقلاب دانست بوجود اوردنده این وضعیت اسفناک و ناراحت کننده است
برای بورس تهران بخاطر ماهیت تخصصی و تاثیر لحظه و دقیقه فروش رو طبق قانون هیئت داوری تشکیل دادن با ارای غیر قابل اعتراض تا در کمترین زمان حق و حقوق مالباخته و متضرر جبران بشه اما الان به محلی برای مصلحت سنجی کانونهای کارگزاران و..شده
به خاطر حفظ نظام چشمانمان را بر روي همه تقصيرات بستيم .
مثلا اگر این ماجرای استیضاح آمریکا تو ایران اتفاق میفتاد و کلی داستان بود سر اینکه کی لو داده اطلاعات رو حتما کلی مقام عالی میومدن میگفتن آقا نگید نکنید استیضاح چیه مدارک سری رو به مردم نشون ندید آبرومون میره و قضیه کش داده نمیشد و فساد با اطمینان خاطر ریشه میدواند!
كارشناسان ضعيف وزارتخانه ها كه با توصيه و رابطه سركار مي آيند، عامل بدبختي اين مملكت شده اند. نمونه آن ايين نامه ساعت ورود به ادارات است كه ساعت ورود را هفت وسي دقيقه صبح تعريف كرده است. و فقط دو ساعت در ماه فرد مي تواند تاخير داشته باشد . يعني اگر كسي يكبار دو ساعت بهر دليل نتوانست در ادراه حضور داشته باشد، بازاي هرچند دقيقه تاخير بيشتر از آن بار اول تذكر كتبي درج در پرونده و سپس هيات تخلفات در انتظار اوست.
آيندگان دراين خصوص قضاوت خواهند كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مطابق آيين نامه ساعت ورود هفت و پانزده دقيقه است و تاخير بيشتر از آن تذكر وهيات .تخلفات را در پي دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
بیچاره کارمند
بیا اداره ما ببین که یک نفر بلبل زبون داریم که هیچ گاه، تاکید می کنم هیچگاه زودتر از 11 ظهر نمی یاد سر کار الا وقتی رئیس پررو بازی کنه و جلسه بگذاره و اونم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
بعدش در اجرا خود آقایان اصلا کارت حضور و غیاب ندارند!
جبار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
ههه بیست و هشت ساله که کارمندم قدیما کارتی بود کارت و میزدیم و بعد بچه ها رو میبردیم مدرسه الان اثر انگشتی شده اول انگشت میزنیم و بعد میریم صبحانه .بابا ولمون کنید دولت فکر کرده با این حقوق چندرغاز ارباب ما هست؟؟؟؟؟این سه تومن رو که توی کشورای دیگه بیمه بیکاری به مردمشون میدن.خوب و عالی کار کردن نیازمند حقوق پنج یا شش برابری است.اگه دولت میتونه پنج برابر به ما حقوق بده ما هم پنج برابر براش کار می کنیم
مشکل ما از زمانی شروع شد که فکر کردیم همه چی با شعار درست می شه! و فرهنگ زیستن رو فراموش کردیم . امروز به خاطر فقر فرهنگ اجتماعی که برما تحمیل شد، همه چی رو ازدست دادیم. اگه به حقوق خودمون آشنا بشیم و عمل کنیم همه چی به دست میاریم. جامعه خوب و هنجار،اقتصاد سالم،سیاست شفاف،حاکمیت مطلوب وبه نفع مردم، سلامت روح و جسم مردم و ...به ما درست زیستن را یاد ندادن! همه سرگردان و بی هدف عمر هدر میدیم.!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
متاسفانه مراکز متعدد فرهنگی که بودجه زیادی را می بلعند با دادن شعار و هوچی گری سرپوش روی ندانم کاریهاشون میگذارند متاسفانه وضعیت فرهنگ اجتماعی افتضاح است.
اووووووووووووووووووه . خیلی دیر این مطلب را نوشتید. خیلی دیره. وقتی اعتبارها از دست رفت. مریض نصف بدنش سیاه شد عمو جان تازه داری علت عفونت را بررسی میکنی. البته بازهم خوبه. شایذ بشه نجاتش داد
خواهرم برادرم تو حجابتو رعایت کن
اين همه از فساد صحبت مي شود ، اما ريشه فساد مولود پيوند نامبارك رابطه بازي ها و سهميه بازي هاست.
بسیار نوشته قشنگی بود.
اینجا اگر تظاهراتی برای بی کفایتی فلان مسئول یا فلان مقام نظامی یا فلان وزیر و رئیس دولت یا حتی فلان مردم بهره مند از رانت شود انگ منافق و معاند به مردم تظاهر کننده می چسبانند وای به حال مردم ایران انقلابی و غیره انقلابی کسانی که به جایی وصل هستند نودرصدشان گرفتار رانت و دزدی و پارتی بازی شده اند جز عده ای اندک .
انموقع ک احمدی نژاد میگفت از فساد چپ راست


با تمسخر میگفتید دروغ میگه..میگفتید کارهاش خلاف شرعه

چپ راست رسانه ها علیه ش توطئه میکردید ..افراد بنام نظام دست ب دست دادن دولت دومش رو زمین زدن

به قیمت نابودی اکثریت مردم جامعه


چرا

چون فساد و سواستفاده جناح ها رو بر ملا میکرد
سلام
از توصیه نامه بدتر سهمیه بندی هائی است که مجلس آن را به عنوان قانون تصویب کرده و بخش دیگری از مشکلات ، فساد، ناکارامدی سازمانها و نهاد ها ناشی از آن شده است. سهمیه بندی کنکور، استخدام، ارتقائ و.. با عناوین مختلف ضد شایسته سالاری و سر کوب استعداد های برتر جامعه و محروم کردن کشور از این ظرفیت های خداداد است. این سهمیه بندی ها شکل ظاهر آن قانون است ولی در واقع همان توصیه نامه مدون و پارتی بازی در واقع است که در کل کشور و توسعه آن از آن متضرر می شود. هر نوع سهمیه بندی کار دولت های سوسیالیستی است که امروز در دنیا شکست خورده یا فرو پاشیده اند که ما الگو بر داری کرده و تجربه ناموفق و شکست خورده آنها را دنبال می کنیم که در بلند مدت همان نتایج آنها برای کشور بروز کرده است. یعنی نا کارآمدی، فساد، رانت خواری و...
اصلا هیچ جای تعجبی ندارد.
اگه بگم سانسور می کنی تابناک
اشکال کار از آنجائیی شروع شد که مردم نامحرم شناخته شدند و آرمانهای اولیه مردم را تغییر دادند مردم با انقلاب دنبال مسائل دیگری بودند اما یواش یواش مردم را سوق دادند به طرف آرمانهایی که خودشان مد نظرشان بود
دلیل را در نظراتی باید جست که هیچ وقت منتشر نمی کنید.
مگه جمهوری اسلامی هم مشکل داره؟ استغفرالله!
خدا خیرشان بدهد
زنشان خارج
بچه خارج
پول خارج
باز هم کشور های چون بهشت را ول می کنند و
برای خدمت به من و شما در این جهنم جهان سومی زندگی می کنند.
تنها تفاوت ما با کره جنوبی و دیگر کشورهایی پیشرفته و مترقی در میزان آزادی رسانه ها می باشد، در جامعه ای با رسانه آزاد، جایی برای توصیه و رفاقت بازی و باندبازی ارتشاع ندارد.
ای کاش در کره جنوبی زندگی می‌کردم.
چغلی و عیب بودن عمل پارتی بازی را نباید به این لطافت بیان داشت. چه از جانب مردم مورد پذیرش باشد چه از حاکم و چه برای هر هدفی حتی مقدس مورد استفاده باشد. پارتی بازی پایمال کننده حق و حقوق شهروندی است.
بخش از این مشکل خود شما رسانه ها هستید

رسانه های ک وابسته به افراد دارای قدرت سیاسی و مالی هستند

هیچ وقت نمیتونن ادعای مبارزه با فساد داشته باشن


الان همین متن شما فقط یه متن بی ارزش و عوافریبانست

چون سابقه سایت شما در برخورد با افراد کاملا مشخصه

جاهایی هم که در از فساد زیدی ...فقط رنگ بوی سیاسی بازی داشته
وقتی نخبگان را خانه نشین و با آنها بنیادی ظاهرساز به نام بنیاد نخبگان بازی می کنیم! وقتی در همه سطوح پارتی بازی و رابطه بازی غوغا می کند! وقتی عدالت کاری و حقوقی بیشتر شبیه شوخی است! وقتی بهترین جوانان کشور بیکارند و مدام آمارسازی می کنیم! وقتی دولتی برای دشمنی با فردی و نام دانشگاهی کل مجموعه آموزش عالی کشور را نابود می کند! وقتی دولت بعدی فقط برای ریاست غوغا می کند و در این سالها بیکاری و گرانی را به فلک می برد؟ وقتی در سطح استانها با جوانان و نخبگان جویای کار بازی می کنند و فقط آمارهای دروغین برای تهران می فرستند! وقتی نماینده ما از درد ما بی اطلاع است و مدرک تحصیلی جعلی دارد! وقتی .... وقتی ... به خاطر خون شهدا فکری کنیم و نگذاریم دشمن قسم خورده و ضد انقلاب بیشتر از این خوشحال شود....
خود را پشت شعارها مخفی می کردیم و به دنبال صادر کردن انقلاب بودیم.‌غافل از اینکه مردم دنیا بیش از آنکه شیفته حرف باشند شیفته پیاده سازی حرف در قالب عمل اند. موضوعی که در دین ما نیز به آن تاکید شده است. مشکل از جایی شروع شد که دیگر نفت ما را نخریدند. سالیان دراز پول نفت پوششی بر عدم کفایت مدیریت ها و تنبلی های ساختاری ما بود. درست مثل رودخانه ای که کم آب شده و حالا از آن همه زیبایی اولیه فقط بستر لجن آلود آن نمود پیدا کرده است.
بيسوادي ، فقر فرهنگي ، تحجر ، از عوامل پيدايش وضعيت فعلي هستند .
متاسفم که تا صد سال دیکه کشور درست نمیشه چون هنوز درک و فهم عامه مردم از مسایل پایین هست
حسن روحانی برادر حسین فریدون که زبان انگلیسی را مسلط نیست چگونه از بریتانیا دکترا گرفته است؟ لیسانس و فوق لیسانسش را چطور گرفته است؟ آیا با سهمیه قبول شده بوده؟ چند نفر مثل ایشون مسئولیت گرفته است؟
هر وقت ملت مثل کره جنوبی خواستند به خیابان‌ها بیایند گفتید دست دشمن پشت این اعتراضات است. بالاخره ملت چکار کنند؟
يك سوال :
نمايندگان و مسوليني كه با نامه اطرافيان و دوستان خود را به دو خودرو ساز كشور فرستادن و آن بي كفايتي سبب خودرو و كشته شدن مردم شده است!

آيا آن نمايندگان شريك اين قتل هاي غير عمدي ياعمدي هستند؟

يا شريك اختلاس و دزدي و..... جرم هاي ديگر ...
همه اینا از یک چیز نشأت میگیره ما دیگه وطن پرست نداریم.تمام.
مطلب به جایی است . کاش نام نویسنده محترم مطلب را هم ذکر می کردید.
از زمانی که تعهد را از مسئولیت وتخصص جدا کردند
در دوره اصلاحطلبی هم تعهد هم تخصص از مسئولین رخت بربست و آقازاده ها جایگزین شدند.... تابناک تشکر
چرا فکر می کنید کاری که کره ای ها می کنند درست است و کار ما غلط؟من به شخصه از سیستم کره ای ها متنفرم و ایشان را عده ای علاف هرج و مرج طلب بیکاره می دانم و سیستم فعلی را دوست دارم از رانت هم استفاده نکردم اما به حق پیشه اعتقاد دارم کی را باید ببینم؟
تا زمانی که ارتباطاتمون با دنیارو حل نکنیم و حصاری که دور خودمون کشیدیم،بر نداریم و از این مرگ بر گفتن های بی حاصل دست نکشیم وکار رو به کاردان نسپریم،روز به روز وضعمون تو دنیا بدت خواهد شد.
در همین مثال کره جنوبی اولین اختلاف به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم است
مشکل از زمانی شروع شد که قدرت به دست انتصابیها افتاد و انتخابیها فقط کار گذار و زیر دست انتصابیهاشدند
کلا ما که این بار رای نمیدیم حالا هر جور خودتون راحتید و برید به موی زنان و حجاب و اینها فقط گیر بدید!
مشكل از تفكر رانت پروري وپارتي بازي با روپوش مذهبي القا ميشود و
مشکل ما از زمانی آغاز شد که خواهشهای نفسانی بر ما غلبه کرد
مشکل اصلی ما این است که خیلی بیشتر از حد شار میدهیم و کمتر عمل میکنیم
خودم زمانی که بازنشسته نشده بودم اگر کسی مرتب کارش را انجام میداد وهیچ کسر کارش نمیگذاشت از کسی که همیشه شعار میاد و بقول معروف جانماز آب میکشید خیلی کمتر امتیاز می گرفت
از ابتدا.
موشکیل !!!!! مگه ما تو مملکت موشکیل داریم ؟! نخیر هچ موشکیلی نداریم ؛ اونایی که میگن موشکیل داریم ضد انقلابن . خوب ی وعده غذا میخوریم چه ایشکالی داره میثل یمن ، برید خدا رو شکر کنید یمنیها برگ خوار شدن .
آفرین تحلیل خوبی بود
البته رییس جمهور هم موقع رقابت انتخاباتی گفتند که ما ابری نفسی ان االنفس لعماره بالسوء
دوشنبه ۱۵ مهرماه؛ کارگران شرکت آذرآب اراک در اعتراض به تعیین تکلیف سهامدار و حقوق معوقه خود در محوطه این شرکت تجمع اعتراضی بپا کردند.
مشکل رو من میگم دید امنیتی رو در مسایل کنار بگذاریدهمه چیز درست مشه
مشکل جمهوری اسلامی در پیش فرضه است
یکی از آنها
دکترین غلط آن در تعیین خودی و غیر خودی است
که به فساد ویران کننده انجامیده
البته پیش فرض های غلط دیگر هم هست که بماند
تابی جون الحمدالله ما الان در کشور طبق فرموده مسئولین محترم هیچ مشکلی نداریم و این دشمنان ما و مخصوصا آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی سر تا سر مشکل دارند.
مشکل ما از زمانی شروع شد که مردم و رسانه ها را کنار زدند
اگر هم اعتراضی شود و بالفرض عده ای خواهان تجمع شوند همین خود شما با هزار انگ ضد انقلاب و بی دین و ... دهن امثال ماها را می بندید جناب تابناک یارو برداشتن ایدزی کردن تجمع می کنن ضدانقلاب می نامند تو عراق ضدفساد اعتراض می کنند همین صداوسیما می گن دست های پشت پرده هست. همه چیزو با همین دو کلمه ضدانقلاب و ضد دین جلوشو می گیرین و وضع همین می شود که شده....
در هیچ موقعیت و هیچ زمانی، هدف نمیتواند وسیله را توجیه کند. در هر مرحله ای با وسیله نادرست نمی توان به یک هدف درست رسید.
دختر من دارای کاشناسی ارشد نرم افزار در ایران بود هر چه تلاش کرد کاری در ایران پیدا نکرد رفت استرالیا الان تو یه شرکتی کار میکنه که سیستم نرم افزاری دادگستری رو پشتیبانی میکنه و ایشون سرپرست پروژه است . در شرکت یک اتاق اختصاصی برای اقامه نماز به ایشون داده اند ودر ماه رمضان کار کمتری بهش ارجاع میکنند.حقوقش هم طوری استکه بعد از یک سال کار میتونه یه خونه بخره البته با وام
لذا شاید برای "ما" خنده دار باشد که چرا ده ها هزار نفر از مردم شهر سئول به خاطر یک توصیه نامه به خیابان ها آمده اند!

اگر منظور از"ما" در جمله بالا مردم ایران باشد که عموما از حسرت این وضعیت در کره اگر نگوییم گریه، آه حسرت می کشند
واگر منظور از "ما" خودتان باشید وا اسفا چون برای خود شما هم پارتی بازی رویه شده و جا افتاده است
نظام کره جنوبی جلوی جریان آزاد اطلاعات را نمی گیرد و امروزه کره جنوبی از کشورهایی است که سریعترین اینترنت را برای مردمش فراهم کرده است
مسئولان واقوامشان فسادمیکنند وهمچنان برراس کارن چه برسد به توصیه نامه !!کجای کارید
دیگه دیرهه
ژست نگیر تابناک
رای بی رای
پارتي بازي
در اوایل انقلاب، با مدرک گرایی مبارزه کردند ولی مدرک پرستی حاصل شد!
نمايندكان ماشين نوشتن توصيه هستن
کار بدست عوام و ارتزاق کنندگان دین (که پیروان عوام هستند)بیفتد،به ظواهر توجه میشود.ریا کاری در جامعه گسترش میابد.مومن نمایی عین نفاق و تزویر است و تباه کننده جوامع.در جامعه ای که ایمان اجباری شود ،ریا حرف اول را میزند.گناهان کبیره آسان میشود و گناهان صغیره مجازات میشود(دروغ،تزویر،ریا نفاق،رشوه،آسان میشود. ولی موی سر زنان یا شراب خوردن مجازات میشود).عمده تخلفات کلان در کشور ما تحت لوای،ارزشهای دینی صورت میگیرد، که این ریا کاری است.
از آنجایی که گفتند حزب فقط یکیست وآن هم حزب الله.
کلید واژه ای بود برای خفه کردن مخالفین.
عده ای محدود شدند یکه تاز میدان.
مابقی برچسب تجزیه طلب.جاسوس.نفوذی.فتنه گر خوردند و از میدان بدر شدند. قدرت بی حدوحصر برای عده ای نورچشمی و محدود کردن احزاب.
چه یادداشت خوبی. اما متاسفانه کسانی این یادداشت را می خوانند که هیچ تاثیر گذاری ندارند. خداحافظ تا یادداشت خوب بعدی!
به باور ما جوونهای قدیمی! مشکل از خود ما شروع شد!!
دقیقا
یکی از قسمتهای فرم استخدام مربوط میشه به معرف!!!
انحصار طلبی که از ابتدای انقلاب وجود داشته،قطعا از عوامل عمده آسیب رسان به این کشور بوده است.
باگذشت چهل سال از انقلاب بايد برگرديم به اول خط
نبودن نظارت مناسب واتش اختيار بودن افراد
چقدر کارآفرین ها مدیران لایق و استاتید برجسته با اتهامات غیر قانونی و تعریف نشده مثل "مستکبر بودن" یا " جانبداری از طاغوت" محکوم شدند یا فرار کردند ؟ چقدر صنایع مصادره شده با مدیران 19 ساله انقلابی ورشکست شد ؟
مشکل اینجاست که ما فقط نام جمهوری را یدک می کشیم
مشکل از زمانی شروع شد که مسولین فکر کردند که نظام و اسلام مساویست با فکر و عملکرد آنها و عده ای چاپلوس این موضوع را در جامعه رواج دادند
خدا پدرت رو بيامرزه تابناك
گاه گداري يك پست هاي بدرد بخور ميزاري
خداييش هر كي اين متن رو نوشته دمش گرم. ولي آخرش چي ؟ نبايد از يك جا درست بشه ؟
علی برکت الله...
مشگل از سهمیه شروع شد وادامه دارع وقتی قبح شایسته سالاری رو با سهمیه های مختلف شکستید همین میشوه
وقتی حضرت علی خلیفه شد نظام پرداخت را که بر اساس تقدم در اسلام وجهاد بود را کنار زد وگفت مجاهدین اول اسلام اجرشان را از خدا بگیرن نه باسهمیه خاص از بیت المال
مشگل از سهمیه شروع شد وادامه دارع وقتی قبح شایسته سالاری رو با سهمیه های مختلف شکستید همین میشوه
وقتی حضرت علی خلیفه شد نظام پرداخت را که بر اساس تقدم در اسلام وجهاد بود را کنار زد وگفت مجاهدین اول اسلام اجرشان را از خدا بگیرن نه باسهمیه خاص از بیت المال
بدون رشوه دادن وپارتی بازی هیچکدام ازکارهامون جلو نميره
من کارگری میکردم الان به خاطرنبودکارمجبورم دست فروشی کنم
واگربه ماموران شهرداری پول ندهم اجازه نميدن دست فروشی کنم
من که زدم به بیخیالی ،فکرش رو بکنم جز اینکه زودتر از زود سکته کنم نتیجه دیگه ای نداره
نزدیک انتخاباته با این مسائل می خواهید دوباره مردم را خام کنید و به پای صندوق های رای بکشانید فساد سالهاست در کشور ما در همه دستگاهها نفوذ کرده و ساختار قدرت نیز تغییر پذیر هم نیست مردم دیگر هرگز به هیچ ترفندی پای صندوق های رای نخواهند آمد
اشتباه این بود که تتتتکرار کردیم.....
حرفای خارجکی می زنی تابناک ! ما رو چه به این چیزا ؟؟
به قول آن وزیر فرهیخته
ما خومون انتخاب کردیم وخواستیم اینطور زندگی کنیم.
سلام
در خصوص پذیرش دانشجو در دانشگاههای معتبر تهران و در رشته های خاص یک بررسی اولیه انجام شود البته از طرف یک گروه کاملا بی طرف.
ظرفیت دفترچه در رشته های پرطرفدار کاملا مشخص هست (روزانه/پردیس/شبانه ) مقایسه شود با تعداد دانشجویان ورودی در همان رشته(شماره دانشجویی همان رشته) و نتیجه به اطلاع مردم برسد!!!!!!!!!!!!!!! مثلا برای برق یا کامپیوتر یا ...
تشکر
مشکل ما از دویست قبل و با کشف نفت شروع شده و هنوز هم ادامه دارد
نوش دارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی
از همون روز اول که اطرافیان و انقلابیون بدون در نظر گرفتن تخصص و توانایی پستهای کشور له آنها واگذار شد
هدف نظام در ابتدا یه هدف والا بوده توی این شکی نیست ولی الان که به دلیل ناجوانمردی های بعضی ها این قطار از ریل خارج شده با کتمان و نفی اون همه چیز رو به زوال و بد تر شدن میره . الان باید فکری برای اصلاحات کرد . فردا شاید خیلی دیر باشه
اتفاقا مشکل از زمانی آغاز شده است که تعهد به معنای واقعی ملاک نیست و تعهدسازی (ظاهرسازی) ملاک شده است. والا شخص متعهد از افراد متخصص استفاده می کند و اگر در کاری صاحب نظر نیست منصب نمی گیرد.
وقتی بحث خودی و‌ غیر خودی را به راه انداختن نتیجه اش شد فساد فامیلهای مسولان خودی
کاشکی فقط بخاطر این یه مورد اجازه اعتراض نداشتیم ... ما در مورد هیچی اجازه اعتراض نداریم!
آیا تو کره هم افراد کشور را به دو گروه خودی و غیر خودی تقسیم کرده اند ؟
همه مشکلات مربوط به مجلس هر مملکتی است.اگر مجلس و نمایندگان آن خانه ملت را را به جایگاهی برای پیشرفت خانواده و فامیل خود تبدیل کردند این رویه در ادارات و توسط روسای پایینتر بشدت ترویج می یابد تا جایی که در بعضی ادارات همه اعضای یک خانواده را می توان یافت
نماینده مجلس توصیه میکنه برای تحویل ۱۵ هزار دستگاه خودرو خارج از نوبت به نمایندگی دوست و رفیق و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان میگه این یه کار عادیه برای همه نماینده ها و اصلا جرمی نیست. تازه مشکل اینجاست که زور قوه قضائیه هم بهش نمیرسه.
عدم وجود حمایت و عدالت از طبقات پایین و زیردست جامعه و باز گذاشتن دست افراد قدرتمند و ثروتمند مثل رییس و مدیر و وزیر و غیره تا هر کاری و هر ظلمی خواستند در مورد سایرین بکنند و عدم وجود نظارت بر این افراد باعث همه بی عدالتی ها و نارضایتی در جامعه شده
به دل نشست. خوب بود.
تعجب کردم که چطور گذاشتند شما این را منتشر فرمایید! اگر وزنه امیدی بود و تونستی مطالب بعدی ا بنویسی، مصداقها را اعلام کن. این مشکل علاوه بر حکومت و ارگانهای دولتی، در همه جا، حتی شرکتهای خصوصی و تولیدی هم وجود دارد.
از همین جا که اجازه ندادین مردم به حکومت اعتراض کنند و انگ ضد انقلاب دادید و میدید. از جایی که دزدان دولتی را پشت مصلحت نظام مخفی کردین.
رسانه‌های مستقل دشمن اصلی فساد و مفسدین هستند. هر جا رسانه‌های آزاد و مستقل وجود نداشت یعنی مفسدین قدرت دارند.
در این نوشته فقط مشکل را بیان کرده اما راه حلی نداده است.
حتما هر مشکلی راه حلی دارد و قابل اجراست

یادم میاد ۲۰ سال پیش مسخره قومیت های مختلف و جوک گفتنهای از این نوع خیلی زیاد بود، ولی الات دیگه این مورد وجود نداره اگر هم هست خیلی ناچیز هست، پس در این مورد مشکل خودمون را حل کردیم

حتما این مشکل پارتی بازی هم قابل حل هست، سخته ولی قابل حله
به دلیل اینکه یه عده بدون تخصص همه کاره مملکت شدن و اونایی که تخصص داشتن به دلیل زاویه داشتن با انقلاب و نظام یا رفتن خونه نشین شدن یا رفتن کشورهای دیگه رو آباد کردن
در کل بزرگترین مشکل ما انسانیت است که از بین رفته..
نمونه وبی همتا بودن درجهان
مشکل این است که در یک کشور هشتاد میلیونی ، فقط عده بسیار اندکی ، خودی محسوب می شوند و بقیه شهروند درجه دو ،
شهروندانی که امروز بدون داشتن پارتی و رابطه حتی از استخدام به عنوان یک کارمند جزء هم ناتوان هستند ،
عملا ارتباط مردم با سیستم دولتی قطع شده و چند سال است که در گرداب تورم و نرخ ارز دست و پا می زنند ،
اما از سوی دیگر مشاهده می کنند که از ما بهترانی دست در کیسه بیت المال داشته و رقم های چند هزار میلیاردی به اسم وام به تاراج می برند ،
اکثریت همین نورچشمی ها هم خانواده خود را به خارج از کشور فرستاده اند ،
آخه این چه مقاله ای است که نوشتی نویسنده عزیزیاخیلی جوانی اوایل انقلاب راندیدی یااشتباه تحقیق کردی درهمان زمان که تازه توضیه برای افرادشروع شده بودامام باجدیت تمام نوشت وگفت اگر از من هم توصیه ای آوردندبکوبیدبه دیوارواعتنانکنیدولی ازهمان زمان عدده ای این حرف را ندیدندونشنیدند وبدون آگهی استخدام هرکاری دلشان خواست کردندکه حالا شده اختابوس
انحراف در جمهوری اسلامی در همه ابعاد از سال های بعد از جنگ موسوم به دوران سازندگی شروع شد از زمانی که نظامی که خون هزاران شهید پای آن ریخته شده بود آلوده به فساد شد و بنای اشرافیت را گذاشتند
هر کس از خودش شروع کنه. خود شمایی که این حرفهای خوب رو نوشتید، آیا برای بستگانتون پارتی بازی نکردید؟ آیاب رای خودتون دنبال پارتی و آسنا نبودید؟ از خودتون شروع کنید. اگه می خواهید مملکت درست بشه. خودتون رو که درست کردید، بعد به دیگران امر به معروف و نهی از منکر کنید. مثل کره ای ها اعتراض کنید. ولی اگر خودت درست عمل نمی کنی ، چه توقعی داری؟ اگر خودت جای همون مسئول بودی شاید بدتر عمل می کردی.
سلام کره جنوبی چون کافر هستند وما مسلمانیم یعنی از اونا بهتریم افتاد
مشکل ما از اونجایی شروع شد که گولمون زدن
علت این است که از اول خیلی از خشت های زیربنایی کج کار گذاشته شد . اگر انقلاب صورت گرفت بخاطر زدودن کارهای بد وخلاف قانون در حکومت قبل بود حال اگر همان کارها در ابعاد بزرگتر وبدتر انجام گیرد میبایست بطور جدی در همه زمینه ها باز نگری شود.منجمله در آموزش وپرورش .در عدالت خانه(قوه قضاییه)در قوانین متضاد ودر هم وبر هم مالیاتی درانبوه مقررات متناقض شهرداری ها در صدور مجوز های بی حساب وکتاب دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی ودر یک کلام میبایست برای تبدیل ضد ارزشها به ارزشهای متداول یک خانه تکانی علمی وریشه ای در خیلی از زمینه ها انجام شود
آیا واقعا با گفتن ما کسی به فکر حل مسئله هم هست ؟ اگر کسی واقعیتها رو بگه که قطعا سانسور میشه و اگر هم مثل همیشه تعارفات رو بگه که فایده ای نداره . به نظر من خیلی ها میدونن مشکل چی هست اما امکان نداره حل بشه
چون در دنیای امروز دیگه چیزی پوشیده نیست فقط خیلی ها مسائل رو پاک می کنن
از آنجا شروع شد که یک لاخ موی دختران سرزمینم و شادی مردم مهمتر و خط قرمز ما شد
مشکل از زمانی که مسئولان فاسد و بیسواد و اختلاسگر امور مملکت را بدست گرفتند. مشکل شما از وقتی که سهمیه ها حق دانشجویان نخبه را گرفتند . مشکل شما از وقتی که پارتی بازی و رانت خواری شروع شد . مشکل شما از وقتی که ....... و........ و....
متاسفانه این عادی شده و اصولا بدون پارتی هیچ کاری نمی تونی انجام بدی! همانگونه که خود اشاره کردین، یه رویه غلط و صرفا سیاسی باعث نابودی یک ملت شده. متاسفانه الان هر شخصی تو هر جا و مقامی که باشه، برای پیش بردن کارش، حالا قانونی یا غیر قانونی، اولین کاری که می کنه، اینه که دنبال یه پارتی باشه تا کارش رو انجام بده. این موضوع یه جوری نهادینه شده تو تمام سطوج جامعه. از مسئولین گرفته تا افراد عادی مثل من و شما. بهترین راه ممکن اینه که همانگونه که این موضوع بیشتر از سطح مسئولان و مدیران ارشد شروع شد، الان هم از همون مسئولان شروع بشه.
ممنون از تابناک بایت این تحلیل
مشکل فقط در یک تفاوت ما و کره است که در کره حق اعتراض و جود دارد اما در ایران هرگونه اعتراض به حق اجرای سناریوی دشمن قلمداد می شود
مگر جمهوری اسلامی مشکل دارد؟چه مشگلی؟
مدتی قبل با یکی از نماینده های مجلس صحبت میکردم، گلایه داشتم که فلان نماینده در شرکت گل گهر کرمان خیلی اعمال نفوذ میکند و پستهای کلیدی با نظر ایشان تعیین میشود و کارهای پیمانکاری به اشخاص توصیه شده ایشان واگذار میشود.
طرف گفت: حق ایشان است، معدن گل گهر با زحمات و پیگیری ایشان راه اندازی شده است.
منم فقط نگاه ....
اون سیستم اول انقلاب بود که ابتدا به ساکن طرف میدید با کمی تظاهر بهش مسعولیت میدن ودر ادامه دید ریاکاری خریدار داره و (به قول حضرت علی ع)در ادامه مردم به حاکمانشان شبیه تر هستند از پدر ومادرشان ..
تابناک چون می خوای سانسور کنی این همه دیر کامنت ها را منتشر می کنی ؟؟
بگم؟
ریا دروغ تملق تعهد بجای تخصص رشوه فساد پارتی بازی دروغ استفاده از افراد نالایق و کوچک در پستهای حساس تبعیض اینها از اصلی ترین مشکلات بودند
تا زمانی که خودی و ناخودی در کشور باشد وضع همین خواهد بود در کشور ما همیشه تعهد بر تخصص پیروز بود
شما هم اسلام، هم قانون، هم خدمت و هم حکومت را از کافرها یاد میگرفتین مردم الان حالشان بهتر ازین بود.
کلاغ خواست راه رفتن کبک را بیاموزد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد، کسی مرد میدان سیاست و کشورداری نبود‌
نظرات این مطلب از خودش جالبتره‌. بیست تا منتشر شده. سیصد و بیست تا در انتظار سانسور ! مشکل دقیقا از همینجا شروع شد.
اگه فقط یکبار برا اینکه کارتون راه بیفته رفتید یه آشنا پیدا کردید که سفارشتون بکنه پس دیگه حق ندارید به این فرهنگ ایرانی ها اعتراض کنید..چون شما هم همین کار رو کردید
مشکل ما از آن روز شروع شد که مردم را نا محرم تلقی کرده و اشتباهات مسئولین را با عنوان (به صلاح نظام نیست ) پوشش دادیم
وقتی که بی سواد متعهد رئیس یک متخصص شد گند زده شد به همه چی
طبل تو خالی
تابناک جون خوب ماهم می گیم این تصویر مال دهها هزار نفره ولی شما اصرار دارید و صدا و سیما بگه میلیونها نفر . ...
چون کشور ما اسلامی است
از اينكه گفته شود در اوايل انقلاب ناچارا" قدرت به افرادي سپرده شد كه به انقلاب پايند بودند را قبول ندارم . سال 60در يك شهر كوچك قدرت به افرادي داده شده كه در زمان قبل از انقلاب و در بطن انقلاب و تا سال 60اصلا" آدم متعهد انقلابي و اخلاقي و اجتماعي نبودند و بعضي از اينها را مي شناختم كه اهل ..... و شرور بودند و خودشان را به نظام تحميل كردند و از آن زمان تا كنون هم هرچه نظام ضربه خورده ازاين افراد بوده است.
دروغ دروغ دروغ مادر مشکلات است
هیچ راهی ندارد جز اینکه نهاد خانواده و سیاست دچار دگرگونی اساسی شود.
ايران و ايراني در طول تاريخ اسير همين روابط عاطفي - عرفي خودساخته بوده و هست
این چیزی که شما آنرا عرف می نامید همان فساد سیستمی است. فساد وقتی کل سیستم را فرا گرفت تبدیل به غرف می شود
مشکل درست از ریا وظاهر سازی برای رسیدن به مقصود و جانماز اب کشیدن شروع شد.
اول از خودنون شروع کنید
تابی سئوالاتی را مطرح نکن که نتونی جواب کامنت هاشونو درج کنی.؟
تابناک عزیزچرانظرات را منتشر نمیکنید
40سال پیش کره وضع فعلی ما رو داشت ولی تغییر ساختار سیاسی و توزیع درست قدرت نتیجه فعلی رو برای کره ایجاد کرده
جمهوری اسلامی ایران از قدرت هایی شکل گرفته که همسو نیستند و این باعث شده بجای پیشرفت متعادل دچار انحراف بشیم یعنی در بعضی امور پیشرفت خوبی کردیم و در بعضی درجا زدیم یا به عقب برگشتیم
میتونید از سهمیه دانشگاه ها شروع کنید که خیلی سیستماتیک و جلوی چشم است
کدوم مشکل؟؟
از وقتی که ریش و تسبیح جای صلاحیت و شایستگی را گرفت
آدرس غلط همینه که ایراد را در تعهد گرایی بدانیم
و نگذاریم ملت بفهمد که باند های سیاسی تحت عناوین حزب و گروهها و تسلط آنها بر قدرت وثروت راه را برای توصیه ها هموار کرده است
عزل ونصب هارا ببینید وقضاوت کنید
اگر کسی رئیس جمهور شود تا کجای ادارات تغییر ایجاد می کند واین را حق جناح خودش می داند ؟
وقتی ادارات در اختیار جناح قرار گرفت امتیازات ورانت ها هم جناحی می شود
یا کسی که منتخب مردم برای مجلس است توصیه های فراوانی دارد که باز جناح حاکم بخاطر همراه داشتن نماینده توصیه هایش را می پذیرد
گناه را به گردن دینداری نیندازید
فساد اداری مربوط به بی دینی جناح هاست
عزم ملی می خواهد تا جناح ها مخصوصا افساد طلبان را از قدرت پایین بکشند
بنام خالق هستی
به غیرازکسانی که شان جانشینی خدارا درزمین درک ومجری اوامرالهی بوده وهستند وخواهند بود بقیه انسانها مسئول وضع موجود این زمانه هستند
بغیر از بچه هائی که توراهند وقطعا این بچه ها بزرگ شدن برقبرما فاتحه ای نخواهند خواند.
مشکل همیشگی بوده ، گاهی ندید گرفته شده
مشکل اینه که همه دوست دارن بشینن و داد بزنن لنگش کن ، طبیعیه که کشتی گیر هم بزنه تو کار لاس بازی و زد و بند .
مشکل از مسیول و سیستم نیست ، مشکل راحت و مفت طلبی عمومی، تاریخی ، فرصت درشت طلبی هست
خودکرده را تدبیر نیس
خوب بیاد دارم ، در سال ۶۱ در یک ماموریت بهمراه مدیر کل مسکن و شهر سازی بحث تعهد ،، تخصص شد ،که من اصرار به تخصص داشتم ،و ایشان ،و یکی دیگر از همراهان بر تعهد اصرار داشتند ، برای اینکه به جناب مدیر کل به قبولانم ارجعیت به تخصص است ،و اگر فرد متخصص متعهدی باشد که نور الانور است ، من به ایشان گفتم ، اگر یک فرد غیر مهندس را بعنوان مدیر کل مسکن ،و شهر سازی انتصاب کنند ، به نظر شما چه اتفاقی رخ میدهد ؟ و اگر یک نفر غیر مهندس را بعنوان ناظر ،، مجری ساختمان سازی انتصاب کنند ، چه اتفاقی رخ میدهد ؟ آیا اگر یک نفر لیسانس علوم اجتماعی را مسول پرواز یک هواپیماکنند چه اتفاقی می افتد ؟ و اگر یک رانندهٔ کامیون را بعنوان لوکومدیو بگذارند ، آیا قطار صحیح ،و سالم به مقصد میرسد ؟‌ اگر یک پرستار متعهد را بعنوان جراح به اطاق عمل بفرستند آیا بیمار زنده از اطاق عمل بیرون می آید ؟، در ضمن وقتی ملاک پست و مقام تعهد باشد ، آنگاه بازار ریاکاری ،و تظاهر داغ میشود ، اکنون هم بعد از چهل سال در بر همان پاشنه میچرخد ؟
مشگل ما از نادانی ما بوده ،،،است ،،،،
این عکس هزاراننفر است یا میلیونها نفر؟از صدا وسیما ورسانه های داخلی یاد گرفتیم به این تصویر بگویم میلیونا نفر ولی در این مقاله گفته شد هزاران نفر؟؟؟؟؟؟
انچه به عنوان توصیه نامه در ایران مطرح میشود عملا در همه جای دنیا به نحوی وجود دارد. مشکل اینجاست که در کشورهای پیشرفته به دلیل کوچک بودن دولت بخش اعظم اقتصاد در دست بخش خصوصی است و پارتی بازی اصول و قواعد خودش را دارد. این باعث میشود اشخاص صرفا بر اساس توانمندی توصیه شوند زیرا در صورت عدم کارامدی شخص توصیه شده، توصیه شونده اعتبار خود را از دست خواهد داد چرا که شرکت خصوصی حساب و کتاب کارهای خود را داشته و نیروی ناکارمد را اخراج خواهند کرد.
دانشگاه ها نیز خصوصی هستند و به دلیل هزینه بر بودن تحصیل عملا توصیه افراد بی فایده خواهد بود.
در کشوری که دولت و نیروهای نظامی حجم بالایی از دخالت در اقتصاد را چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم دارند، وضع بهتر از این نخواهد شد. تنها راه حل نیز خصوصی سازی واقعی همه اقتصاد کشور است. با اینکار تخصص جای تعهد را گرفته و فرهنگ عمومی جامعه به تدریج اصلاح خواهد شد.
تاب جون
عیب را بگیم سانسورش نمیکنی؟؟؟
چرادرمملکت اسلامی سودبانک ها ۲۱ تا۳۸درصداست ودربلد کفرسوعد منفی میباشد؟ آیا هدف والا فقط دریدن مردم بوده است؟
بنام خدا
مشکا از انجایی شروع شد ک بین مردم و مسیولان فاصله افتاد .
مشکل از انجا شروع شد ک زحمت کشان و انقلاب و برخی جبهه رفته ها دنبال حقشان از سفره انقلاب رفتند.
مشکل از انجا شروع شد ک هیچ مدیر منتسبی حاصر ب جوابگویی در برابر تصمیم های اشتباهش نبود و...
تابناك جان شما خيلي دير فهميديد كه چه خبر شده است ، اين جاي تاسف دارد ، عزيز برادر 40 سال است در بر اين پاشنه ميچرخد
سلام بله مسئولین ما متاسفانه بجای قانون گرائی قانون گریزی میکنند حل این مشکل بسیار اسان است باید از نمایندگاه مجلس شروع کنیم ودست انان از انتصاب مسئولین کوتاه شود وبجای غیبت های طولانی وحضور دائمی در حوزه انتخابیه بمنظور مهره چینی وتبلیغات برای دوره اتی به مجموعه قوانین کشور که دارای خلا اساسی است بپردازند وانرا اصلاح کنند و قوه قضائیه با دولت نظارت ها را بیشتر وائین نامه های دولتی در چهار چوب قوانین علمی تهیه واز حقوقدانان شایسته مشاوره گرفته شود
درود بر شیر پاک خوردگان مملکت که چنین نظرههای خوبی دادند
مشكل از وقتي شروع شد كه اولين مسئول هوس اروپا و پلاژ شمال به سرش زد و دومي گفت من بايد بيشتر داشته باشم....
تابی باز نزدیک انتخابات شد ؟
نظام ، همینه که هست ،،،نه یک کلمه زیاد ،،نه یک کلمه کم
بجای این که صدقه بدین و توبه کنین و بخصوص بجای این که شکر کنین که هم دنیاتون از لذات بی مورد و شیطانی تخلیه شده و هم اخرتتون که تا ابد ادامه داره غنی سازی شده ، متاسفانه نق زدن و ایراد گرفتن های تابجا رو کردین نقل محفل های خونوادگیتون!!!!
من خودم یادمه در همین تهرون خودمون ،،قبل از انقلاب که قیمت خرید یک جفت لاستیک پیکان ،فقط ۱۵۰ تا یک تومنی بود
شما به وفور ماشین های پیکانی رو میدیدی که با لاستیک های صاف شده کامل، تازه مسافرکشی هم میکردن و وضع اقتصادی اون زمان عامه مردم ،امکان خرید دوحلقه لاستیک بسیار ضروری رو ،(حتی به قیمت قلیل اون زمان هم ) خیلی راحت به کسی نمیداد
الان خدائیش :،
،،لطفا وقتی میرین تو همون خیابونهای تهرون،،،ببینین که میتونین ،،حتی یک ماشین با تایر صاف پیدا کنین که درحال تردد هم باشه
این مثال بالا ، در ار تباط با خیلی از شئونات اقتصادی زندگی الآنمون ،،در مقایسه با پیش از انقلاب صادقه
ولی متاسفانه ،،،،مرتبا ناشکری میکنیم،،،و نهایتا اکبیر این ناشکریهای فراوان ،،،در بعضی موارد نونمون رو بیخودی آجر میکنه ،،،،که البته و قاعدتا با توجه به گناهان ارتکابیمون ،،،،این اجر شدن گاه به گاه نونمون ،،،،کمترین تنبیه حقمونه که انشالا برامون پند اموز باشه
و یک حکومت الهی هدفمند رو بیش از این مورد سوال و و در معرض مقایسه های بیمورد قرار ندیم!!!
ضمنا ، قبول کنیم که در زمان فاجعه صحرای کربلا هم ، وضع ظاهری اقتصاد یزید و یزیذیان ،،مسلما خیلی خیلی بهتر از وضع ظاهری اقتصاد حسین (ع) و حسینیان بوده
کمی فکر
کمی تدبیر
و کمی دوراندیشی ،،میتونه تا بهترین دوای درد ما باشه ::والسلام::)))
الله اکبر
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
فكر كنم اين نظر را دادي ببيني چقدر فحش ميخوري !
از روزی که هر کس را خواستیم از میدان به در کنیم گفتیم ضد انقلاب،آشوبگر،جاسوس،فتنه گر ،بی بصیرت،دشمن شاد کن، بعد خودمان با وطن عزیزمان کاری کردیم که مغول ها با ایران عزیزمان نکردند.
دیگه وقت اون رسیده که حقایق رو ببینیم ، وقت اون رسیده که علت اصلی پیشرفت جوامعی مثل کره جنوبی رو درک کنیم، نظام ما به قول فقط خودمون نظام برتر دنیاست، ما ادعای مدیریت جهانی داریم، البته باید قبول کنیم وضعیت فعلی ناشی از تفکر بک ایرانی اصیل و هخامنشی نیست ، این وضعیت حاصل تفکر مهاجرینی است که به ایران کوچ کرده اند
از زمانی که انتشار نظرات واقعی مردم جرم تلقی شد و پیگرد قضایی دارد!!!!
مقاله بسیار عالی و جامعی بود. افسوس...
تابی جان من که نوشتم .اما تو توی سایت درجش نمیکنی....
سلام میشه حداقل سال 99 یه آزمون نفت بذارین تال دل ملت خوش باشه . لطفا شرایط الکی هم نذارین مثل تافل و نخبگان و دانشگاه تهران و.... ما معمولیهای دانشگاه خوزستان و اراک و اهواز مگه آدم نیستیم. پس کی این آزمون نفتی که قرار بود 2500 نفر بگیره رو میزارین. انقد بیکاری زیاد شد که سحر تبر رو بازداشت کردن و تتلو ادعای پیامبری کرد و آیه نازل میکنه. بدبختمون کردید رفته. خدایا توبه
سلام میشه حداقل سال 99 یه آزمون نفت بذارین تال دل ملت خوش باشه . لطفا شرایط الکی هم نذارین مثل تافل و نخبگان و دانشگاه تهران و.... ما معمولیهای دانشگاه خوزستان و اراک و اهواز مگه آدم نیستیم. پس کی این آزمون نفتی که قرار بود 2500 نفر بگیره رو میزارین. انقد بیکاری زیاد شد که سحر تبر رو بازداشت کردن و تتلو ادعای پیامبری کرد و آیه نازل میکنه. بدبختمون کردید رفته. خدایا توبه. تازه این آزمون وزارت نیرو که قرار بود 700 نفر بگیره رو هم منحل کردید. اجرکم عندالله
مشکل که خیلی زیاده؟
کار خوبه که خدا درست کنه شاه محمود کیه !
سلام بر سانسورچی عزیز
عصر تکنولوژی صدا با سانسور خفه نمیشه
دانشگاه تهران سمبل مدیریت توصیه ای و پارتی بازی در راس مدیران ارشد دانشگاه و تبعیض و ظلم علیه کارمندان مظلوم این دانشگاه.
از کلمه ای به نام من ..........من حق دارم ........من درست میگویم .........من قیوم ملت هستم ....
از زمانی شروع شد که ایراد و انتقاد از مقامات حکومتی گناه کبیره و جرم تلقی شد .

از زمانی شروع شد که مردم به حاشیه رانده شدن و آقایون همه کاره مملکت شدن .

از زمانی شروع شد که هر کس به ظلمی اعتراض کرد ؛ یا نیروی موصاد نام گرفت یا جاسوس سیا .

این وضع درست شدنی نیست .
اگر برای درست شدن یک قدم از صد قدم برداشته بشود باید تمام سهمیه ها از پذیرش در دانشگاه و تحصیل و استخدام برداشته شود. چنانچه دولت می خواهد مزایایی برای جانبازان و خانواده های محترم شهدا بردارد بصورت نقدی و کمکهای درمانی انجام بدهد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار