بازدید 4595

دغدغه دولت برای رفع‌مشکل پسماند‌ استانهای‌شمالی

کد خبر: ۹۲۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ 05 October 2019
وزیر کشور گفت: مقرر شد که ظرف یک ماه با حضور یک مشاوره قوی، مطالعات اقتصادی مرتبط با حوزه پسماند انجام و طرح اقتصادی نیز برای این موضوع ارائه شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رحمانی فضلی در جلسه ایجاد تاسیسات منطقه‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد اظهار کرد: موضوع جلسه امروز ساماندهی و جمع آوری زباله‌ها بود که به یکی از معضلات اولویت دار به خصوص در کلانشهر‌های به ویژه در سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: با تلاشی که در دولت شد لایحه بسیار خوبی را در دولت تدوین کردیم و به مجلس ارائه دادیم که در آنجا مشوق‌ها و امتیازات خوبی را از جمله بخشودگی‌های مالیات، سهم شهرداری‌ها و سهم دولت را در نظر گرفتیم که بتوانیم در بحث زباله سوز‌ها و تبدیل آن به انرژی با اعمال این امتیازات این فرآیند را تسریع کنیم. امتیازات خوبی است و حدود ۲۵ درصد بخشودگی مالیات دارد.

وزیر کشور اضافه کرد: موضوع دیگری که در جلسه مطرح شد اقتصادی کردن این پروژه است. نظراتی در جلسه توسط دستگاه‌های مرتبط با این موضوع ارائه شد؛ به طور مثال وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که از نظر واگذاری زمین به صورت رایگان مشکلی نداریم. محیط‌زیست نیز اعلام کرد که آمادگی داریم زباله سوز‌ها را در داخل شهر‌ها با رعایت استاندارد‌های لازم زیست محیطی مستقر کنیم که این می‌تواند حدود ۲۰ درصد هزینه‌ها از جمله هزینه حمل و نقل را کاهش دهد.

رحمای فضلی تصریح کرد: مقرر شد که ظرف یک ماه با حضور یک مشاور قوی در این حوزه مطالعات اقتصادی انجام شود و طرح اقتصادی برای این مسئله ارائه شود. این امر مستلزم همکاری مردم، شهرداری‌ها و دولت است. امیدواریم بعد از یک ماه که مجددا جلسه برگزار می‌کنیم به یک راه حل عملی و اجرایی مناسب برسیم و دغدغه‌های مردم در کلان شهر‌ها به ویژه در این سه استان را رفع کنیم. همچنین حضور استانداران در این جلسه غنیمت بود و گزارش‌ها و پیشنهاداتی نیز دادند که به پیشنهادات آن‌ها عمل خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی