بازدید 11314

دولت عراق مجوز پاسخ به حملات اسرائیل را صادر کرده است؟!

در دو ماه گذشته، چندین بار پهپاد‌های رژیم اسرائیل مواضع نیرو‌های الحشد الشعبی را در مناطق مختلف عراق بمباران کردند که مهم‌ترین این مواضع، اردوگاه «الصقر» در بغداد بود. این حملات که اخیرا شدت پیدا کرده اند، منجر به وجود آمدن نارضایتی‌ها و اعتراضات میان محافل رسمی عراق شده است، به گونه‌ای که روز دوشنبه، واکنش نخست وزیر عراق را در پی داشت.
کد خبر: ۹۲۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ 01 October 2019

در دو ماه گذشته، چندین بار پهپاد‌های رژیم اسرائیل مواضع نیرو‌های الحشد الشعبی را در مناطق مختلف عراق بمباران کردند که مهم‌ترین این مواضع، اردوگاه «الصقر» در بغداد بود. این حملات که اخیرا شدت پیدا کرده اند، منجر به وجود آمدن نارضایتی‌ها و اعتراضات میان محافل رسمی عراق شده است، به گونه‌ای که روز دوشنبه، واکنش نخست وزیر عراق را در پی داشت؛ واکنشی که به نظر می رسد مجوزی برای پاسخ به حملات اسرائیل باشد.

به گزارش «تابناک»؛ نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، با اشاره به حمله اخیر به مقرهای حشد الشعبی، اظهار کرد: تحقیقات درباره حملات اخیر به مقرهای حشد الشعبی نشان می‌دهد این اقدام از سوی اسرائیل صورت گرفته است. باید سایه جنگ را از منطقه دور کرد، همه درباره پذیرش مذاکره برای حل بحران منطقه صحبت می‌کنند و نشانه‌های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه هیچ کس جز اسرائیل نمی‌خواهد جنگی در منطقه شکل بگیرد.

این در حالی است که بنا به اعلام برخی سیاستمداران عراقی این حملات به مثابه اعلان جنگ علیه این کشور است. احمد الاسدی رئیس فراکسیون سند ملی در عراق تأکید کرده بود که تجاوزات اسرائیل به پایگاه‌های حشد الشعبی به منزله اعلان جنگ است.

وی تأکید کرده بود که گزینه‌های ما برای پاسخ به تجاوزات اسرائیل به پایگاه‌های حشد الشعبی نامحدود است. حشد الشعبی خط مقدم مبارزه با تروریسم است. تجاوزات رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های حشد الشعبی و نیروهای مسلح به منزله اعلان جنگ است. حشد الشعبی بخشی از نهاد نظامی عراق است.

موضع گیری اخیر نخست وزیر عراق باعث شد تا قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق به این مسأله واکنش مثبت نشان دهد. وی تأکید کرد که تمام عراقی ها باید در برابر این دشمن ابدی عراق متحد شوند. دولت عراق باید اقدامات لازم را در مجامع بین المللی علیه اسرائیل اتخاذ کند و ما باید حق پاسخگویی کامل را به این حملات برای خود محفوظ بدانیم.

درباره هماهنگی آمریکا با اسرائیل در این حملات، یک منبع امنیتی بلندپایه صهیونیستی ضمن تأیید این هماهنگی، تأکید کرد که اسرائیل تقریبا روزانه با آمریکایی‌ها، در تماس است و صهیونیست‌ها با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در سطوح سیاسی و نظامی در عراق هماهنگی دارند.

در همین ارتباط، عادل الکرعاوی از رهبران الحشد الشعبی از تلاش ایالات متحده آمریکا برای منتشر نشدن تحقیقات مربوط به حمله به این سازمان خبر داد و گفت که سفیر آمریکا در بغداد، مستقیم در این مسأله دخالت کرده و به دولت اجازه نمی‌دهد هیچ نتیجه‌ای درباره این تحقیقات منتشر نکند.

«عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق در واکنش به اظهارات عبدالمهدی گفت که اذعان عبدالمهدی به نقش صهیونیست‌ها در حمله به الحشد، «مسأله جدیدی نیست، بلکه ما اطلاعاتی از نخستین عملیات بمباران داریم».

العزاوی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت، بنا بر اطلاعات آنان از نخستین بمباران مواضع الحشد، رژیم صهیونیستی در پس این بمباران قرار داشته است.

دولت عراق مجوز پاسخ به حملات اسرائیل را صادر کرده است!؟

وی با بیان اینکه عراق به خاطر این حملات در شورای امنیت و سازمان ملل از رژیم صهیونیستی شکایت خواهد کرد، تأکید نمود که «گزینه پاسخ نظامی به تجاوزات رژیم صهیونیستی... مطرح شده است».

ابوالاء الولائی دبیرکل گردان های سید الشهدا(ع) عراق امروز در توییتی نوشت: این گفته عبدالمهدی که اسرائیل در پس پرده بمباران مقرهای حشد است، چراغ سبزی برای انتقام گیری است.

شکست حملات اسرائیل با بازگشایی گذرگاه مرزی بوکمال-قائم

کارشناسان بر این باورند که یکی از عمده ترین اهداف اسرائیل از حمله به مواضع حشدالشعبی، جلوگیری از بازگشایی گذرگاه بوکمال ـ قائم در مرز عراق و سوریه بوده است. با این حال، با بازگشایی این گذرگاه در روز گذشته، عملا اسرائیل به یک ناکامی دیگر دست یافت!

در واقع، احداث این همه پایگاه نظامی آمریکایی، این همه حملات هوایی اسرائیل و این همه تلاش برای بازگرداندن زندگی به جسم بی روح داعش در دو سوی مرزهای عراق و سوریه با هدف جلوگیری از نزدیکی عراق، سوریه و دیگر کشورهای محور مقاومت به همدیگر و از پای درآوردن نیروهای مقاومت، سرانجام به بن بست رسید.

نیروهای الحشد الشعبی مطابق قانون مصوب پارلمان عراق، جزو نیروهای رسمی و تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور هستند.

ناظران بر این باورند که اسرائیل با انجام این حملات گاه و بیگاه به دنبال آن است تا سطح واکنش مسئولان عراقی را در خصوص حملات خارجی علیه یک ارگان رسمی بسنجد و در صورتی که بغداد اقدام جدی و واکنش رسمی به این مسأله نشان ندهد، شرایط را برای اجرای حملات فراگیرتر مهیا سازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
با چی ؟! تیر کمون ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
نه، با همون موشکی هایی که باهاش پهباد و آرامکو میزنن و شما هنوز دارید ازش میسوزید! برو آب رو بریز اونجات که داره میسوزه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
حشد الشعبی موشک داره.
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
با گريه
خاک بر سر اسراییل

حماقتش کار دستش داد

حالا یک حزب الله جدید با مجوز رسمی یک دولت ضد اسراییلی به مراتب قویتر از لبنان به حزب الله قبلی اضافه شد.
تازمانی که دولت عراق بله قربان گوی آمریکا وآل سعوداست !مجوزپاسخ به حملات اسرائیل رانمیدهد!!
هیچ کشوری جرأت ندارد به حملات رژیم سفاک اسرائیل پاسخ دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
یک حزب الله برای اسرائیل کافیه.
‌مسلما اسرائیل در حال سنجش موقعیت و قدرت ارتش عراق است که در صورت حمله به عراق بداند که حتما پیروز می شود. این همان کاری است که با سوریه و لبنان می کند و همزمان می خواهد قدرت خودرا بسنجد که بتواند که در جنگ اول خود علیه کشورهای غربی که پیروز شده بود دوباره آن را تکرار کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
حالا نه خیلی تو این سنجشش موفق بوده ، هرمقت به لبنان حمله کرده که زیرش زاییده
عربها ، از ترس یهودیهای صهیونیسم ، هیچ اقدامی نمیکنند ؟ اگر عربستان ،و امارات،و قطر ، داعش ،و القاعده را بجای سوریه ،و عراق ،به اسراییل گسیل میکردند ،یقینا اسراییل اکنون شکست خورده بود ، زیرا خصلت آنها اینگونه است که اگر دست زوری بالای سرشان باشد به راحتی تسلیم میشوند ، مانند موش ؟
تظاهرات شدید در شهرهای عراق بخصوص بغداد امروزو امشب در جریان هست فک کنم دارن به دولت فشار میارن میارن که به اسراییل پاسخ کوبنده بدهد تظاهراتی که تا کنون منجر به کشته و زخمی شدن صدها عراقی شده است...تابناک جان خبر بزار نزدیک سفر هموطنان هست برا اربیعن مردم مواظب باشن
ناامنی و درگیری عراق را در بر گرفته. هموطنان حتی‌المقدور به عراق سفر کنند.
عراق هرج و مرج است مردم به آنجا اصلاً مسافرت نکنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست