بازدید 3416
سیدحسن نصرالله:

جوانان حزب‌الله با اراده خودشان به جبهه می‌روند

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه راه مقاومت ادامه دارد، گفت: فرزندان و جوانان حزب‌الله با اراده خودشان به جبهه می‌روند.
کد خبر: ۹۲۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰ 01 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سید‌حسن نصرالله در کلیپ تصویری منتشر شده در مراسم بزرگداشت شهید هادی نصرالله که شامگاه دوشنبه در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدا برگزار شد، اظهار داشت: شهید هادی از کودکی آرام بود و مانند اسمش هادی بود، همیشه اصرار داشت با دیگران به مهربانی رفتار کند و به کسی آسیب نرساند وکسی را اذیت نکند؛ احترام به دیگران همواره مورد تأکید پسرم بود.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید هادی نصرالله افزود: حدومرز خودش در رابطه با دیگران را مشخص کرده بود، ویژگی عمومی شاخص این شهید آرامش، انرژی مثبت و احترام به دیگران بود.

پیوستن پسرم به مقاومت تصمیم شخص خودش بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: پیوستن هادی به مقاومت تصمیم شخص خودش بود و این راه را باکمال میل و آگاهی انتخاب کرد، یک پسربچه ۱۵ ساله می‌توانست زندگی خیلی معمولی داشته باشد و ما مانع زندگی معمولی وی نبودیم و چیزی کم نداشت.

نصرالله بابیان اینکه هادی خودش تصمیم گرفت به مقاومت بپیوندد، گفت: بهترین لحظات جوانش یعنی پانزده و شانزده و هفده و شروع هجده‌سالگی را در مقاومت طی کرد و همه‌سال‌های جوانی خود را در اردوگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی و خطوط مقدم سپری کرد.

وی افزود: از ابتدا مشخص بود که مقاومت در دل و عقل او جوانه‌زده بود و پیگیر امور جبهه و آمار شهدا و عملیات نظامی بود وگاهی از من راجع به جزئیات این موضوع می‌پرسید.

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: حقیقتاً دل او به دنیا وابسته نبود و دلش جای دیگر بود و این موضوع برای من و امثال من درس عبرت بود، خانه و خانواده ما سرشار از محبت و مهربانی و وابستگی و همراهی است.

نصرالله گفت: پیش از شهادت شهید هادی احساس از دست دادن فرزندی یا عزیزی را درک می‌کردم، احساس مادر شهید و پدر شهید را درک می‌کردم، اما حس و درک موضوع نظری بود، وقتی هادی شهید شد این احساس عملی شد و واقعی‌تر شد.

وی ابراز کرد:وقتی هادی از من پرسید که می‌خواهد به جبهه برود اصلاً ممانعتی نکردم، چون مشکلی با این موضوع نداشتم و از مادرش هم که پرسید او هم ممانعتی نکرد، چون این خواسته خودش بود لذا بعد از شهادت و در نخستین سخنرانی گفتم که این تصمیم شخص خودش بود تا به جامعه ما و دوستداران مقاومت، دوست و دشمن نشان دهیم که فرزندان و جوانان ما بااراده خودشان به جبهه می‌روند.

شهید هادی هویت واقعی خود را مخفی کرده بود

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت:هادی یک جوان مانند همه جوانان مقاومت بود، هادی شخصیت واقعی خود را مخفی می‌کرد و وقتی به اردوگاه آموزشی می‌رفت که در آنجا ۵۰ یا ۱۰۰ نفر حضور داشتند هویت خودش را فاش نمی‌کرد که پسر فلانی است.

نصرالله افزود: هرگز حدومرز و باید‌ها و نباید‌ها را به هادی تحمیل نمی‌کردم و زمانی که رزمنده شد دیگر کاملاً تابع دستورات فرماندهان مقاومت شد و اصلاً خبر نداشتم که کجا می‌رود و از کجا برمی‌گردد و در کدام سنگر و جبهه حضور دارد و در کدام عملیات شرکت می‌کند و هیچ‌گاه سؤال و دخالت نمی‌کردم جز آخرین بار که همان موقع قبل از رفتن به عملیات آخر پس از نماز صبح با من سلام و خداحافظی کرد و مشخص بود که این خداحافظی آخر است.

وی تصریح کرد: هادی معمولاً سلام می‌کرد و با آرامش می‌رفت، اما آن روز با من خداحافظی و وداع کرد و من هم گفتم موفق باشی، شهادت هادی مانند شهادت هررزمنده‌ای از رزمندگان مقاومت است و هادی به مقاومت ملحق و شهید شد.

دبیر‌کل حزب‌الله لبنان بیان کرد:حتی پس از این همه سال پس از شهادت سید هادی از یک طرف برای ما یک تسلای خاطر بود و از سوی دیگر جوانان را تشویق کرده و صداقت و مقاومت را بالا برد.

شهادت هادی برای حزب الله وفرماندهانش صداقت را به ارمغان آورد

نصرالله گفت: شهادت هادی برای حزب‌الله وفرماندهانش و نه فقط برای من، صداقت را به ارمغان آورد و لذا روز شهادتش اصرار داشتم که سخنرانی کنم، همانگونه که هرخانواده‌ای شهیدی را از دست می‌دهد به یاد همه شهدا می‌افتد و بسیاری از آن‌ها به یاد شهید هادی می‌افتد ما هم در خانه هرزمانی رزمنده‌ای شهید می‌شد به یاد شهید‌مان می‌افتیم.

وی بیان کرد: وقتی راه مقاومت ادامه داشته باشد و وقتی کاروان شهدا ادامه دارد این یعنی شهدا هنوز زنده هستند و درهرخانه و در همه جا حضور دارند، بعدا متوجه شدم که نام نظامی پسرم ابوحسن است، قبل از شهادتش نمی‌دانستم که این نام را برای خود انتخاب کرده و انتخاب این نام نشانه محبت و ارادت خاص شهید به پدرش بود.

دبیر‌کل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: هادی وقتی اصرار داشت راه مقاومت را ادامه بدهد این موضوع نویدبخش و درخشان بود، زمانی که خبر شهادت هادی را شنیدم این باور را داشتم که شهید هادی هرچند کم سن و سال وجوان بود، اما لیاقت این شهادت را دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل