بازدید 9514

واکنش ائتلاف سعودی به عملیات «نصر من الله»

کد خبر: ۹۲۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 30 September 2019

در حالی که جنبش انصار الله از به اسارت گرفتن ۳ هزار نفر از نظامیان ائتلاف سعودی خبر داده، مقامات سعودی و دولت مستعفی یمن در تلاش برای جمع کردن افتضاح نظامی خود در برابر انصار الله هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی علیه یمن تنها یک روز پس از اعلام به اسارت درآمدن ۳ هزار نفر از مزدوران سعودی به دست نیرو‌های انصار الله، در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنرانی کرد.

وی برای توجیه ناکامی ائتلاف سعودی، نیرو‌های انصار الله را یکی از مهمترین تهدیدات امنیت منطقه‌ای و خطری برای دریانوردی و تجارت جهانی دانست.

در حالی که به باور بسیاری از کارشناسان، کلید حل بحران‌های جاری در منطقه خاورمیانه، پایان دادن به جنگ یمن است، ائتلاف سعودی و اماراتی سعی در ادامه این جنگ دارند و به پیشنهاد‌های انصارالله از جمله توقف متقابل حملات و اجرای توافق تبادل اسرا توجهی نکرده است.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن فاش کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور طی عملیات "نصر من الله" ۳ هزار نفر از مزدوران ائتلاف عربی را اسیر کردند.

المالکی در حالی مدعی شد که نیرو‌های انصار الله همچنان به حملات موشکی خود به مواضع سعودی ادامه می‌دهد که عربستان به پیشنهاد آتش بس مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در هفته گذشته توجهی نکرد و همچنان به حملات موشکی به یمن ادامه می‌دهد.

المالکی مدعی شد که ائتلاف سعودی از اجرای توافق استکهلم حمایت می‌کند، اما نیرو‌های انصار الله در تلاش برای شلیک موشک هستند.

این در حالی است که نیرو‌های انصار الله امروز در اقدامی یکجانبه و در راستای اجرای توافق صلح استکهلم، ۲۹۰ اسیر جنگی ائتلاف سعودی را آزاد کردند. در مقابل، اما عربستان همچنان این حسن نیت انصار الله را نادیده گرفته است.

این مقام نظامی سعودی با کم اهمیت نشان دادن دستاورد‌های اخیر انصار الله گفت که تلاش نیرو‌های این جنبش برای دور زدن نیرو‌های ارتش دولت مستعفی یمن در گذشته ناکام مانده و عملیات اخیر انصارالله مسئله جدیدی نیست.

سخنگوی ائتلاف سعودی در ادامه سرپوش گذاشتن بر شکست‌های ائتلاف مدعی شد عملیات جدید نیرو‌های انصار الله (نصر من الله) ارزش پاسخگویی ندارد و تنها ادعاست.

این در حالی است که انصار الله طی دو روز گذشته عکس‌ها و فیلم‌های بسیاری از موفقیت‌ها و دستاوردهایش را از این عملیات منتشر کرده است.

یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: نیرو‌های یمنی موفق شدند منطقه‌ای به مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربع را در محور نجران به کنترل خود درآورند. علاوه بر آن، توانستند بر همه مواضع نظامی و پایگاه‌های تازه تاسیس دشمن سیطره یابند.

در جریان این عملیات که از سوی کارشناسان نظامی و امنیتی، یک عملیات ویژه تلقی شده، ۳ تیپ نظامی ائتلاف سعودی منهدم شده است.

از سوی دیگر معمر الاریانی وزیر رسانه دولت مستعفی یمن هم در اظهاراتی عجیب ادعا کرد که نیرو‌های انصار الله برای سرپوش گذاشتن بر بن بست سیاسی و نظامی خود به تبلیغ و ترویج پیروزی‌های وهمی و پوچ متوسل شده اند.

واکنش ائتلاف سعودی به عملیات «نصر من الله»

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، وی بدون اشاره به اسارت ۳ هزار نیروی ائتلاف به دست انصار الله، در ادامه ادعاهایش گفته که انصار الله این پیروزی‌ها را برای توجیه انزوای مردمی و بالا بردن روحیه نیروهایش تبلیغ و منتشر می‌کند.

همزمان با عملیات اخیر از سوی نیرو‌های یمنی در جنگ علیه ائتلاف سعودی، جنگ رسانه‌ای نیز ادامه یافته است؛ انصارالله با انتشار فیلم و عکس و گزارش‌های مستند، درفضای رسانه‌ای حضور یافته است و سعودی‌ها و نیرو‌های نیابتی آنان در یمن (عوامل دولت مستعفی و فراری یمن) تلاش دارند عملیات نیرو‌های یمنی را در منطقه نجران کم اهمیت جلوه دهند، از همین رو کارشناسان و ناظران تحولات منطقه با استناد به اسناد منتشره از سوی نیرو‌های یمنی به این نتیجه رسیده اند که مقام‌های سعودی و متحدانشان برای فرار از افتضاح نظامی اخیر دنبال کم اهمیت جلوه دادن این عملیات هستند؛ عملیاتی که علاوه بر ۳ هزار اسیر، در آن بی شمار نظامیان ائتلاف سعودی کشته و یا زخمی شده اند و همچنین ۳ تیپ ارتش ائتلاف سعودی با تجهیزات کامل منهدم شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی