بازدید 5848

انتقاد ظریف از دوگانگی آمریکا درباره سلاح اتمی اسرائیل

کد خبر: ۹۲۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ 24 September 2019
وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به دوگانگی آمریکا در قبال تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی از ۴۰ سال پیش پرداخت.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه در پیامی در توئیتر به تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «یادآوری روزانه برای شما که "اسرائیل تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه ما است- و چگونه دوگانگی آمریکا ۴۰ سال پیش همانند امروز حکمفرما بوده است".»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه پیام توئیتری خود به مقاله‌ای در نشریه فارین‌پالیسی اشاره کرد که در آن به آزمایش هسته‌ای رژیم صهیونیستی در ۴۰ سال گذشته اشاره دارد که ماهواره‌های آمریکایی نیز این آزمایش را شناسایی کردند.

رژیم صهیونیستی تاکنون بهره‌مند بودن از تسلیحات اتمی را نه تایید و نه تکذیب کرده، اما کارشناسان بین‌المللی تخمین می‌زنند که این رژیم رقمی حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. چیزی که تا کنون تایید نشده بود این است که رژیم صهیونیستی در زمان جنگ با کشور‌های عربی در سال ۱۹۶۷ نیز این تسلیحات را داشته و آماده بود به عنوان آخرین گزینه از آن‌ها استفاده کند.

رژیم صهیونیستی سال‌هاست که از امضای معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای سرباز زده و در نتیجه فعالیت‌های اتمی این رژیم تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار