بازدید 9239
۱

اعزام ناو آمریکایی به سواحل عربستان

آمریکا ناو یواس‌اس نیتز را به ساحل شمال شرقی عربستان سعودی فرستاده است.
کد خبر: ۹۲۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۹ 22 September 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا ناو یواس‌اس نیتز را به ساحل شمال شرقی عربستان سعودی فرستاده است. این خبر را شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گزارش داد. این ناو با هدف «پر کردن حفره» در پدافند هوایی عربستان که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در هفته گذشته را تسهیل کرد صورت می‌گیرد.

این ناو مجهز به سیستم یورشی آگیس است. آگیس یک سیستم یکپارچه یورشی دریایی آمریکایی است که توسط بخش موشکی و رادار‌های سطحی ابرشرکت آرسی‌ای گسترش داده شده و اینک توسط بخش موشکی و کنترل آتش لاکهید مارتین تولید و فرآوری می‌شود. این سامانه توانایی شلیک دو موشک اس‌ام-۳ را در پدافند هوایی دارد. این ناو همچنین می‌تواند برای اهداف تهاجمی موشک‌های تاماهاک را نیز شلیک کند.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، فرمان ارسال شمار بیشتری از نیرو‌های ارتش این کشور به خاورمیانه را صادر کرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که شماری از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو هفته گذشته هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

پنتاگون پیشتر با تکرار برخی ادعا‌های بی اساس، اعلام کرد که این اولین گام آمریکا در واکنش به حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
مال بد بیخ ریش صاحبش، دولت آمریکا آقازاده ها رو هم پرت کنه توی ایران(گرچه مردم چشم دیدنشونو ندارن) تا اگه جنگ شد برن جلوی دشمن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر