بازدید 12912

بحران پمپ در عربستان بعد از حملات پهپادی به آرامکو

حمله پهپادی ارتش یمن به تأسیسات شرکت ملی نفت عربستان سعودی منجر به کمبود بنزین در این کشور شده و هجوم شهروندان سعودی به جایگاه‌های سوخت را در پی داشته است.
کد خبر: ۹۲۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۹ 21 September 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، روزنامه «القدس العربی» با انتشار ویدیوئی از عربستان سعودی نوشت که حملات پهپادی اخیر ارتش یمن به تأسیسات و پالایشگاه‌های نفتی عربستان سعودی، بر زندگی روزمره شهروندان سعودی تأثیر گذاشته و آن‌ها در برابر جایگاه‌های سوخت و پمپ بنزین‌ها صف کشیده‌اند.

در این ویدئو که در فضای مجازی منتشر شده، ده‌ها خودرو در برابر پمپ بنزینی در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی صف کشیده‌اند تا باک‌هایشان با بنزین پر شود.

بر اساس گزارش این روزنامه، بعد از حمله پهپادی این هفته به شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) و قطع سوخت در برخی از ایستگاه‌های پمپ بنزین در این کشور، این ایستگاه‌ها شاهد ازدحام خودرو‌ها و شهروندان سعودی بوده است.

شنبه این هفته (۲۳ شهریور) یگان پهپادی ارتش یمن با ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در شهر‌های «بقیق» و «خریص» حمله کرده که براثر آن، این تأسیسات آتش گرفت و بر اساس برآورد‌ها و گزارش‌های منتشر شده، نزدیک به نیمی از تولید نفت سعودی کاهش یافت.

ارتش یمن این حمله را «عملیات بازدارنده ۲» و آن را پاسخ به تجاوز‌های نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن دانست. یمنی‌ها هشدار داده‌اند اگر این تجاوزگری‌ها متوقف نشود، حملات‌تلافی‌جویانه آن‌ها به این ائتلاف ادامه خواهد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر