بازدید 15196
۹
آخرین خبرها از انتخابات اسرائیل؛

شانس کم نتانیاهو برای تشکیل دولت/ گانتس: با شکست نتانیاهو ماموریت مان تمام شد

ائتلاف راست‌گرا به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر موقت شانسی برای تشکیل ائتلاف دولتی ندارد. نتایج نظرسنجی‌ها پیش از این نشان می‌دادند، حزب لیکود ۳۰ کرسی و حزب آبی سفید بنی گانتس ۳۲ کرسی به دست آورده‌اند. بنا بر همین نظرسنجی‌ها، حزب متعلق به آویگدور لیبرمن نیز هشت کرسی به دست آورده است.
کد خبر: ۹۲۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 18 September 2019

شمارش آرای انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که روز سه‌شنبه برگزار شد، ادامه دارد و نتایج اولیه رسمی از پیشتاز بودن حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو بر حزب آبی - سفید (ائتلاف ژنرال‌ها) به رهبری بنی گانتس حکایت دارند.

به گزارش «تابناک» به نقل از سایت شبکه الجزیره، نتایج رسمی اولیه بعد از شمارش ۳۳ درصد آرا نشان می‌دهند، حزب لیکود ۲۸ درصد آرا و حزب آبی - سفید بنی گانتس (ائتلاف ژنرال‌ها) ۲۶ درصد آرا را به دست آورده‌اند. طبق این نتایج ائتلاف لیکود نتانیاهو از ائتلاف گانتس پیش بوده و این عکس نتایج نظرسنجی‌های اعلام شده است.

***

12:42

بر روزنامه گزارش روزنامه هاآرتص، نتایج که با استناد به یک منبع در کمیته انتخابات اسرائیل به دست آمده، پس از شمارش حدود 92 درصد آرا، فراکسیون راستگرا-حریدیم بدون حزب اسرائیل خانه ما به 56 کرسی و فراکسیون میانه- چپ به 55 کرسی دست یافته است. با توجه به این نتایج، حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن با کسب 9 کرسی نقش تعیین کننده ای در تشکیل دولت آتی رژیم اسرائیل خواهد داشت.

تعداد کرسی‌های کنست 22 بر اساس نتایج شمارش آرا تا کنون:

لیکود : 32 کرسی

آبی سفید : 32 کرسی

فهرست مشترک عربی: 12 کرسی

اسرائیل خانه ما: 9 کرسی

حزب شاس: 9 کرسی

یهودوت هتوراه : 8 کرسی

یامینا : 7 کرسی

کار-جشر: 7 کرسی

اردوگاه دموکراتیک : 5 کرسی

***

11:35

با شمارش 92 درصد از آراء هر دو حزب لیکود{نتانیاهو} و اتحاد آبی و سفید{بنی گانتز} هر کدام 32 کرسی را به دست آورده، اما اکثریت ندارند.

نتانیاهو با این وضع همراه با جناح راست و احزاب اولترا-ارتدوکس 56 کرسی در کنست خواهند داشت.

چپ مرکزی منهای احزاب عربی نیز 43 کرسی دارند.

شانس کم نتانیاهو برای تشکیل دولت/ گانتس: با شکست نتانیاهو ماموریت مان تمام شد

لیبرمن رهبر حزب «ییسرائیل بیتینو»، با 9 کرسی برنده بازی شده،چراکه با هر کسی ائتلاف کند، قدرت زیادی در دولت کسب خواهد کرد.

***

11:17

«بنی گانتز» رهبر ائتلاف سفید و آبی پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات در جمع هوادارانش گفت: منتظر نتایج نهایی خواهیم بود، اما به نظر می رسد مأموریت‌مان را محقق کردیم و به لطف شما، ائتلاف آبی و سفید به عنوان یک قدرت سیاسی اسرائیل باقی خواهد ماند.

گانتز افزود: یک مسیر طولانی و دشوار را طی کردیم؛ مأموریت سختی داشتیم و طبق نتایج موجود، نتانیاهو به خواسته اش نرسیده است و از سوی دیگر ثابت کردیم، اندیشه آبی و سفید کاملاً موفقیت آمیز عمل کرده است.

***

نتایج اولیه انتخابات بیست‌ودومین کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) براساس نظرسنجی‌های به عمل آمده، از کاهش کرسی‌های حزب لیکود در مقابل حزب آبی سفید بنی گانتس حکایت داشتند، در حالی که کرسی‌های لیست عربی مشترک شاهد افزایش بوده و طبق این نظرسنجی‌هایی که شبکه ۱۳ اسرائیل منتشر کرد، این حزب توانسته از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست پانزده کرسی به دست آورد که در تاریخ احزاب عربی در کنست بی‌سابقه است.

بر اساس گزارش اسکای نیوز، طبق نتایج نظرسنجی‌ها، ائتلاف راست‌گرا به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر موقت شانسی برای تشکیل ائتلاف دولتی ندارد.

نتایج نظرسنجی‌ها پیش از این نشان می‌دادند، حزب لیکود ۳۰ کرسی و حزب آبی سفید بنی گانتس ۳۲ کرسی به دست آورده‌اند.

طبق همین نظرسنجی‌ها، حزب متعلق به آویگدور لیبرمن نیز هشت کرسی به دست آورده است.

در این راستا، نظرسنجی‌ها از کسانی که در انتخابات رژیم صهیونیستی شرکت کرده‌اند، حاکی است بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، رقیب اصلی او، فاصله نزدیکی دارند و موفق به کسب اکثریت محسوسی نشده‌اند. کمیسیون انتخاباتی هنوز نتایج رسمی مقدماتی را اعلام نکرده است.

در انتخابات ماه آوریل امسال، هر چند حزب لیکود بیشترین کرسی‌ها را کسب کرد، بنیامین نتانیاهو در نهایت موفق به تشکیل دولت ائتلافی نشد، زیرا نتوانست حدنصاب ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان را در اختیار گیرد.

رأی‌گیری در انتخابات رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه برگزار شد و انتظار می‌رود در پی اعلام نتایج رسمی مقدماتی طی امروز (چهارشنبه)، رایزنی‌های رهبران احزاب مختلف برای تشکیل دولت بعدی آغاز شود.

برخی ناظران پیش‌بینی می‌کنند که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق و رهبر حزب راستگرای «اسرائیل خانه ما»، در این مذاکرات نقش سرنوشت‌سازی ایفا کند. لیبرمن هرچند راستگراست، ولی با بنیامین نتانیاهو اختلافات جدی دارد.

بنیامین نتانیاهو در مبارزات انتخاباتی خود بیش از هر چیز بر امنیت اسرائیل تأکید کرده بود. او هفته گذشته برای جذب رأی جناح راست افراطی وعده داد که اگر مجددا قدرت را در دست بگیرد، بخش‌های مهمی از کرانه غربی رود اردن را ضمیمه اراضی اشغالی کند.

ناظران این انتخابات را نوعی همه‌پرسی درباره شخصیت و عملکرد نتانیاهو می‌دانند. رهبران حزب لیکود به شدت نگران شکست در این انتخابات کنست هستند.

برآورد‌های اولیه حاکی از شکست نتانیاهوست

برخی رسانه‌ها پیش از این گزارش داده بودند، برآورد اولیه انتخابات پارلمانی اسراییل نشان می‌دهد، وضعیت کرسی‌های احزاب تاکنون به این شرح است:

حزب نتانیاهو (لیکود راست): ۳۳ کرسی

ائتلاف گانتز (سفید و آبی - میانه): ۳۴ کرسی

این خبر را شبکه ۱۲ تلویزیون اسراییل داده است. در گزارش این رسانه آمده که حزب لیبرمن دیگر رقیب حزب لیکود هم ده کرسی به دست آورده است. پارلمان اسراییل (کنیست) ۱۲۰ کرسی دارد و تشکیل کابینه نیازمند کسب حداقل ۶۱ کرسی به صورت مستقل یا ائتلافی است.

روزنامه هاآرتض چاپ تل‌آویو خبر داده است، بنی گانتز و متحدینش قادر به تشکیل کابینه خواهند بود؛ بنابراین، ائتلاف آبی و سفید و سایر متحدان بنی گانتز می‌توانند به حد نصاب ۶۱ کرسی در کنست برسند و بدین ترتیب شانس آن‌ها در مقایسه با نتانیاهو که ۵۶ کرسی با متحدان خود دارد، بیشتر خواهد بود.

بنی گانتس: به نظر می‌رسد نتانیاهو شکست خورد

رئیس ائتلاف آبی ـ سفید در انتخابات کنست رژیم صهیونیستی تأکید کرد، گویا حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو در این انتخابات شکست خورد

بنی گانتس در نخستین سخنرانی خود پس از رأی گیری انتخابات کنست گفت: به نظر می‌رسد ما مأموریت خود را انجام دادیم و بنیامین نتانیاهو در ماموریت خود شکست خورد.

گانتس در تجمع شماری از طرفداران خود افزود: تماس با احزاب را برای تشکیل کابینه وحدت آغاز کرده ام. منتظر اعلام نتیجه رسمی و نهایی انتخابات خواهیم ماند.

بنیامین نتانیاهو در اولین سخنرانی خود پس از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، حرفی از پیروزی یا شکست در انتخابات نزد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نه اعلام پیروزی و نه به شکست خود در این انتخابات اعتراف کرد.

نتانیاهو در سخنرانی در تجمع شماری از طرفدارانش در تل آویو، بدون اعلام پیروزی یا پذیرفتن شکست در انتخابات گفت: باید منتظر نتیجه رسمی انتخابات بمانیم.

نتانیاهو افزود: حزب من در رقابت دشوار انتخاباتی شرکت کرد، در حالی که رسانه‌ها علیه آن موضع گیری می‌کردند.

نتانیاهو ضمن اشاره به اینکه اسرائیل با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی روبه روست گفت: مهمترین آن‌ها طرح آمریکایی صلح و خطر برای موجودیت خود است.

 شانس بسیار کم نتانیاهو برای هدایت همه جانبه کابینه

مروان بشاره، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: حتی بهترین نتیجه در انتخابات اسرائیل برای فلسطینیان پیامد‌های بدی خواهد داشت.

بشاره گفت: این انتخابات اساسا یک همه پرسی در ارتباط با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بود. با آن که او تقریبا چهار دوره نخست وزیر بوده، در عین حال با شکایتی از سوی دادستان کل اسرائیل در ارتباط با پرونده‌های فساد مواجه شده است. از آنجایی که او ائتلاف‌های مذهبی ایجاد کرد، این موضوع سبب خشمگین شدن شمار زیادی از اسرائیلی‌های سکولار شد که از حزب آبی و سفید و همچنین حزب یسرائیل بیتنا تحت هدایت آویگدور لیبرمن حمایت می‌کنند. در حال حاضر اسرائیل بین اردوی ملی - مذهبی و اردوی مذهبی سکولار گرفتار شده است. این البته بخشی از اجماع یهودی محسوب می‌شود.

بسیاری انتظار دارند در کنار نتایج این انتخابات، یک سناریوی واقعی و عملی غیر از تشکیل یک کابینه ملی یهودی رخ ندهد که در آن اگر حزب آبی و سفید رهبری را بر عهده بگیرد، به حزب لیکود و همچنین ییسرائیل بیتنا خواهد پیوست؛ این بدان معناست که نخست وزیر نتانیاهو شانس بسیار کمی برای هدایت چنین دولت وحدت ملی خواهد داشت. این موضوع به نوبه خود بدین معناست که او به زندان خواهد افتاد. اما تأثیر این موضوع بر فلسطینیان که طی پنج دهه گذشته تحت اشغال زندگی کرده اند، این است که آن‌ها به این باور می‌رسند تشکیل چنین دولتی در اسرائیل سبب ایجاد یک شرایط تهدید کننده برایشان خواهد شد.

می‌توان گفت: بهترین سناریوی ممکن برای فلسطینیان به شدت وخیم است. دولت ترامپ هم روی نتانیاهو حساب می‌کند. آمریکا طی دو سال گذشته به شدت روی او سرمایه گذاری کرده است. اگر او بار دیگر نخست وزیر اسرائیل نشود، این موضوع می‌تواند تأثیری منفی بر توافق نامه قرنی داشته باشد که طی هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد آن خواهیم بود و همچنین این که این فلسطینیان هستند که همچنان به سبب این سیاست‌ها آسیب خواهند دید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
تنها دموکراسی در خاورمیانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
احسنت
امیدوارم به زودی شاهد فروپاشی رژیم جنایتکار و خونخوار اسرائیل باشیم.
خود اعراب سعی می‌کنن وارد کنست بشن،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
خود اعراب با آنها در صلح و صفا هستند.
چرا باختمان رابه گردن دیگران می اندازیم درواقع داریم می گوییم ما تصمیم گیرنده نیستیم .
باید به اصلاح طلبان رای بدیم. قدرت گیری تندروها در اینجا دوباره هجمه ای از مشکلات رو به دنبال خواهد داشت.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
اتفاقا نباید در انتخابات شرکت کرد
تا تند روها تمام پستها و مجلس و دولت را بدست بگیرند
سگ زرد برادر شغال است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر