بازدید 5808
پس از حملات به تاسیسات نفتی عربستان؛

تحلیل وزیر انرژی روسیه از افزایش قیمت نفت

کد خبر: ۹۲۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۲ 18 September 2019
الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه گفت: افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه قابل انتظار بود، زیرا قیمت‌ها باید به ریسک‌های پس از حملات به زیرساخت‌های نفتی عربستان واکنش نشان می‌دادند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس به نقل از رویترز، حمله به تاسیسات نفتی عربستان، بیشترین افزایش یک روزه قیمت نفت در تقریبا ۳۰ سال گذشته را رقم زد.

نوآک گفت: «همه انتظار داشتند تا قیمت‌ها تاحدی در روز دوشنبه افزایش یابد، زیرا بلاتکلیفی و ریسک بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. من فکر می‌کنم بازار دارد به وضعیتی بر اساس اطلاعاتی که از عربستان می‌آید، واکنش نشان می‌دهد.»

وی افزود گفت: به علت مذاکرات در ترکیه هنوز نتوانسته با وزیر انرژی عربستان صحبت کند، اما کارشناسان‌شان در تماس هستند.

زمانی‌که از وی سوال شد که آیا نیاز است تا نشستی میان تولیدکنندگان نفت و وزارت انرژی روسیه برای بروزرسانی شیوه برخورد، پس از حملات عربستان، صورت گیرد، وی گفت: «درصورتی که ما هیچ اطلاعاتی نداریم، چه دستاوردی خواهد داشت؟»

اوایل روز گذشته نوآک گفته بود، نفت کافی در ذخایر جهانی نفت وجود دارد تا جایگزین بشکه‌های نفت از دست رفته عربستان شود.

به گزارش فارس، بزرگترین پالایشگاه و تأسیسات فرآوری نفت جهان در مناطق «البقیق» و «الخریص» روز شنبه به وسیله ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی ارتش و گروه‌های مردمی یمن به آتش کشیده شد.

بلومبرگ در این رابطه نوشت، این اتفاق بدترین شوک برای بازار‌های نفتی از زمان حمله صدام، دیکتاتور معدوم عراق، به کویت در سال ۱۹۹۰ است. این میزان نفت از دست رفته، حتی از کسری عرضه نفت ایران، ناشی از انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ نیز بیشتر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر