بازدید 4304
۸

موضع وزیر بهداشت درباره «فرار مالیاتی» پزشکان

کد خبر: ۹۲۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۹ 17 September 2019
وزیر بهداشت درباره مباحثی که تحت عنوان فرار مالیاتی پزشکان مطرح می‌شود، گفت: همانطور که فرار مالیاتی ممکن است در بسیاری از اقشار وجود داشته باشد، درصدی هم در جامعه پزشکی وجود دارد، اما نباید به بهانه‌های مختلف پزشکان را بکوبیم.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس کشور درباره استخدام سه هزار نیروی جدید در سازمان اورژانس کشور گفت: برای رفع کمبود کادر خدماتی اورژانس به ویژه در زمینه تکنیسین‌های اورژانس حدود سه هزار مجوز جدید را در دو نوبت ارائه کرده‌ایم که در نوبت اول ۱۰۰۰ نفر و در نوبت دوم هم دو هزار نفر به کارگیری می‌شوند. با پیوستن این سه هزار نیرو، تعداد نیرو‌های اورژانس از ۱۷ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید و امیدواریم کمبود کادر نیروی اورژانس کشور به حداقل برسد.

وی افزود: در عین حال نیازمان به نیروی انسانی با هوشمند‌سازی اورژانس و استفاده از روش‌های تله مدیسین یا کنترل از راه دور و وصل شدن آن‌ها به سامانه‌های هوشمند به حداقل خواهد رسید. از طرفی برای اولین بار در نظر داریم که تکنسین فوریت‌های پزشکی زن را در کشور تربیت کنیم که مجوز این اقدام صادر شده است.

نمکی درباره میزان دارو‌هایی که به کشور وارد می‌شوند، گفت: در حال حاضر سه درصد از داروهایمان وارداتی است. ما با حمایت از تولید داخل، تشویق و ترغیب تولید کننده‌های داخلی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان که حدود ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان در این عرصه فعالیت می‌کنند و با استفاده از انتقال دانش فنی، امیدواریم که این سه درصد را در دو سال آینده به یک درصد تقلیل دهیم. تقریباً در همه کشور‌های جهان هم شاهدیم که ۱۰۰ درصد نیاز‌های دارویی‌شان را خودشان تامین نمی‌کنند چراکه این کار مقرون به صرفه نیست.

نمکی تاکید کرد: به هرحال تولیدکنندگان داخلی هم باید بتوانند استاندارد‌های ما را پاس کنند و در حد استاندارد‌های جهانی تلاش کنند تا قدرت صادرات دارو‌ها را داشته باشند. از طرفی تولیدکنندگان داخل باید ضوابط و استاندارد‌ها را رعایت کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره بحث مالیات پزشکان، گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ام که باید از قانون تمکین کنیم. من همواره همکارانم را به تمکین از قانون تشویق کرده‌ام. از طرفی بار‌ها عرض کرده‌ام که جامعه پزشکی کشور را به بهانه‌های مختلف نکوبیم.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی همان جامعه پزشکی است که در دوران جنگ و دفاع مقدس وضعیت را اداره کرد و در سیل زلزله و همه سختی‌ها در کنار مردم بوده است. تردید ندارم که همانطور که فرار مالیاتی ممکن است در بسیاری از اقشار وجود داشته باشد، درصدی هم در جامعه پزشکی وجود دارد. در عین حال باید توجه کرد که درصد عمده فعالیت پزشکی‌مان در بخش دولتی است که در پایان هر ماه ما کل مالیات را از پزشکان کسر می‌کنیم و به حساب دولت می‌ریزیم. در بخش خصوصی هم واقعاً آن ارقام نجومی که برخی اعلام می‌کنند، وجود ندارد، اما این طور هم نیست که بگوییم هیچ گونه فرار مالیاتی وجود ندارد.

نمکی تاکید کرد: ما هم از همکاران طبیب و کادر پزشکی‌مان تقاضا داریم که از قانون و مصوبات مجلس تمکین کنند و در عین حال از صدا و سیما، رسانه‌ها و ... هم تقاضا داریم که باعث تخریب سرمایه اجتماعی سنگینی به نام نیروی پزشکی کشور نشوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
آقای وزیر
کسی جامعه پزشکان را نمی کوبد این پزشکان هستند که دارن با زیرمیزیهای نجمومی، دلالی و رانت سلامت جامعه می کوبند!؟
با انکار و فرافکنی مشکلی حل نمی شود
اگه از حقایق نظام سلامت کشور خبر ندارید کمی بین مردم کوچه و خیابان بچرخید تا بدانید عمق فاجعه کجاست؟
جراحی که به صراحت میگه اگه حق چاقو ندید ؛ عمل نمیکنم و یا ممکنه دستم حین عمل بلرزه !؟ داره نظام سلامت را می کوبه نه مریض بدبختی که دست به جایی نمیرسه
بنده به عنوان یک بیمار ،که تا حد مرگ هم پیش رفتم ولی به لطف خدا و زحمت پزشکان ، دوباره به زندگی برگشتم، خدمت سایر هم وطنانم عرض میکنم که توجه داشته باشید ، همانطور که ما برای انجام امور روزمره زندگی ، مثل خوراک و پوشاک و حتی رفتن به آرایشگاه( که گاهی حاضریم با بت آن با کمال میل، مبلغ زیادی هم پرداخت کنیم،) هزیته میکنیم، برای سلامت خودمان هم باید هزینه کنیم. پس به نظر بنده وقتی برای رفع بیماری خود به پزشک مراجعه میکنیم، نباید بابت پرداخت هزینه های درمان ، رنجیده شویم. چونکه این هم بخشی از هزینه های زندگی است.
و همه ی پزشکان هم درحال تجارت نیستند. مثل هر قشری از جامعه، در قشر پزشکان هم افراد سودجو پیدا می شوند.
فرض کنید، برای یک هفته هیچ پزشکی ، بیماران را معاینه نکند، به نظر شما چه اتفاقی خواهد افتاد؟
بیاییدانصاف داشته باشیم.
من از پزشکان ممنونم ولی وقتی می بینم پزشکی یک ماه برای تفریح سفر خارجی می رود، حالم می گیرد. شاید حرف من صد در صد درست نباشد اما این یعنی اختلاف طبقاتی شدید در کشور ما و استثمار مردم برای خوشگذارانی قشری خاص. این صحیح نیست که شخصی با امکانات مردم، دانشگاه های دولتی که از پول بیت المال ساخته و اداره می شود و ... تحصیل کند و جایگاه اجتماعی بدست آورده و اینگونه رفتار کند. همین افراد تا همین دیروز پشت دیوارهای کنکور دانشگاه های کشور بوده اند. معنای این حرفها بی توجهی به تلاش این افراد نیست، اما قرار هم نیست که هر رفتار آنها تحمل شود. مخصوصا وزیر که طرفداری می کند، بیشتر ناراحت می شوم.
تو فقط از پزشکان حمایت کن!!
آقای وزیر کمی از اندک گذشته است لطفا کمی با دقت و با عدالت نگاه کنید
کدوم کاردیه که دسته خودش رو ببره.
منظور از درصدی از انحراف که خدای ناکرده 80 درصد نیست. در این کشور هر صنفی که درآمد بیشتری دارد باید مالیاتش را بدهد زیرا کارمند و کارگر که اطلاعاتش شفاف است مالیاتی را ماهانه پرداخت می کند اما صنف آزاد و پزشکان فقط بر جامعه هزینه می کنند و درآمدشان از قبل کار بدون ه9رگونه مالیات به سرمایه گذاری در بازارهایی در داخل و خارج می شود که هیچ عایدی اجتماعی ندارد.
رفیق بنده روزه میخاند و مالیات هم نمیدهد...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان