بازدید 18008

واکنش شهرداری یزد به فیلم منتشرشده از یک رفتگر

کد خبر: ۹۲۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 11 September 2019

در حالی که فیلمی از فعالیت یک نیروی کم سن و سال در بخش جمع‌آوری زباله نیروی شهرداری یزد منتشر شده است، شهرداری یزد سن این نیرو را ۱۸ سال تمام و کاملاً مشمول حقوق کار عنوان می‌کند.

به گزارش ایسنا، اخیراً به دنبال انتشار فیلمی از یکی از خودور‌های جمع آوری زباله در بافت تاریخی شهر به نظر می‌رسد که پیمانکار مربوطه به ظاهر یک نوجوان را به عنوان نیروی شهرداری به خدمت گرفته است!

مشاهده این فیلم این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که چرا شهرداری به عنوان یکی از نهاد‌های اجتماعی و مدافع حقوق کودکان، از نیرو‌های کم سن و سال به عنوان نیروی خدماتی خود استفاده می‌کند؟ موضوعی که معاون خدمات شهری شهرداری یزد آن را به شدت تکذیب می‌کند.

«حسین صالحیان» در گفتگو با خبرنگار ایسنا، در مورد این فیلم اظهار می‌کند: به دنبال پیگیری‌های متعدد مشخص شد این نوجوان ۱۸ سال خود را تمام کرده است و از آنجایی که پدر و برادرش نیز در این حوزه فعال هستند، در این بخش فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر این که کودکان با رده سنی کمتر از ۱۸ سال به هیچ وجه در شهرداری به کار گرفته نمی‌شوند، می‌گوید: بنا بر قوانین حقوق کار به هیچ وجه تاکنون موردی از بکارگیری کودکان در شهرداری مشاهده نشده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده مواردی از تخلف با ذکر دقیق محل و زمان فعالیت، موضوع را به شهرداری جهت رسیدگی گزارش دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد در پایان نیز با اشاره به فعالیت ۷۰۰ نیروی انسانی در بخش رفتگران شهرداری، تصریح می‌کند: شهرداری علاوه بر عدم بکارگیری افراد خارج از سن قانونی کار، از پذیرش اتباع در بخش خدمات نیز ممانعت می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
این کجاش 18 سالشه.
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
اینم از دولت تدبیر و امید که آینده سازان مملکت توش به کجا رسیدن!
باتبریک به شورای شهریزدومردم یزدباانتخابشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
انتخاب که جناحی باشه و نگاه کنی ببینی طرفدار کدوم فتنه گر هست و رای بدی نتیجه ش میشه همین وضعی که شهرداری یزد داره! مشکل جمع آوری زباله در یزد افتضاحه روز در میان آنهم عشقی هر وقت دلشان خواست میان میبرن ساعت هم نداره گربه ه ها هم اینجا طرفدار شورای شهر و شهردارن ! یه 10 دقیقه که تو کوچه ها قدم بزنی میفهمی چی میگم !
اگر زباله ها جمع نشود فیلم جمع نشدن زباله ها را نشان ازناتوانی شهرداری وانمود میکردند حالا نیروی کار نیروی کار هست هر سن و سالی باشد .
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
خدا خیرت بده
دو حالت داره. یا این پسر چهرش کودکانه و بیبی فیس هست یا اینکه مثل بعضی خانواده ها کم درامد از شناسنامه بردار بزرگترش که فوت شده استفاده میکنه و دارای صغر سنی هست.
به هر حال کسب نان حلال سخته درود بهر شرفش.
درسته ۱۸ سالشه ولی برای این شغل!!! پسر خودتون باشه حاضرید این طور باشه؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
بله اگر پسر من هم بیکار باشد یا حتی خودم هم اگر بیکار بشوم و تنها کار ممکن برایم همین پاکبانی باشد آن را با افتخار میپذیرم. این کار هیچ اشکالی ندارد و اگر با دقت انجام شود هیچ خطری هم ندارد. ای کاش پیمانکار محترم به کارگرانش ماسک و عینک دودی هم بدهد که در برابر بوی بد زباله ها مدافعی داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
اين ماشينهاي جمع آوري زباله همزمان كه زباله ميره داخلش خرد و له اش هم ميكنه خيلي خطرناكه . اين جثه به اضافه سن و سال پايين ، براي اين شغل ريسك خطا به شدت بالا ميبره
کسانی که برای به کار گیری نوجوانان اظهار دلسوزی می کنند این جمله را پاسخ دهند که اگر نوجوانی دچار فقر باشد و بخواهد خانواده و خودش را از فقر درآورد غیر از این که کار شرافتمندانه انجام دهد برای تامین زندگی اش چه پیشنهادی دارند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
شما به سرپرستی قبولش میکنی؟
یاد بگیریم واقع بین باشیم
اگه راست میگید ؛ تصویر شناسنامه اش را بگذارید !!!!!!
به احتمال زیاد از شناسنامه برادر بزرگترش که ممکنه فوت شده باشه استفاده کرده
کلا قدیم اینطوری بوده
شاید الانم پدر و مادرش حوصله گرفتن یک شناسنامه جدید نداشتن
این بنده خدا حتی اگر هم زیر سن قانونی هست به نظر می رسد لااقل در استخدام یک شرکت باشد. ای کاش مسوولین محترم نگاهی به سطح شهر تهران بیندازند و بچه های زیر 12 سال راببینند که در بین زباله ها دنبال روزی خودشان هستند. بنده خودم در خیابان مجاهدین انقلاب اسلامی، خیابانی که منتهی به مجلس شورای اسلامی می شود کودک حدود 10 ساله ای را دیدم که در سطل های بزرگ زباله به دنبال تفکیک پلاستیک و ضایعات قابل فروش بود.
بهتره که همون کم سن و سال ها در شهرداری بکار گرفته بشن و کار سالم کنن تا اینکه بطور غیر قانونی سر چهارراه ها کار کنن و از کارشون سوء استفاده هم بشه و صد ها مشکل اجتماعی دیگه داشته باشن .
اصلن خوبه بکار گیری قانونی کودکان کار انجام بشه تا بسیاری مشکلات اجتماعی عارضی و فرعی حذف بشه .
اقا اینقدر نسبت به مسئولان بدبین نباشید مسئول و دروغ مگه میشه
نارات بناشید با این وضعی که دارد پیش میرود چند سال دیگر برای شخصی تحصیلات عالی دارد هم این کار نیست
ساکت
داره کار میکنه اگه شهرداری به خاطر سو و صدای ابلهانه شما بیرونش کنه بهش کار می دهید؟ اینها که عکس و فیلم می گیرند و سر وصدا می کنند خیلی بیکارند شهرداری یزد باید یک فکری به حالشان بکند.
نفرین خدا بر سوءاستفاده کنندگان از کودکان
حالا ببینید این بدبختو میتونید از نون خوردن بندازید. بابا قدیمها هممون مگه کار نمیکردیم. من از دوران راهنمایی تابستونها کار میکردم. خیلی هم کیف میکردم که پول در میارم
دیروز یه پسر خوشتیپ دیدم سوار ماشین زباله. خداییش شهرداری یزد نیروهای زبده ای استخدام کرده
دیییی
امیدوارم به بهانه انتشار این فیلم این نوجوان زحمتکش که به هزاران دلیل مجبور به کار در این شرایط برای کسب رزق و روزی حلال شده از کار بیکار نشود...و یا حداقل شهرداری محترم کاری متناسب با سن این نوجوان باغیرت در باغبانی پارک و ... بدهد و در کنار آن به ادامه تحصیل تشویق کند.
حتما شناسنامه اش را دستکاری کرده که برود سرکار
حالا به فرض که سن ایشون 18 سال نیست و 17 ساله ، به نظرتون با شلوغ بازی مردم و اخراج این بچه دردی دوا میشه ؟؟؟
شما که رگ گردنت میزنه بیرون و وضع مالیت هم خیلی خوبه بیا خرچ این بچه و خانوادش را بده بعد با هزینه خودت بفرستش دانشگاه اگر کسی گفت چرا ؟؟؟
اتفاقا اتباع دیگر کشورها مثل افغانها در این قسمت شهرداری یزد و یا پیمانکاران شهرداری یزد بسیار مشغول بکارند. من مطمئن هستم که میگم.
خوب برخی ها که ژن برتر هستند. دانشگاه ها که در روستا زیاد شده است. شهرداری از کجا نیرو پیدا کند؟ بیکاری هم فریاد می کند.
کار که عار نیست چرا دیدمون نسبت به بعضی شغل این طوره اتفاقا کار خوبی کرد رفت سر این کار باید حتما دزد میشد یا میرفت معتاد میشد
بله شهروند محترم کاملا درست وبجا گفتید که شهر داری بر خلاف نظر بعضی ها آن کودکانی را که داخل ذباله ها پرسه میزنند را استخدام کند خیلی هم کار خوبی است
درست این یه بچه هست که باباش نمیتونه چندروز بره سرکاربرای گرفتن مرخصی بایدکسی جایگزین کنه اون هایی که روماشین هستنددونفرندوبانیروی جاروزن خیابان کارشون جداهست وقتی بخوای مرخصی بگیری بایدازکمکی های ماشین دیگه که برای همون پیمان کارکارمیکنه کمک بخوای البته اگرکسی پیدابشه دوشیفت کارکنه وگرنه توطول سال مرخصی رفتن مساوی بابیرون کردن شخص.واسه همین ازاونجایی که ماشین هاشخصی هستندوبرای پیمانکارها کارمیکنندموقع مرخصی به کارگرمیگن برای جایگزین خودت یاکسی ازکارگرهارومشخص کن یایکی ازبچه هایابرادر یادوستی که ازاین کارشناخت داشته باشه معرفی کن...بنده پسررفته گری هستم که یک ماه به خاطر امنیت شغلی پدرم به خاطر مریض بودنش برای این پیمان کارهای حیوان صفت کارکردم..لازم به ذکرهست که اکثریت رفته گران ازسوادکمی برخوردارهستندوازماده قانون کارزیاداطلاع درستی ندارند واین باعث شده که این پیمانکارها ومدیران ازاین مواردسواستفاده کنند..تشکرازهمه رفته گران شهربه خاطر زحمت هاشون
چرا به اصل مطلب که حمایت دولت از کودکان است نمی پردازید؟ این کودک باید در مدرسه باشد نه مشغول جمع آوری زباله.وقتی حکومت وظایفش را در سوریه و عراق و لبنان به خوبی ادا می کند نتیجه اش در ایران کار کودکان است که غیر قانونی می باشد.
پس منم ۸۵ سالمه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان