بازدید 18791
مرور روزنامه‌های چهارشنبه بیستم شهریورماه؛

خودسوزی به خاطر تماشای فوتبال یا احساس تبعیض؟ /عزاداری یا تبلیغات سیاسی؟ /آیا حادثه کربلا تکرار شدنی است؟

اخراج بولتون از کاخ سفید، اجماع به نفع کارگران، رهبر انقلاب اسلامی فرمانده تعبیر خیمه‌گاه مقاومت برای رهبر انقلاب توسط سید حسن نصرالله، پایان غم انگیز دختری که خودسوزی کرد، ۳۰ متری‌های نقلی می‌آیند؟، برد دو گُله تیم ملی در نخستین گام، واکنش‌ها به اظهارات یک واعظ علیه مجلس، تأیید نصب سانتریفیوژ‌های پیشرفته‌تر، ۷۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی و مذاکره ترامپ و طالبان در بن بست، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۲۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۱ 11 September 2019

اخراج بولتون از کاخ سفید، اجماع به نفع کارگران، رهبر انقلاب اسلامی فرمانده تعبیر خیمه‌گاه مقاومت برای رهبر انقلاب توسط سید حسن نصرالله، پایان غم انگیز دختری که خودسوزی کرد، ۳۰ متری‌های نقلی می‌آیند؟، برد دو گُله تیم ملی در نخستین گام، واکنش‌ها به اظهارات یک واعظ علیه مجلس، تأیید نصب سانتریفیوژ‌های پیشرفته‌تر، ۷۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی و مذاکره ترامپ و طالبان در بن بست، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه بیستم شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شدند که اخراج بولتون از کاخ سفید توسط ترامپ، اظهارات وزیر اطلاعات با عنوان «برای حفظ حکومت اسلامی نباید مرتکب خلاف شرع شد» و پایان غم انگیز دختری که خودسوزی کرد در کنار تیتر‌ها و تصاویر عاشورایی و گزارش‌هایی از عزاداری مردم ایران در اقصی نقاط کشورمان در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

عزاداری یا تبلیغات سیاسی؟
روزنامه ایران در بخشی از سرمقاله امروز خود با عنوان عزاداری یا تبلیغات سیاسی نوشت: روز‌های عزاداری امسال شاهد دو انحراف به نسبت روشن، از سنت عزاداری بودیم. اولین انحراف که به‌علت توسعه روزافزون شبکه‌های اجتماعی زیاد دیده شد، شیوه‌هایی از عزاداری است که در گذشته سابقه نداشته یا کم‌تر سابقه داشته است و هدف افرادی که این نوع عزاداری را انجام می‌دهند، بیش از آنکه عزاداری باشد، نوعی نمایش و به تعبیری کارناوالی است، البته مشکلی که در انتشار فیلم‌های این رفتار وجود دارد این است که حتی معلوم نیست این نوع عزاداری‌های بدعت‌گونه مربوط به کجا و به چه تاریخی است؟ ولی در هر حال اثرات خود را بر جامعه و حتی بدبینی مردم برجای می‌گذارد. نمایش نحوه برخورد با کودکان و حتی قمه زدن آنان یا گل‌مالی‌های عجیب و غریب یا صحنه‌آرایی‌ها و نمایش‌هایی براساس جعلیات تاریخی از این نمونه‌اند. نحوه اصلاح این انحراف؛ انجام فعالیت‌های تبلیغی و روشنگرانه از سوی مبلغان و روحانیون است، هرچند بعید است با سیاست‌های تبلیغی که رسانه رسمی درباره عزاداری‌ها و محرم دارد، چندان امیدی به اصلاح این انحراف وجود داشته باشد. با وجود این نباید ناامید شد که به هر حال مردم اصراری بر رفتار انحرافی ندارند و اگر کسانی پیدا شوند که حقیقت را بیان و تشریح کنند آن را خواهند پذیرفت.
خودسوزی به خاطر تماشای فوتبال یا احساس تبعیض؟ /عزاداری یا تبلیغات سیاسی؟ /آیا حادثه کربلا تکرار شدنی است؟
با این حال انحراف دوم نظام‌مند و برنامه‌ریزی شده بود و عده‌ای دیگر کوشیدند که محرم را تبدیل به میتینگ انتخاباتی کنند و از الآن دنبال جمع‌آوری رأی باشند. با حمله به دولت و کلیت مجلس خود را ذیحق نشان دهند و از حالا کیسه رأی بدوزند. تا اینجای کارشان خیلی عجیب نبود، چون در گذشته نیز چنین رفتاری از آنان سر زده است و پیشتر در شهرداری تهران و سایر مراکز قدرت سعی کردند که از امکانات عمومی و با سوء‌استفاده از فعالیت‌های دینی برای جمع‌آوری رأی انتخاباتی بهره ببرند و حالا می‌کوشند که دوباره از فضای دینی چنین سوءاستفاده‌ای بکنند. این کار همان قدر زشت است که استفاده از منابع مالی دولت و کشور به نفع خود و جناح متبوع انجام شود. اگر استفاده از اموال عمومی برای اهداف شخصی فساد اقتصادی است، این کار نیز نوعی فساد اعتقادی است که در روز روشن اعتقادات مردم را در گرو منویات سیاسی و قدرت طلبی خود درآورند. متأسفانه در سال‌های گذشته به‌دلیل قربانی کردن ارزش‌های دینی از سوی عده‌ای در پای منافع سیاسی کوتاه‌مدت جایگاه دین نزد مردم لطمه خورده است و با این کار شدت این ضربه را افزایش می‌دهند.


آنچه در این حملات عجیب بود محتوای حملات و لحن آن بود. حمله بسیار تند یکی از روحانیون دلواپس به موضوع تن ندادن نمایندگان مجلس به شفافیت آرای نمایندگان بوده است. ما نمی‌خواهیم که وارد درستی یا نادرستی این تصمیم نمایندگان شویم که پیشتر نظرمان را گفته‌ایم، ولی این را می‌دانیم که این تصمیم جدیدی نیست، چهل سال است که مجلس بر همین اساس رفتار می‌کرده است، چرا درباره مجالس قبلی چنین نقد تندی را روا نداشته‌اند؟ به علاوه اگر این آقای منتقد خیلی طرفدار شفافیت است، چرا مقاومت برخی نهاد‌ها را در برابر قانون مصوب همین مجلس درباره انتشار لیست حقوقی آنان نقد نمی‌کند؟

خودسوزی به خاطر تماشای فوتبال یا احساس تبعیض؟
عباس عبدی در ستون نگاه روز روزنامه اعتماد با عنوان فهمِ یک اتفاق درباره انتشار خبر خودسوزی یک دختر جوان جلوی دادگاه انقلاب نوشت: پدر او جانباز ساکن قم و یک خانواده متدین است که ۸ فرزند دارد. این‌ها را درگفت‌وگویی با یک خبرگزاری گفته است. پدر معتقد است که دخترش بدون اطلاع خانواده برای دیدن مسابقه به تهران آمده و اگر اطلاع داشتند اجازه این کار را به او نمی‌دادند. وی ۲۹ ساله بوده، دو مدرک کارشناسی زبان و کامپیوتر داشته. پدر وی آنقدر متشرع بوده که مجاز بودن دیدن فوتبال از تلویزیون را برای دختر سوال کرده و، چون گفته‌اند اشکالی ندارد اجازه داده که دخترش فوتبال را از طریق تلویزیون تماشا کند. با این مقدمات پرسش فوق از اهمیت بیشتری برخوردار است. دختری ۲۹ ساله که مجرد است، دو مدرک کارشناسی دارد (هر دو خوب و کاربردی‌اند)، ساکن شهر قم و از خانواده‌ای پرجمعیت، متدین و جانباز است و بیکار هم بوده است. به نظر می‌رسد برای اعضای چنین خانواده‌ای حتی فکر کردن به خودکشی نیز غیرقابل تصور است چه رسد به اینکه درباره یک مسأله به ظاهر نه‌چندان مهم یعنی دیدن یک مسابقه فوتبال از نزدیک و کشیده شدن به دادگاه، جلوی دادگستری اقدام به خودسوزی کند. در حالی خودسوزی کرده که با صدای بلند و در خیابان فریاد هم می‌زده است. جالب‌تر اینکه اتهام او را توهین به ماموران انتظامی و جریحه‌دار کردن عفت عمومی اعلام کرده‌اند و اصل تلاش او برای ورود به ورزشگاه را اتهام ندانسته‌اند. شاید به این علت که چنین اتهامی اساسا غیرقانونی نیست. پس چرا او اقدام به خودسوزی اعتراضی کرده است؟ فهم این اتفاق برای کسانی موجب پرسش می‌شود که قادر نیستند خودشان را جای این دختر و دختران دیگر قرار دهند. 
خودسوزی به خاطر تماشای فوتبال یا احساس تبعیض؟ /عزاداری یا تبلیغات سیاسی؟ /آیا حادثه کربلا تکرار شدنی است؟

انتظارات آنان از رفتار‌های دیگران بر اساس پیش‌فرض‌های خودشان شکل می‌گیرد. خودشان، چون شغل دارند، زندگی دارند، با هنجار‌های رسمی تطابق دارند و آن‌ها را ظالمانه و تبعیض‌آمیز نمی‌دانند، آینده خود را تیره نمی‌بینند، با سوءرفتار مواجه نمی‌شوند، پس دلیلی نمی‌بینند که دست به اقدامی اعتراضی کرده یا دست به خودسوزی بزنند. در حالی که باید مسأله را به گونه‌ای دیگر و از زاویه این دختر و سایر جوانان دید. مسأله اصلی این نیست که یک مسابقه فوتبال را بتوان از نزدیک دید یا نه، مسأله اصلی تبعیضی است که احساس می‌کنند. مسأله این است که می‌پرسند بر اساس کدام قانون چنین محدودیتی را اعمال می‌کنید؟ مسأله این است که اگر در جایی هم قانون دیده شود می‌پرسند که کدام و چه نسبتی از مردم با آن موافقند؟ آیا آنان حقی در انتخاب نمایندگان موافق دیدگاه خود برای ورود به نهاد قانونگذاری را دارند؟ مسأله این است که انواع و اقسام فساد و اختلاس و ناکارآمدی را به چشم می‌بینند ولی در عین حال متوجه هستند که فقط با آنان است که شدید و تند برخورد می‌شود. مساله این است که حکومت به آنان اعتماد ندارد و آنان هم اعتماد متقابل خود را از دست می‌دهند. در فضای بی‌اعتمادی هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد، مسأله این است که می‌بینند مسوولان در برابر فشار فیفا پاسخگو‌یند، اما در برابر مردم خود نه. مسأله این است که می‌بینند برخی دادرسی‌ها فرآیند منصفانه‌ای را طی نمی‌کند، پس چگونه می‌توانند مرجع مناسبی برای تحقق عدالت باشند؟ این خانم، هم بیکار بوده و هم سن او برای ازدواج از میانگین سنی دختران در ازدواج اول ۶ سال بیشتر بوده است و هم دو مدرک کارشناسی مفید (به لحاظ بازار کار) داشته و از خانواده جانباز و متدین و ساکن قم بوده ولی فقط به خاطر این مساله و این رفتار خود را آتش زده است. او و امثال او با چه صدایی باید پیام دهند که ما بشنویم؟ متاسفانه هنوز هم به‌جای آنکه خودمان به طرح مسائل بپردازیم نگران سوءاستفاده‌های آن طرف آبی‌ها هستیم و از آبی‌های این طرف غفلت می‌کنیم و به‌جای پاسخگویی داخلی مجبور به پاسخگویی به فیفا می‌شویم.

آیا حادثه کربلا تکرار شدنی است؟
سیدعبدالله متولیان در بخشی از یادداشتی با عنوان علاج «واقعه» قبل از وقوع باید کرد، در شماره امروز روزنامه جوان نوشت: آیا حادثه کربلا تکرار شدنی است؟ پاسخ این است که بی‌شک یکی از علل اصلی اقامه عزا برای سید و سالار شهیدان جلوگیری از تکرار حادثه‌ای در مقیاس کوچک‌تر از عاشورا در زمان حاضر است. آنچه که این روز‌ها و سال‌ها به رغم دستاورد‌های عظیم نظام اسلامی در حوزه‌های علمی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی، نظامی و... کام مردم را به شدت تلخ کرده، کد‌ها و علائمی است که به همه دغدغه داران و دلسوزان نظام و مردم به‌عنوان صاحبان اصلی کشور گوشزد می‌کند که اگر نسبت به این علائم بی‌تفاوت باشیم بی‌شک تکرار حادثه کربلا دور از انتظار نخواهد بود. امروز در کشور اشرافی‌گری، رفاه‌طلبی، رانت‌خواری، کاخ‌نشینی، غربگدایی، فاصله طبقاتی، آقازادگی، سوءمدیریت، مدیریت‌های موروثی، ترجیح منافع حزبی بر منافع ملی و... سبب سلب اعتماد عمومی، کاهش مقبولیت اجتماعی نظام، گسترش نارضایتی‌ها، گسترش دل‌مردگی و ناامیدی، تخریب باور‌های ملی و دینی، پیدایش گسل در وحدت ملی و... شده و همین امر دستاویز دشمنان برای طراحی فتنه‌ها و مدل‌های براندازی نرم از طریق واگرایی مردم از نظام اسلامی شده است.

و، اما چه باید کرد؟ باید مجموعه‌ای از اقدامات سلبی و ایجابی در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صورت گیرد تا تمامی آن‌چه در بخش اول به‌عنوان علل بروز حادثه عاشورا بیان شد مرتفع شود و امید، اعتماد و شجاعت به کانون اصلی انقلاب بازگشته و تقویت شود؛
خودسوزی به خاطر تماشای فوتبال یا احساس تبعیض؟ /عزاداری یا تبلیغات سیاسی؟ /آیا حادثه کربلا تکرار شدنی است؟

۱ - در درجه اول باید بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر مجالس اقامه عزای حضرات ائمه هدی علیهم‌السلام و به‌ویژه حضرت حسین علیه‌السلام تأکید شود و بدانیم که به فرمایش حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه، با بزرگداشت محرم و صفر اسلام زنده خواهد ماند و تلاش‌های دشمنان نیز به جایی نخواهد رسید. بی دلیل نیست که امام سجاد و امام باقر علاوه بر مداومت بر اقامه عزاداری، مردم را به برگزاری این‌گونه مجالس در طول تاریخ وصیت و سفارش نموده‌اند.

۲ - اقدامات قاطعانه قوه قضائیه با قوت تمام تا اجرای دقیق فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با مفاسد در همه حوزه‌های اقتصادی فرهنگی و... صادره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۰ استمرار یابد.

۳ - با سرعت هر چه تمام‌تر گام دوم انقلاب وارد فاز اجرایی شده و تمامی مسئولان و مدیران که در بین آنان افراد پیر، خسته، بی‌انگیزه، اشرافی، مرعوب دشمن، دلبسته به غرب، غافل از ظرفیت‌های داخلی، بعضاً سست‌کمربند و دوتابعیتی حضور دارند با سرعت عرصه مسئولیت را ترک و جای خود را به مدیران تازه نفس، لایق، جوان، انقلابی، باانگیزه، خوش فکر، شجاع، توانمند، دشمن شناس و مورد اعتماد نظام بسپارند.

٤ - انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند سال‌جاری، بهترین فرصت برای مردم است تا با حضور آگاهانه و انقلابی پای صندوق‌های رأی و با انتخاب نمایندگان متناسب با آنچه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده اند، مجلسی باطراوت، باانگیزه، جوان و انقلابی شکل گیرد. بی‌تردید تشکیل مجلسی در تراز انقلاب اسلامی، زمینه را برای تشکیل دولت تراز انقلاب مهیا خواهد نمود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۶۳
اگر انشاالله امام زمان بیایند .... با مردم، مسئولان، سیاسیون و .... چه خواهند کرد. شما کجا خواهید ایستاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
چرا وزارت جوانان و ورزش کاری برای تجهیز ورزشگاه ها نمی کند تا دختران نیز به سادگی به ورزش گاه بروند بدون هیچ ترس و دلهرهای
خطابم به امثال آقای واعظی است که می گویند مصلحت نیست زنان به ورزشگاه بروند ، مصلحت سنجی را به اهلش واگذار شما به عنوان مسئول فضا را اگر آماده کنی مشکلی پیش نمی اید
ناشناس
| Hungary |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
کشورمون رو که واقعا امام زمان اداره می کنه و گرنه اگه کارت به این ادارهها بیفته می فهمه که چه خبرررررررره
ضمن عرض تسلیت درگذشت دختر آبی ، عزیزی که قربانی مسئولان ورزشی شد

امیدوارم این وسط سلبریتی ها و اصلاحطلبان دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود نباشند
خدا رو شکر که همه مشکلات مملکت حل شده فقط مساله فوتبال دیدن خانما باقی مونده. اصولا افرادی مانند عبدی منتظرند یه تقی به توقی بخوره با آسمون ریسمون کردن افکار خودشون رو دنبال کنند.جامعه ایران از لحاظ فرهنگی رو به افول رفته. از زمان خاتمی به اینور ببینید آمار طلاق و جنایات و افسردگی و ...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
خداروشکر نه تنها همه مشکلات مملکت حل نشد بلکه قادر به حل کوچکترین مشکلاتش که امثال تامین امنیت ورزشگاه رفتن خواهرات هست نیستین حالا مشکلات بزرگش بماند پس معادله رو درس طرح کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
این مساله حل شده است. اگه شما مقید به نظر مراجع باشی مراجعی مانند آیات عظام مکارم ، نوری همدانی،و ... فتوا دادند که حضور بانوان جایز نیست. اگر هم لاقیدی بحث دیگه هست.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
اين مسئله مهم است چون خواست مردم است بايد رسيدگي شود
اشاره بر نذر فرهنگی توسط گروهی جوان دارم که هنوز معنی فرهنگ عاشورا را ندانسته اند .
نذر کردن خوب است اما همه میدانیم که دعا کردن هم مراتبی دارد . ما اگر برای یک مناسبتی نذری داریم و ادعایی داریم باید شئونات آنرا هم رعایت کنیم . گروهی با نذر فرهنگی اقدام به جمع آوری زباله های پلاستیکی از معابر کردند تا اینجا بسیار کار اجتماعی خوبی انجام دادند و پسندیده است . اما دیده شد که برخی از اینها با پوششی در محوطه مساجد و دسته های عزاداری و حسینیه ها حضور داشتند که گویی به مجلس عروسی آمده اند با آرایش کامل و لباسهای بدن نما .
آیا برای برای یک کار خوب باید فرهنگ عاشورایی و پیامهای آنرا سر ببرند ؟ حرمت انبیائ را نگه نداشتند که زباله جمع کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
لباس و آرایش دیگران به شما مربوط نیست
کاش نذر می کردیم تا عاشورای سال دیگه سرمون به کار خودمون باشه و در امور دیگران دخالت و اظها نظر و قضاوت نگنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
شما حرمت انبيا را نگه ميداريد كه با موسيقي پاپ نوحه خواني مي كنيد ؟ وقتي همه چيز اصالت خود را از دست بدهد .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
لطفا اهداف قيام امام حسين(ع) را مطالعه كنيد اينكه تا عاشوراي ديگه كاري به هم نداشته باشيم تا از درون بپوسيم اصلا با هدف عاشورا سازگار نيست
مسافر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
قاضی خداست، لطفا همدیگر رو قضاوت نکنیم
یک جوون را پرپر کردیم..همه ی ما مقصریم.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
هممون تاوانشم میدیم هممون افسرده ایم عصبانی ایم
انسان عاقل خود را به فنا نمی دهد
روضه ها بصیرت کافی نداشت که الان این اقازاده های ناشایست بالاسرمون تشریف دارند البته حق دارند ناراحت بشوند اشکالی نداره!!! فدای سر مردم!!
چیزی که من هرشب در این ایام می بینم اینه که هیئت ها چند طبل بزرگ هستند و تعداد معدودی زنجیر زن و عزادار که اغلب فقط تماشاچی هستند و دختران و پسران جوان و....
قابل مقایسه با هیئت های دهه 60 و 70 نیست
ترافیک جاده ها به سمت شمال هم خیلی چیزها را مشخص می کند !
دیشب حدود هفت هشت نفر با بلند ترین صدای ممکن داشتند یک نوحه در مورد شام غریبان را فریاد می زدند که کاملا مشخص بود تلاش می کنند با تعداد کم سر و صدای زیاد ایجاد کنند
مسئولین باید پاسخگو باشند که چه بلایی بر سر اعتقادات مردم آمده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
شما دقيقا كجا زندگي مي كني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Hungary |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
موافقم
مسافر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
دوست عزیز قبل از مسولین شما بفرماید چرا خودتون تماشاگر بودید و در عزاداری شرک نداشتید
ببینم مشکل بعضی از نمایندگان مجلس با طرح شفافیت آرا چیه ؟ چرا از شفافیت می ترسین و این طرح رو تصویب نمیکنین -
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
همه بايد شفاف باشند نه فقط مجلس . روشن شد ؟
اولاً آیا رفتن به ورزشگاه مجازات دارد؟ ثانیاً اینها پیش پا افتاده ترین حقوق شهروندی هستند که متاسفانه زنان جامعه از آن محرومند!
بانوان با این احساسات می خواهند به استادیوم بیایند؟

خداوند مرد و زن را متفاوت خلق کرده چرا باور نمی کنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
و زنهان ایران از زنان کل عالم خاص تر و متفاوت تر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
ااره راست ميگي !
ناشناس
| Hungary |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
زنها توانایی های زیادی دارند. جامعه مردسالار ما باید قبول کنه که جو جامعه دیگه سنتگرا نیست.
همون بهتر که خودسوزی کرد
یه نون خور کمتر بهتر
پاسخ ها
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
جواب امثال شما خاموشیست خداوند ایشالا
به هممون یه جو مرام و معرفت و خردمندی و انسانیت عنایت بفرماید آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
وای بر تو با طرز فکرت
زنان ايران بي هيچ دليلي مورد ظلم قرار مي گيرند . ولي مطمئناً حقوق پايمال شده خود را بازپس خواهند گرفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
زن ايراني رو با كجاي دنيا مقايسه كردي كه گفتي مورد ظلم واقع مي شوند؟
اروپا؟ امريكا؟ اسيا؟ فكر ميكنم در اين مورد وضعيت ايران وجايگاهي كه زن داره از همه جا بهتره
نخیر ظاهرا پدر این مرحومه از کارکنان محترم وزارت اطلاعات هستند و ایشون به هیچ وجه نمی خواستند با این اتهام با پدر روبرو شوند
از آقای رئیسی خواهشمندم با عدالت و بزرگواری ای که تاکنون از خود نشان داده اند، پرونده سحر خدایاری رو بررسی کنند و نگذارند این پرونده بر محبوبیتی که اخیرا ایشان به دست آورده اند، تاثیری بگذارد. اینها جوان و بی تجربه اند، احساسات لطیفی دارند و نباید با آنها با خشونت و زندان و دادگاه برخورد شود.
در هر نوشته و اظهار نظری از این دست باید بشدت دقت شود که حضرت سیدالاشهدا یک امام معصوم و مکلف از طرف خداوند بوده اند و مشابه سازی امام معصوم و جانشین پیامبر باهر کس دیگر که از گناه مبرا نیست می تواند انحراف در دین و پیامدهای جدی برای آنرا در پی داشته باشد و گناه نابخشودنی است.
امثال حضرت رقیه ها در جامعه ما زیادند . چشمان خود را باز کنیم و یاریگر دختران معصوم و جوان خود باشیم.
باید بگویم که صحبت های آقای عبدی همیشه فوق العاده است وبه دل مینشیند
تو مسئله خودسوزی دختر سعی کردی حرف هایی رو که دلت میخاد رو بزنی . اون دختر همونطور که خودت نوشتی خانواده دار و متسخص بوده و وقتی دیده براش 6 ماه حبس بریدند این علاوه بر تبعیض موضوع غیر قابل تحملی براش بوده که بخاد سابقه دار محسوب شه و زندان بره . این اون چیزیه که براش غیرقابل تحمل بوده وگرنه تا قبل از اون روز هم ورزشگاه راهش نمیدادن واین یه مسئله جدیدی براش نبوده
دقیقا، مسئله‌ی اصلی نه ورزشگاهه و نه فوتبال. تبعیضه. تبعیض جنسی، تبعیض علیه اقلیت‌ها، و خیلی تبعیض‌های دیگه‌ای که به قدری برامون عادی شدن که حتی اسمشونم نمی‌دونیم.
مسئولین ما بعد از خودکشی دختر جوان فقط بفکر دیوانه جلوه دادن فرد و پاک کردن صورت مسئله هستند . خجالت آور است که در کشور ما بخاطر اینگونه مسائل پیش و پا افتاده فرد به شش ماه زندان محکوم شود که در آخر ...
بنظر بنده باید که اینگونه احکام را صادر میکنند برخورد کند و ورود زنان به ورزشگاه ها آزاد شود و مردان اگر خانه و خانواده دارند رفتن به ورزشگاه را تحریم کنند
کربلا هر لحظه تکرار میشه مثلا همون لحظه ای که کامنت حق هموطنتو بخاطر مصلحت منتشر نمیکنی حق رو شهید کردی
" شیر خانه و روباه بیرون" هستند
روزنامه جوان و آقای نویسنده مقاله همین مسئولین روزی جوان ،انقلابی،ساده زیست،رزمنده و جانباز، مومن و درستگاربودند که از فیلترهای زیادگزینشی ردشدندو رسیدند به اینجا!چرا صورت مسئله را اشتباه طرح می کنی یا به عمد اینکار را می کنی تا سازکار اشتباه طراحی سیستم مدیریتی را لاپوشانی کنی.سیستم وقتی کارامد نباشد مدیران جدید با شاخصه های گفته شده اگرهم به میدان بیان دوباره همان آش و همان کاسه.
آیا الان امام حسین بود واقعا بر علیه چه کسی قیام میکرد.
س
مشکل از بولتون نیست
مشکل خود ترامپ و روحیه استکباری آمریکا است. لطفا مرعوبین غرب ذوق زده نشوند.
هیچ تسلیم و سازشی پیروزی نمی آورد. تنها راه پایداری و تکیه بر منابع داخلی است. اکثر کشورهای دنیا نفت ندارند و دارند زندگی می کنند
شرمنده- من دیگه نمیرم رای بدم- دور قبلی رای گیری هم من تنها عضو خانواده بودم که رای دادم
تا زمانیکه نو اندیشی و نو نگریستن (مانند سایر ملل دنیا) در کشور به وجود نیاید ، وضع همین است .
خودسوزی به خاطر حکم ناعادلانه!
با سلام واحترام
واقعا جای تاسف دارد که تنها کشوری که اجازه ورد زنان به ورزشگاه را نمی دهد ایران است.این یک تبعیض اشکار است که باید هرچه زودتر رفع شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
در کنار خانه خدا ، مردان و زنان با کمترین لباس و در تماس بدنی با یکدیگر می توانند باشند ولی در ورزشگاه نه
واقعاً فوتبال این پدیده ساختگی بشر ارزش جان انسان ها را دارد؟ احساس می شود که این خانم در یک سناریو ساختگی به دنبال ایجاد فشار به ایران دست به چنین اقدام خطرناکی زده است. متاسفانه جوانان مهین اکثریت دچار بی هویتی و توهم و غرب زدگی شده اند و از اخلاق و دین بسیار فاصله گرفته اند. هرانسان اخلاق گرا یی که معتقد به خدا باشد هرگز دست به خودسوزی و خودکشی نمی زند. بهتر است زنان برای رفتن به استادیم ها به دنبال انتخاب نمایندگی در مجلس شورای اسلامی برای قانونی کردن رفتن آنها به ورزشگاه ها باشند. مرگ این دختر خانم نیازی به این همه جار و جنجار و رسانه ای شدن ندارد و معلوم می شود که عده ای مریض الحال به دنبال سوء برداشت های سیاسی خود از این حرکت علیه حکومت ایران هستند. فوتبال باید نقش یک ورزش را در جامعه پیدا کند تا نقش یک پدیده اجتماعی - سیاسی. بازی کنان فوتبال باید به جای اظهار نظر و جبهه گیری های سیاسی به دنبال دویدن بیشتر در زمین و نتیجه گیری فوتبال ایران در سطح باشگاهی و ملی باشند. مهرداد رادمهر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
حالت خوبه ؟
ایلکین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
مهرداد جان حق با شماست!
حداقل در مورد این دختر تبعیضی وجود نداشته است
چون مردها هم نمی توانند بروند ورزش زنها را نگاه کنند
پس تساوی وجود دارد
تازه مردها از تلویزیون هم حق ندارند ورزش زنها را ببینند
متاسفانه نیروی انتظامی ما توجهی به عواقب برخورد خشن با نوجوانها نداره. اگر ماموران نیروی انتظامی با روانشناسی و مصلحت اندیشی سعی در مدیریت شرایط می کردند و با یک تذکر قضیه را فیصله میدادند کار به اینجا نمی رسید. از نظر ماموران قانون که هر روز با انواع جرم ها سروکار دارند بازداشت یک نوجوان با هر اتهامی، یک موضوع عادی هست ولی از نظر یک نوجوان، بازداشت و دادگاهی شدن، مساویست با داشتن سابقه سوء پیشینه و در صورت زندانی شدن مواجه شدن با مشکلات جدی در زندانها. اگر جرمی مثل دزدی و زورگیری و قاچاق مواد مخدر صورت گرفته بود برخورد خشن قابل توجیه بود ولی در موضوعاتی مثل این، برخورد روانشناسانه و دلسوزانه مورد انتظار و خواست مردم است.
ظاهراکسی که قراراست جای بولتون بیاید(کوپرمن) بمراتب خبیث تراز اوست !
درست است . کدام قانون رفتن جنس زن را به دیدن فوتبال منع کرده است ؟ در هر سیستمی اگر مدیران سلیقه ای عمل کنند راه بجایی نمیبرند. اینهمه فساد در کشور را رها میکنند ولی دختری را که این شرایط فوق گفته را دارد به بند و زندان میکشند. بپرسید چرا به مامور توهین کرده ؟ بپرسید مامور چه برخوردی داشته ؟ مگر آن فرزند دیگر جانبازی که خود را نیز به آتش کشیده را فراموش کرده ایم ؟ او هم زن بوده ؟ او هم فوتبال دوست بوده ؟
بیاییم ریشه یابی کنیم و منطقی برخورد کنیم ... مگر از این دست دختران کم هستند که بخاطر فوتبال احکام مختلفی گرفتند ؟
متاسفانه ما فراموشکاریم و هر مورد را بدون ارتباط با حوادث مشابه میبینیم ....
تبعیض جنسیتی برای ورود به ورزشگاه چرا ؟ با چه قانونی ؟ از چه میترسیم ؟
اتفاقا جو بد ورزشگاه ها هنگام مسابقات با حضور زنان خوب خواهد شد. مگر ما ادعای فرهنگ نداریم ؟
مگر در دیگر کشورها با حضور زنان چه فاجعه ای رقم خورده ؟
البته شاید به این قضایا پرداخته میشود تا اختلاسها به حاشیه بروند و بعبارتی اینها سوپاپ اطمینانند ....
گوسفند را پروارميكنند كه پرواركننده به تشخيص خود هروفت لازم بداند اورا ذبح كند غرب به تشخيس خود عده اى از افرادى كه دردامانش هستند برحسب ضرورت وارد بازاركرده وبه صحنه اورده است
پاسخ ها
سیاکو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
عجب؟؟؟از منم مریض تر و شیزو فرنی تر هم پس وجود داره؟؟! جلل خالق
تقصير از شما نيست از خانواده شماست كه شما را با اين تفكر بزرگ كرده اند .
سلام، مقاله درمورد تبعیض برای تماشای فوتبال بسیار خوب بود ای کاش گوش شنوایی پیدا شود
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی