بازدید 12023
۵

سامانه ملی املاک و اسکان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن ادامه داد: جلسه‌ای مشترک بین رییس ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی تشکیل شد و رییس ثبت اسناد و املاک کشور موافقت کرد تا اطلاعات اولیه را در خصوص اسناد و املاک کشور در اختیار این سامانه بگذارد.
کد خبر: ۹۲۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 10 September 2019
مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن با اعلام اینکه دفتر فن‌اوری اطلاعات وزارتخانه راه و شهرسازی در حال فرآیند انتخاب مشاور برای تدوین و راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور است، گفت: پیش بینی ما این است که قبل از اتمام سال‌جاری، سامانه آماده و راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، عباس فرهادیه مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن آخرین وضعیت راه اندازی سامانه املاک و اسکان را تشریح کرد و گفت: دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن طرح اصلی اجرای سامانه ملی املاک و اسکان را آماده کرد و به تایید سازمان امور مالیاتی رساند.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن ادامه داد: جلسه‌ای مشترک بین رییس ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی تشکیل شد و رییس ثبت اسناد و املاک کشور موافقت کرد تا اطلاعات اولیه را در خصوص اسناد و املاک کشور در اختیار این سامانه بگذارد.

فرهادیه توضیح داد: در حال حاضر دفتر فناوری اطلاعات وزارتخانه راه و شهرسازی در حال اجرای فرآیند انتخاب مشاور برای نوشتن و آماده سازی سامانه ملی املاک و اسکان است.

این مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: پیش بینی ما این است که قبل از اتمام سالجاری، سامانه آماده و راه‌اندازی شود و سازمان امور مالیاتی به عنوان مصرف کننده اصلی سامانه بتواند از اطلاعات سامانه بهره لازم را ببرد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان، بحث اخذ مالیات از خانه‌های خالی به جریان می‌افتد. همچنین، از نظر جامعه آماری و ضعیت املاک و اسکان در کشور مشخص خواهد شد.

فرهادیه اعلام کرد: در حال حاضر، حجم قابل توجهی سند وجود دارد که برای تمام این اسناد اعم از مسکونی، زمین، تجاری، اداری و هرکاربری دیگر، با راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان، تعیین‌تکلیف می‌شود که هر واحد چه وضعیت دارد و چه کسی دارد از چه واحدی چه استفاده‌ای می‌برد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵
این سامانه برای گرفتن مالیات بیشترازاملاک که نتیجه آن گرانی بیشترکمترشدن ساخت وسازورفتن سرمایه هاببازاهای دلالی دورازدسترس دولت چون خریدسکه وارز‌وخروج سرمایه ازکشوروایجادبیکاری بیشتروگرانی وفقرجامعه است آخر وقتی بیکاری وگرانی شدید است کدام دولت محترمی دردنیا جلوفعالیتهای اشتغال زارامیگیردکه علاوه برآن دردرازمدت بدلیل خروج سرمایه ازبازارمسکن کمبودمسکن وگرانی بیسترتولیدمیشود ایکاش دولت محترم درتصمیماتش ماراباکشورهای پیشرفته که ثبات اقتصادی وتورم بسیارپائین دارندمقایسه نمیکردمتاسفانه اکثرطرح هایمان شبیه هدفمندی یارانه هاباظاهری خوب وباطنی بداست.
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
سرمایه نباید در ملک و دلار و طلا انباشته بشه بلکه باید وارد چرخه تولید و اشتغال بشه. ملک در ایران یک حباب بزرگ است که باید تخلیه شود تا بقیه بخش ها جان بگیرند. در هیچ جای دنیا اینقدر برای یک مشت خاک پول نمی دهند در حالی که بقیه بخش های تولیدی یکی یکی به خاک بنشینند. در حال حاضر هر گونه اشتغال مرتبط با ملک کاذب است و ارزش افزوده ای برای اقتصاد ایجاد نمی کند
که چی بشود ...........اگر این سامانه تکلیف قانون را مشخص کند...خانه ساخته شده را قیمت گذاری کند با تعیین قیمت مصالح بکار برده شده دران . مابقی چیزهها ...........ودادن برگه قیمت تمام شده با سود ده درصد به دست فروشنده و خریدار ..... وبستن درب بنگاههای معاملاتی کوتاه کردن دست دلالان مسکن .کوتاه کردن دست بانکها و نهادهها دولتی در قیمت گزااری ...ثیت فقط در دفاتراصلی دولتت بشود می شود گفت کاری کردند .غیر از این باشد ثمره نخواهد داشت...................... فقط صورت مسله درست کردن .جوابی برای خوب شدن ان ندارند باید هرچه زودتر قیمتهای سر به فلک کشیده الکی که روی خانه ها گذاشتند... جوانان ومردم را بیچاره ومستجر و حاشیه نشین کردند بر دارند .دست از جیب مردم بیرون بکشند .که جیب هم وطن زدن خوردن ندارد
این سامانه میتواند شفافیت را در بازار مسکن ایجاد کند باید بازار مسکن مالیات خود را بپردازد باید از صاحبان ویلاها و خانه های گران قیمت مالیاتهای کافی دریافت گردد قشر پولدار باید مالیات خود را بپردازد
مثل تمام دنیا مالیات بر خانه های خالی مالیات بر حسب متراژ ومحل فرقی هم نمیکنه کجا وچقدر باشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر