بازدید 15915
۴

روایتی از دستور تیر دادن ساواک برای حسن روحانی

کد خبر: ۹۲۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 09 September 2019

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بیش از چهل سال است که حسن روحانی را می‌شناسم گفت: روحانی جزو عناصر برجسته نظام و از سال ۱۳۴۳ هم انقلابی است، به نحوی که ساواک پیش از انقلاب دستور تیر علیه او داده بود و گفته بود هرکجا که حسن فریدون را یافتید مجاز هستید به او شلیک کنید و او را از پا در آورید، درنتیجه ایشان فردی نیست که بخواهد اقدامی خارج از چارچوب قانون اساسی و استراتژی نظام انجام دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، ابوالفضل حسن‌بیگی درباره گمانه‌زنی‌ هایی که برخی در رابطه با دیدار دوجانبه ایران و آمریکا مطرح می‌کنند، گفت: استراتژی جمهوری اسلامی توسط رهبر انقلاب تبیین می‌شود. اقداماتی هم که در سیاست داخلی و خارجی اعمال می‌شود با تصویب شورای عالی امنیت ملی و اجماع مسئولان و مقامات کشور انجام می‌شود. مذاکره با دو کشور شیطان آمریکا و انگلیس همواره در جهت تامین منافع ملی باید انجام شود و مذاکره با آمریکا صرفا در چارچوب برجام ممکن است و در غیر اینصورت و تحت هیچ شرایطی، هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای روحانی هم این نکته را بارها در سخنرانی‌ها و جلسات خود از منظر ریاست جمهوری و همچنین از منظر سیاست خارجی جمهوری اسلامی اعلام کرده است. درنتیجه ما مطمئن هستیم تحت هیچ شرایطی و پیرامون هیچ بحثی جز موضوع برجام که دولت و وزیر خارجه از منظر نظام مجاز هستند، مذاکره‌ای مطرح نخواهد بود و نیست. علاوه بر آن ما در سطح بین‌المللی شیطنت‌ها و خصومت‌های گوناگونی هم از منظر آمریکایی‌ها مشاهده می‌کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گاهی سخنان و مسائلی برای افکار عمومی در سطح بین‌المللی بیان می‌شود، تاکید کرد: لازم است ترامپ در گوشه رینگ قرار بگیرد و نتواند از هر حربه‌ای سوءاستفاده کند. آقای روحانی هم درچارچوب مذاکره هسته‌ای این نکته را بیان کردند و لاغیر، و این ملاقات در چارچوب برجام می‌تواند مفید باشد. ایشان در بیانات خود خیلی شفاف هم گفته‌اند که ما در قالب ۵+۱ مذاکره داریم نه تنهایی یا در قالب ۴+۱.

این نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای روحانی جزو استوانه‌های انقلاب هستند و جزو عناصر برجسته نظام و از سال ۱۳۴۳ هم انقلابی هستند. ایشان فردی نیست که بخواهد تحت هیچ شرایطی اقدامی خارج از چارچوب قانون اساسی و استراتژی نظام انجام دهد. در این راستا هر مسئولی در سطح بین‌المللی هم باید سلسله ظرافت‌ها و اقداماتی را مدنظر داشته باشد و انجام دهد. بنده شناخت بیش از چهل ساله از آقای روحانی دارم، ایشان پیش از انقلاب و بعد از انقلاب اقدامات عظیمی را انجام داد. ساواک پیش از انقلاب دستور تیر علیه او داده بود و گفته بود هرکجا که حسن فریدون را یافتید مجاز هستید به او شلیک کنید و او را از پا در آورید.

این عضو فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس عنوان کرد: باتوجه به چارچوب حرکت رئیس‌جمهور و شناختی که از ارتباط ایشان با امام راحل و رهبر معظم انقلاب داشتیم و داریم، ایشان به عنوان یک روحانی و سیاستمدار کارکشته قدیمی پایش را یک قدم از سیاست و استراتژی جمهوری اسلامی فراتر نگذاشته و نمی‌گذارد و به همین دلیل است که آمریکایی‌ها نسبت به مذاکره همواره دست احتیاط را می‌گیرند و سعی می‌کنند این اقداماتی هم که انجام می‌دهند با جنگ روانی توام باشد اما مشاهده می‌کنیم که آقای روحانی هم به درستی و با دقت برخورد می‌کند.

حسن‌بیگی گفت: آمریکایی‌ها الان خلع سلاح شدند و آقای ترامپ نیازمند عکس با روحانی است تا بتواند در انتخابت پیروز شود و جمهوری اسلامی هم همچون ۴۰ سال گذشته با دقت پیش می‌رود و از بصیرت انقلابی و ایرانی و مذهبی و قرآنی خودش استفاده می‌کند. ما نگرانی نداریم چون می‌دانیم هرکه خلاف استراتژی جمهوری اسلامی حرکت کند با مقابله ۸۰ میلیونی ملت ایران مواجه خواهد شدو ترامپ باید بداند که یک یا ده نفر سخن نمی‌گویند بلکه ۸۲ میلیون نفر جمعیت ایران می‌گویند ما خواهان ایران هستیم و مرگ بر آمریکا. آمریکا و ترامپ باید راه خودشان را اصلاح کنند، ۴۰ سال اشتباه کردند و از آن اشتباه‌ها باید درس بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴
یک خاطره میخوام نقل کنم سندش هم منم !
تیتر با محتوا همخوان نیست
والا من که ی عمر تاریخ معاصر میخونم، اسمی از ایشون در مبارزات و زندانیان ندیدم چه برسه به حکم تیر. تازه شما از خبرهای سری ساواک چطور اطلاع دارید؟
اقای حسن‌بیگی لازم نیست اینقدر تابلو طرفداری حسن روحانی رو بکنی.هیج جای دنیا هم نمیتونن بدون ادله ومحاکمه کسی رو با تیر بزنن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر