بازدید 8066
۳

نظرسنجی جدید درباره رقبای انتخاباتی آمریکا

کد خبر: ۹۲۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹ 09 September 2019

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که جو بایدن از دیگر رقبای دموکرات خود برای انتخابات درون حزبی ۲۰۲۰ پیشتاز است و سناتور وارن و سناتور سندرز در تعقیب وی هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد، نتایج یک نظرسنجی عمومی نشان داد که جو بایدن همچنان فاصله اطمینان بخشی نسبت به سایر رقبای خود در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها دارد، اما یک نظرسنجی جداگانه در ایالت‌هایی که انتخابات را زودتر از دیگر ایالت‌ها برگزار می‌کنند نشان میدهد که بایدن با دو رقیب دیگر خود فاصله بسیار کمی دارد.

براساس نظرسنجی شبکه «ای بی سی نیوز» و روزنامه واشنگتن پست که روز یک شنبه انجام شده است، جو بایدن با کسب ۲۷ درصد آرای دموکرات‌ها و دموکرات‌های متمایل به مستقل‌ها پیشتاز است. سناتور برنی سندر از ایالت ورمونت با کسب ۱۹ درصد آرا در جایگاه دوم است و الیزابت وارن سناتور ایالت ورمونت هم ۶ درصد آرای این نظرسنجی را کسب کرده است در حالیکه در نظرسنجی ماه جولای ۱۷ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود. کامالا هریس نیز که در نظرسنجی قبلی ۱۱ درصد رای داشت در این نظرسنجی ۷ درصد کمتر رای آورده است.

سی ان ان در ادامه گزارش خود افزود: نظرسنجی جدید، پیشتازی بایدن را نسبت به بقیه رقبای دموکرات در سطح ملی نشان می‌دهد درحالیکه نظرسنجی شبکه سی بی اس و موسسه یوگاو در ایالت‌هایی که زودتر انتخابات را برگزار می‌کنند، بایدن را در راقبت فشرده با وارن و سندرز نشان میدهد. براساس این گزارش، در نظرسنجی دوم که آن هم روز یک شنبه منتشر شده است بایدن در رقابت شانه به شانه با سندرز و وارن است. تنها ایالتی که در آن بایدن از دیگر رقیبان خود جلو است ایالت کارولینای جنوبی است که طبق این نظرسنج ۴۳ درصد به بایدن، ۱۸ درصد به سندرز و ۱۴ درصد هم به وارن رای می‌دهند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن از حمایت خوبی در میان آمریکایی‌های آفریقایی تبار برخوردار است.

این درحالیست که در نظرسنجی «دانشگاه مانموث» آمریکا که هفته پیش برگزار شده بود، جو بایدن برای اولین بار جایگاه نخست را از دست داده و به رتبه دوم رفته بود.

نامزد‌های دموکرات انتخابات آمریکا تا کنون در دو مناظره زنده تلویزیونی شرکت کرده‌اند که در شب اول جو بایدن بسیار ضعیف ظاهر شده بود و بخشی از آرای وی به خاطر همین مساله ریزش کرده بود. با این حال در مناظره دوم اوضاع جو بایدن کمی بهتر شد، اما همچنان برخی از رقبا از جمله برنی سندر و الیزابت وارن که در مناظرات تلویزیونی بسیار خوب ظاهر شده بود پیروزی وی را برای رقابت نهایی با «دونالد ترامپ» از حزب جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۲۰ را تهدید می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بعید میدونم اینا بتونن ترامپو شکست بدن. مگه همون بایدن بتونه
درود بر برنی سندرز
این دموکراتها دوباره یک زن رو کاندیدا کردند اینها انگار حالیشون نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان