بازدید 12445

چگونه یک هتل خوب انتخاب کنیم؟

کد خبر: ۹۲۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 04 September 2019

حدس می زنید چه چیزهایی یک سفر خوب را می سازند؟ پرواز راحت و بی دردسر؟ نشستن روی صندلی اتوبوسی که مجبور نباشید سر بغل دستی را روی شانه تان تحمل کنید یا اقامت در هتلی که یک شب رؤیایی را در آن به صبح برسانید؟ درست است که همه این موارد سفر شما را شیرین یا تلخ می کنند، اما موضوع اقامت جایگاه ویژه ای دارد. مثلا اگر راهی کیش یا مشهد هستید، باید از بین هتل های کیش و هتل های مشهد یک هتل خوب را انتخاب کنید. اما اینکه دقیقا منظور ما از هتل خوب چیست، سئوالی است که در وبلاگ جااینجاس با عنوان چگونه یک هتل خوب انتخاب کنیم، به آن پاسخ داده شده است.

هر چه موقعیت بهتر، هتل محبوب تر

بدون شک اولین نکته ای که باید در هنگام رزرو هتل به آن توجه کنید، این است که:

  • • هتل شما در چه منطقه ای از شهر قرار گرفته
  • • چقدر با جاذبه های گردشگری که شما به هوای دیدنشان راهی آنجا شده اید فاصله دارد،
  • • اگر با ماشین شخصی خود سفر نکرده اید، دسترسی آن به ترمینال مسافربری، فرودگاه یا ایستگاه راه آهن چگونه است؟

برای مثال اگر سفر به تبریز در برنامه تان است و به دنبال یک هتل با موقعیت و دسترسی خوب هستید، لیست هتل های تبریز را بالا و پایین کنید و ببینید که فاصله آنها با دریاچه و پارک ائل گلی، موزه سنگی، ارگ تبریز و نیز ترمینال، فرودگاه و ایستگاه راه آهن شهر چقدر است؟

رفتار کارکنان هتل را زیر ذره بین داشته باشید

انتظار از کارکنان یک مجموعه فقط به هتل محدود نمی شود. حتی وقتی از سوپرمارکت یک خرید ساده می کنیم هم دلمان نمی خواهد با تروشرویی و بی نظمی فروشنده روبه رو شویم. بنابراین در برخورد اول حواستان به رفتار پرسنل باشد. داشتن لبخند روی لب، صبوری، منظم بودن، مسئولیت پذیری و در یک کلام مشتری مداری خدمات لوکسی نیستند؛ بلکه ویژگی های یک هتل خوب اند که ممکن است تعداد ستاره هایش هم زیاد نباشد.

امکانات یک هتل، ویترین آن هستند

فرقی نمی کند چند روز در هتل بمانید. بهرحال مهم است که اقامتگاه شما تلویزیون، آسانسور، لوازم بهداشتی مناسب یا اینترنت رایگان دارد یا خیر؟ البته این موضوع بستگی به نوع سفر شما هم دارد. برای مثال اگر به دنبال یک اقامت لوکس هستید، ممکن است داشتن یخچال، اینترنت رایگان یا سرویس بهداشتی فرنگی چندان به چشم شما نیاید. در این صورت باید ببینید که هتل شما استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی یا رستوران دارد یا خیر؟

تمیزی حرف اول و آخر را می زند

همه ما در مورد جایی غیر از خانه مان وسواس داریم. یک هتل حتی اگر پنج ستاره هم باشد، اما لباس کارکنان، روتختی و ملحفه ها، سرویس بهداشتی، حمام، کاشی ها و دوش تمیز و بدون جرم، فضای اتاق، رستوران، لابی و دیگر بخش های آن تمیز نباشد؛ توجه هیچ مسافری را به خود جلب نخواهد کرد. بنابراین تمیزی و نظافت هتل را همیشه مد نظر قرار دهید. می توانید در هنگام رزرو اینترنتی هتل نظرات کاربران در مورد تمیزی و نظافت را مد نظر قرار دهید. بنابراین فراموش نکنید که تمیزی ویژگی یک هتل بسیار خوب است.

باید احساس کنید که در خانه خود هستید

اگر شب را راحت بر بالش بگذارید، صبح بدون مزاحمت از خواب بلند شوید و دوش آب گرم بگیرید، صبحانه را در اتاق میل کنید و در صورت وجود هر مشکلی از کمک کارکنان هتل استفاده کنید؛ احساس خواهید کرد که در خانه خود هستید. پس اگر یک بار در هتلی با چنین شرایط اقامت کرده اید، می توانید برای اقامت بعدی تان هم روی آن حساب کنید. شعار هتل ها مبنی بر اینکه "اینجا خانه خودتان است" را تنها زمانی جدی بگیرید که با گوشت و پوست خود آن را احساس کرده باشید.

صبحانه خوب مسافر را سر ذوق می آورد

یک قانون کلی در دنیای هتلداری وجود دارد که می گوید: یک هتل خوب صبحانه خوب سرو می کند. برخی هتل ها فرصت چندانی به مسافر برای خوردن صبحانه نمی دهند. تا مسافر به خود بجنبد، زمان سرو صبحانه به پایان رسیده است. به علاوه شکایت مسافران از صبحانه های بی کیفیت و منوی محدود هتل ها کم نیست. بنابراین هتلی که منویی متنوع، با کیفیت و اشتهاآور ارائه دهد، هتل خوبی است. ضمن اینکه انرژی روزانه شما را هم تأمین کرده است.

زمان تحویل و خروج از اتاق هم مهم است

همانطور که می دانید بیشتر هتل ها زودتر از ساعت 14 مسافر را پذیرش نمی کنند و مسافر باید تا ساعت 12 ظهر نیز اتاق را ترک کرده باشد. اما اگر به هتلی برخورد کردید که شما را صبح زود مجبور به جمع کردن وسایل و تسویه اتاق کند؛ بدانید که آن هتل خوب نیست. ممکن است هتل هایی هم باشند که ساعت ورود و خروج آنها انعطاف دارد، اینها بهترین هتل ها هستند.

مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، مهم ترین نکاتی هستند که در انتخاب هتل خوب به کار شما می آیند. اما بهتر است چند نکته دیگر را هم از نظر دور ندارید تا خیالتان راحت شود:

• به کیفیت خدمات و سرویس دهی هتل اعم از روم سرویس توجه کنید. حواستان باشد برای استفاده از خدماتی که هتل ها رایگان در اختیار مسافران قرار می دهند، پول اضافی پرداخت نکنید.
• هتل خوب هتلی است که اینترنت رایگان، صندوق امانات، رستوران، انواع لوازم بهداشتی نظیر شامپو، صابون، مایع دستشویی، دستمال ‌کاغذی، حوله و سطل زباله داشته باشد.
• اگر هتل امکاناتی برای تفریح داشته باشد یا برای سهولت در حمل و نقل مسافران تور گردشگری و تاکسی سرویس تعبیه کرده باشد؛ از یک امتیاز بزرگ برخوردار است.
• برای پیدا کردن هتل مناسب از طریق سایت جااینجاس امکانات و عکس‌های هتل را ببینید، نظرات کاربران در مورد هتل ها را بررسی کرده و امتیازات و ستاره‌های آن را چک کنید.

در پایان بهتر است بدانید هتل ها به واسطه امکانات خود، یک ستاره یا پنج ستاره هستند. بنابراین با امکانات آنها آشنایی داشته باشید تا بهتر تصمیم گیری کنید. البته لازم به ذکر است که برخی امکانات لوکس به ندرت در هتل های مجلل ایران به چشم می خورند.

هتل های یک ستاره: دوش و توالت برای تمام اتاق‌ها، نظافت روزانه اتاق‌ها، تلویزیون رنگی و کنترل برای تمام اتاق‌ها، میز و صندلی، صابون و شامپو، سرویس رزرو اتاق، سرویس فکس در محل پذیرش، تلفن عمومی، صبحانه (معمولاً هزینه جداگانه دریافت می‌شود)، سرو نوشیدنی در هتل.

هتل های دو ستاره: علاوه بر امکانات هتل‌های یک ستاره بوفه برای صبحانه، چراغ مطالعه کنار تخت خواب، لوسین حمام یا ژل دوش، حوله حمام، محصولات بهداشتی مانند مسواک و خمیردندان، امکان استفاده از کارت‌های اعتباری.

هتل های سه ستاره: علاوه بر امکانات هتل های دو ستاره سیستم پذیرش ۱۴ ساعته باقابلیت دسترسی ۲۴ ساعته از طریق تلفن از داخل و خارج هتل، کارکنان پذیرش دوزبانه، سرو نوشیدنی داخل اتاق، تلفن داخل اتاق، دسترسی به اینترنت در داخل اتاق یا مکان‌های عمومی، سیستم گرمایشی در داخل حمام، سشوار، آینه‌قدی، کمد برای قرار دادن وسایل، جعبه سوزن نخ، لوازم واکس کفش و سرویس خشک‌شویی، بالش و پتوی اضافه در صورت درخواست، مدیریت روابط عمومی و انتقادات و پیشنهادها.

هتل های چهار ستاره: علاوه بر امکانات هتل‌های سه ستاره سیستم پذیرش ۱۸ ساعته باقابلیت دسترسی ۲۴ ساعته از طریق تلفن از داخل و خارج هتل، لابی با سرویس نوشیدنی، بوفه صبحانه یا منوی صبحانه از طریق سرویس اتاق، سرو آشامیدنی به‌صورت ۲۴ ساعته از طریق سرویس اتاق، صندلی یا کاناپه نرم همراه با میز، دمپایی در صورت درخواست، لوازم‌آرایشی- بهداشتی، دسترسی به اینترنت در داخل اتاق، رستوران با امکان سفارش غذا، دسر و نوشیدنی به‌صورت جدا.

هتل های پنج ستاره: علاوه بر امکانات هتل‌های چهار ستاره سیستم پذیرش ۲۴ ساعته، کارکنان پذیرش چندزبانه، دربان و سرویس حمل بار، مسئول رزرو تورها، رستوران‌ها و تاکسی برای مشتریان، لابی بزرگ با تعداد صندلی بالا و سرویس نوشیدنی، خوش‌آمد گویی شخصی به هر مشتری با گل یا هدیه در اتاق، سرو آشامیدنی و غذا به‌صورت ۲۴ ساعته از طریق سرویس اتاق، کامپیوتر داخل اتاق همراه با دسترسی به اینترنت، گاوصندوق داخل اتاق، سرویس واکس کفش، سرویس اتو (زیر یک ساعت)، مرتب کردن اتاق‌ها هرروز هنگام عصر.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر