بازدید 2123

استقرار نیروهای چرخشی برای حفاظت از هنگ کنگ چین

چین امروز (پنج شنبه) نیروهای چرخشی را در پادگان ارتش آزادی بخش خلق در هنگ کنگ مستقر کرد؛ اقدامی که چند روز پیش از راهپیمایی برنامه ریزی شده معترضان که خواستار دموکراسی کامل برای این دولت شهر هستند، رخ داده است.
کد خبر: ۹۲۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 29 August 2019

چین امروز (پنج شنبه) نیروهای چرخشی را در پادگان ارتش آزادی بخش خلق در هنگ کنگ مستقر کرد؛ اقدامی که چند روز پیش از راهپیمایی برنامه ریزی شده معترضان که خواستار دموکراسی کامل برای این دولت شهر هستند، رخ داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی چین تحرک نیروها در ساعت اولیه امروز را اقدامی عادی توصیف کردند و دیپلمات‌های آسیایی و غربی که بر تحرکات ارتش آزادی بخش خلق چین در هنگ کنگ نظارت دارند انتظار این رویداد را داشته‌اند.

اما حتی اگر این اقدام عادی هم باشد باعث ایجاد تنش در هنگ کنگ می‌شود که حاکمیتش در سال ۱۹۹۷ میلادی به چین بازگردانده شد.

خبرگزاری شینهوا به نقل از پادگان ارتش آزادی بخش خلق چین در هنگ کنگ گزارش داد: ارتش چین همکاری‌های بیشتری برای حفظ ثبات و رفاه هنگ کنگ انجام می‌دهد.

این خبرگزاری افزود: ارتش چین استقرار معمول نیروهای هوایی زمینی و دریایی را تکمیل کرده است.

ناظران برآورد می‌کنند که تعداد نیروهای حاضر در پادگان هنگ کنگ بین ۸ هزار تا ۱۰ هزار نیرو باشد که بین پایگاه‌هایی در جنوب چین و پادگان‌های ارتش سابق انگلیس در هنگ کنگ تقسیم شدند.

شاهدان امروز به خبرگزاری رویترز گفتند که  فعالیت‌های ویژه‌ای را در داخل و اطراف پایگاه نظامی "شک کنگ" ارتش آزادی بخش خلق چین مشاهده کردند.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد: پادگان نیروهای ارتش چین در هنگ کنگ بیست و دومین استقرار چرخشی نیروهای خود در هنگ‌کنگ از سال ۱۹۹۷ میلادی را در ساعات اولیه امروز انجام دادند.

این خبرگزاری افزود: این اقدام که توسط کمیسیون مرکزی ارتش تایید شده، یک اقدام سالانه معمول همسو با قوانین جمهوری خلق چین در خصوص استقرار نیرو در هنگ کنگ است.

جبهه حقوق بشر مدنی که سازمان دهنده اعتراضات گسترده پیشین در هنگ کنگ است، اعلام کرد، تاکنون دو میلیون نفر را برای شرکت در راهپیمایی‌ها جذب کرده و قصد دارد روز شنبه راهپیمایی را از منطقه مرکزی تجاری هنگ کنگ به طرف دفتر نمایندگی چین در این دولت شهر راه اندازی کند.

جیمی شام، رهبر این گروه که امروز توسط دو فرد مسلح به چاقو و چوب بیس بال مورد حمله قرار گرفت از برگزاری راهپیمایی روز شنبه خبر داد.

پلیس از صدور مجوز برای راهپیمایی روز پنج شنبه امتناع کرد، اما این گروه اعلام کرده است که درخواست تجدید نظر خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی