بازدید 5870

وکلا مراقب موسسات حقوقی غیرمجاز باشند

کد خبر: ۹۲۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 29 August 2019

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز خطاب به کارآموزان وکالت حاضر در مراسم تحلیف گفت: مراقب باشید موسسات حقوقی غیرمجاز شما را به بیگاری نکشند. واقعیت این است که جوانان به کار نیاز دارند و موسسات حقوقی از این جوانان سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جعفر کوشا در مراسم تحلیف ۲۴۵ کارآموز وکالت که امروز صبح( پنجشنبه) در محل دانشگاه الزهرا برگزار شد، با بیان این‌که «امروز مراسم تحلیف است و تحلیف به معنای سوگندخوردن و وفاداری به شغل وکالت است» خطاب به کارآموزان وکالت اظهار کرد: پرونده شما در واحد صدور تشکیل شد ودوستان ما در آنجا زحمات زیادی کشیدند. شما ۱۸ ماه کارآموزی کردید و اختبار کتبی و شفاهی برگزار شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد مرحوم بهمن کشاورز و مرحوم مصباح اسکویی، به بیان توصیه‌هایی پرداخت و اظهار کرد: امروز در موقعیتی قرار گرفتیم که این نهاد صنفی مستقل قانونی مدنی مورد ایرادات و انتقادات و گاهی مسائل جانبی قرار می‌گیرد. وکیل وقتی می‌خواهد وکالت کند ابتدا باید حقوق عمومی را رعایت کند. به عنوان وکیل دادگستری باید در ابتدا به کیان ملی و حقوق عامه و منافع ملی توجه داشته باشیم. کسانی که می‌خواهند به وکالت ایراداتی را وارد کنند متوجه باشند که این نهاد، نهاد شناخته شده بین المللی و یکی از شاخص‌های بحث توسعه پایدار است. وکیل نمی‌تواند وابسته باشد و اگر وابسته باشد وکیل نیست. خداوند وکیل است به دلیل این‌که هیچ وابستگی ندارد. وکیل هم باید همین‌گونه باشد.

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: اگر بخواهند وکیل و نهاد وکالت را در زیر مجموعه ای قرار بدهند تاریخ قضاوت خوبی نخواهد کرد. وکیل باید در دادگاه آزاد باشد و موکل باید وکیل را انتخاب کند. وکیل باید در چارچوب قانون دفاع کند. این‌که بخواهیم وکلا را در قالب چارچوب قرار بدهیم نتیجه نخواهد داد. وکیلی که در بحث دانش و تخصص و وجدان آزموده شده و قسم یاد می‌کند دیگر مورد اعتماد ما است.

وی تصریح کرد: وکیل باید به استقلال توجه کند. وکیل همچنین باید به روز باشد و تخصص های لازم را به دست آورد تا مهارت دفاع را در پرونده‌ها بدست آورد. در هجمه‌های سیاسی به کشور و کشتی که اخیر صورت گرفت وکلا باید دفاع کنند. هر فرد سیاسی یا حتی قاضی اگر با مشکلی روبرو شود با یک وکیل مشورت می‌کند. باید وکلا به تخصص مجهز شوند. ما در دیوان عدالت اداری با مشکلاتی روبرو هستیم. باید نگاه به وکیل را تغییر دهیم.

این وکیل دادگستری افزود: وکیل سیاست‌زده نیست و اگر باشد وکیل نیست. مراقب باشید موسسات حقوقی غیرمجاز شما را به بیگاری نکشند. واقعیت این است که جوانان به کار نیاز دارند. موسسات حقوقی از این جوانان سوءاستفاده می کنند. بگذراید وکالت آزادی و استقلال خود را داشته باشد و وکلا خودشان موسسه حقوقی مجاز تاسیس کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان