بازدید 6295

وزیر دفاع آمریکا: دنبال تعامل با ایران هستیم نه درگیری

کد خبر: ۹۲۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹ 28 August 2019
وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «مارک اسپر»، وزیر دفاع جدید آمریکا در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه بار دیگر تأکید کرد کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست.

او در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا بحران با ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز به پایان رسیده گفت: «هنوز نمی‌توانم با اطمینان این بحران را خاتمه‌یافته اعلام کنم.»

اسپر همچنین مدعی شد که انتظار دارد فهرست کشور‌هایی که به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس می‌پیوندند افزایش پیدا کند.

وی درباره ایران گفت: «ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم؛ می‌خواهیم با آن‌ها به صورت دیپلماتیک تعامل کنیم. در روز‌های پیش گزارش‌هایی را شاهد بودیم که رئیس‌جمهور یکبار دیگر گفت: برای دیدار با مقام‌های آن‌ها آمادگی دارد.»

او درباره برنامه دولت آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف دریایی در خلیج فارس که به «عملیات سنتینل» موسوم شده گفت: «دنبال حل دیپلماتیک تنش‌ها با ایران هستیم. هدف عملیات سنتینل هم جلوگیری از بروز موقعیتی است که ما را از این مسیر (حل و فصل دیپلماتیک تنش‌ها) منحرف می‌کند.»

مارک اسپر در بخش دیگری از سخنانش گفت که امیدوار است ایرانی‌ها دیدار با مقام‌های آمریکا و صحبت با آن‌ها را قبول کنند.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورد.

مقام‌های دولت آمریکا علی‌رغم این، تا کنون در برهه‌های زمانی مختلف برای «گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط» با مقام‌های ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار