بازدید 27903

نظر فائزه هاشمی درباره گیر افتادن در دام پرستو!

کد خبر: ۹۱۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 24 August 2019

فائزه هاشمی چهره شناخته شده در عرصه ورزش، فرهنگ، سیاست و... است که البته اکنون به قول خودش ممنوع الهمه چیز شده! او صریح سخن می‌گوید و هراسی از انتقادها پس از بیان مواضعش ندارد. در ادامه گزیده ای از مصاحبه فائزه هاشمی را با «آرمان ملی» را می‌خوانید.

به عملکرد دولت و رئیس آن بپردازیم. بی‌تردید اصلاح‌طلبان نقش اصلی در دعوت مردم به انتخاب آقای روحانی برای دو دوره ریاست جمهوری داشتند. اکنون اگر همین رای‌دهندگان از شما و اصلاح‌طلبان در مورد عدم تحقق حضور وزیر زن در دولت سوال کنند چه پاسخی خواهید داشت چون مردم پذیرای پاسخ «نشد» نخواهند بود.
البته معلوم نیست چه‌درصدی از رأی‌دهندگان رفع تبعیض‌ها علیه زنان برایشان مهم بوده باشد، ولی به هر حال آقای روحانی چرخش زیادی داشت. توضیحی جز محافظه‌کاری وجود ندارد.

آنچه از دیدگاه شما برداشت می‌شود این است که نه اصلاح‌طلبان را تایید می‌کنید و نه اصولگرایان را. پس چه باید کرد؟
تحول جدی! خوش‌بینانه‌ترین وضعیت می‌تواند تکرار شرایط شوروی باشد که گورباچف به‌عنوان رئیس‌جمهور و رهبر حزب حاکم، همین شرایط در کشورش را تشخیص داد و با شجاعت وارد اجرایی کردن این تحول شد. مردم از روش‌های مختلف، ناراضی هستند و مشکلات را گفته‌اند. شرایط از نظر سیاسی و فشار بر جامعه روزبه‌روز بیشتر می‌شود و انتظار من بالاست که واقع بینانه‌تر و با توجه جدی‌تربه منافع ملی تصمیم بگیرند.

به هر حال تحول نیازمند برنامه است، به‌عنوان مثال نیروهای تحول‌خواه چه برنامه‌ای برای حضور در انتخابات دارند؟
آنها را نمی‌دانم، ولی من نظرم را گفتم درباره انتخابات لذا باید به ناامیدی با هدف یک اصلاح جدی و عمیق توجه کنیم، درباره‌اش حرف بزنیم و به این طریق پیام خود را بدهیم و روی آن بایستیم.

یعنی جریان سوم اعلام موجودیت کند؟
نامش فرقی نمی‌کند که چه باشد بلکه پیام و عملش مهم است. آزموده را آزمودن، آن هم برای بار چندم خطاست. بسیار واضح است که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان فعلی هم اراده و هم توان اداره کشور را ندارند و هر روز بر حجم مشکلات افزوده می‌شود.

سکوت برخی اصلاح‌طلبان که با رای مردم به نهادهای انتخابی رسیدند درباره برخی مسائل این شائبه را ایجاد می‌کند که دغدغه آنها غیر از توجه به خواست رای‌دهندگان است و رفتارشان با شعارهای انتخاباتی تناسبی ندارد.
بله. همین طور است. به‌نظرم اکثرا دچار محافظه‌کاری شده و بیشتر به فکر حفظ خود هستند. هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان در این نظام تربیت شده‌اند و با خوب و بدهای همین نظام آموزش دیدند. آنچه ما می‌بینیم آموزشی بوده که تجربی یا غیرتجربی کسب کرده‌اند و قابل تغییر نیستند چون به همین شکل پرورش یافته‌اند. نمی‌توانیم از آنها انتظار معجزه داشته باشیم.

همین موضوعات است که شایعه حضور در لیست به ازای پرداخت پول را برای اقشاری از جامعه قابل باور می‌کند؟
احتمالا.

برخی از افرادی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند عملکردی داشتند که سبب بی‌اعتمادی جامعه به اظهارات و عملکرد آنها شده است. به‌عنوان مثال موضوعاتی مانند چند همسری یا صیغه که در سال‌های گذشته درباره برخی اصولگرایان مطرح می‌شد اکنون دامن‌گیر برخی اصلاح‌طلبان شده است.
صداقت نیز به ویژگی‌های مفقوده ما اضافه شده است. اگر بخواهم به صحبت‌های شما پاسخ بدهم می‌گویم مشکل این است که خطاها عادی شده است. در مورد همین چند همسری، نمونه‌ای در یکی از شهرها داشتیم و آقایان اصلاح‌طلب در جلسه‌ای این داستان را تعریف و اینگونه اقدام آن فرد را توجیه می‌کردند که موضوع پرستو توطئه بوده است. اگر فرض را بر توطئه‌بودن هم بگذاریم چرا باید در این دام افتاد؟ این موضوعات نشان از ضعف و بی‌اخلاقی و آلودگی است. در همان جلسه آقایان اصلاح‌طلب فقط توجیه می‌کردند و از نظر آنها آن آقا خطایی نکرده بود! خطا را متوجه آن فردی می‌کردند که زمینه توطئه را فراهم کرده بود. زمانی که به این اندازه نسبت به مسائل اعتقادی، باورهای اخلاقی و انسانی خودمان بی‌تفاوت می‌شویم و خطاها برای ما این اندازه عادی می‌شود، نتیجه همین وضعیتی خواهد شد که اشاره کردید. همه مسائل از جمله چند همسری، دزدی، اختلاس‌ها، روابط ناسالم و... برای اکثریت عادی شده و اصلاح‌طلبان هم حساسیت‌هایشان را از دست داده‌اند. معتقدم راه اصلاحات در همه زمینه‌ها گم شده است.

آینده سیاسی خودتان را چگونه ترسیم می‌کنید؟
من که فعلا ممنوع‌الهمه‌چیز هستم. اگر منظور شما آینده سیاسی من در قدرت باشد که هیچ، اما اگر منظورتان آینده من در حزب، جامعه و مسیری باشد که مردم انتخاب کرده‌اند، باید بگویم از مسیری که در حال طی شدن است، راضی هستم.

در فکر راه‌اندازی حزب یا تشکلی نیستید؟
نه. من عضو حزب کارگزاران هستم. یکی ازمشکلات ما تعدد احزاب است که نه تنها حسن نیست بلکه آفت است. تعدد احزاب نشانه خوبی برای دموکراسی و توسعه سیاسی نیست. تعدد احزاب می‌تواند به این معنا باشد که به فکر افزایش رأی برای خودمان مثلا در جبهه اصلاحات و یا در جبهه اصولگرایی و... هستیم یا نشانه‌ای است از اینکه قدرت کار گروهی نداریم و به‌صورت تک‌تک حزب تشکیل می‌دهیم چون نمی‌توانیم با هم بنشینیم و حرف بزنیم و تصمیم بگیریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۱۳
ممنوع الهمه چیز ما هستیم که از خرید گوشت و رفتن سفر و غیره ممنوع شدیم
اینا همه چیزشان برجاست، کمی از سلطنتشان کم شده است.
ایشان تعدد احزاب که نشانه دموکراسی است را زیر سوال می برند. نظرشان این است که همه در افکار ایشان وحدت داشته باشند.
اگر دقت کنید جز تناقض گویی و پراگندگی افکار در مسیر قدرت طلبی چیزی از ایشان نمی بینید
از خیلی از آقایان درستتر مسائل را می فهمد.
آیت اله هاشمی رفسنجانی از جمله افرادی بودند که برای اولین بار اعلام کردند اشکالی ندارد یک مرد چندتا همسر اختیارکند وبه خانمها توصیه میکردند حساسیت به خرج ندهید اجازه بدهید شوهرتان دیگر زنهای بی سرپرست را به همسری برگزینند .
خانم هاشمی بااینکه برای شخص شمابه لحاظ جسارت وشجاعتی که داریدخیلی احترام قائلم وقابل تقدیرهستید..امابایدبگویم که پدرمرحوم شمادرشکل گیری این اوضاع نابسامان مملکت نقش به سزایی داشتند...
تو تصویر بالا عجب کباب هایی چیده اند . بفرمایید شام .
درواقيت مشكلات عمده مردم بىكارى بى سرپناهى تورم غير قابل تحمل و٠٠٠است اصلاح طلبان چند همسرى صيغه حجاب اختيارى حمايت از نگهدارى از سگ درشهر وخانه كه عمده تا توسط براندازا كه با تعداد ولى با بلند گًوهاى پرصدا عمده ميكنند معلوم است كه كه از نظر اكثريت عمده نيست وبه انها اعتنا نخواهند كرد
تو رو خدا یکی دقیقا بگه فائزه هاشمی سیاستمدار، فرهیختس، فرهنگیه، استاد دانشگاه؟چیه؟بابا این خانم نه یه تالیف درست حسابی داره نه یه جایی مدیریت کرده بگیم مدیر خوبیه.... هیچی هیچی نداره.اونوقت این ادم تریبون داره من تحصیل کرده علوم سیاسی باید بشینم کنج خونه و به خودم و درسی که خوندم بخندم.چرا هیچ چیزی تو این کشور سر جاش نیست.
کشور ایران بطور کلی باید پوست اندازی کند .منظورم در تمامی عرصه هاست از نظر اجتماعی- سیاسی- اقتصادی -فرهنگی- واگر نگرش به زندگی و دنیا تغییر نکند .کم کم تمامی جامعه در این فساد غرق خواهند شد.
همه مسائل از جمله چند همسری، دزدی، اختلاس‌ها، روابط ناسالم و...
اولی ربطی به بقیه ندارد. خیلی از بزرگان دینی هم چند همسر شرعی داشتند. این خانم هر چه کمتر حرف بزند بهتر است.
الناس علی دین ملوکهم
تابناک چرا با این حرکت هات بعضی ها رو بزرگ می کنی ، جایگاه این خام کجاست ؟ این خانم هم از اون آقا زاده هاست که که سوابق ایشون برا ما آشکاره . تابناک نکن این کار ها رو هر چند که با منظور این کار ها رو می کنی چندین و چند بار رهبر معظم فرمودند که اصلاحات شوروی سابق یک اصلاحات آمریکایی بوده و نتیجه آن را هم مردمش دیدن . تابناک این حرکات رو تکرار نکن . کاسانی که مسئله دارند رو الکی گنده نکن
تابناک عزیز شما باید در انتشار کلماتی که حساسیت دارند دقت بیشتری داشته باشید. منظورم واژه پرستو است.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی