بازدید 3753
۱

یونان مدعی نقض حریم هوایی خود توسط ترکیه شد

کد خبر: ۹۱۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۰ 19 August 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مقام‌های نظامی یونان شنبه از نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه در روز‌های گذشته خبر دادند.
یونان مدعی نقض حریم هوایی خود توسط ترکیه شد
به نوشته وبگاه «اکاثیمرینی» بعد از نقض حریم هوایی یونان ازسوی جنگنده‌های ترکیه‌ای، مقام‌های دفاعی یونان در روز‌های گذشته در آماده باش بودند.

بر اساس این گزارش، یک هواپیمای تجسسی «سی‌ان-۲۳۵» نیروی هوایی ترکیه جمعه گذشته وارد حریم هوایی یونان در جنوب شرقی اژه شد و منطقه اطلاعات پرواز آتن را نقض کرد. این هواپیمای ترکیه‌ای بر اساس قوانین بین المللی توسط جنگنده‌های یونانی رهگیری شد.
 
یونان مدعی نقض حریم هوایی خود توسط ترکیه شد
هواپیمای تجسسی سی‌ان-۲۳۵ ارتش ترکیه
 

آنطور که این رسانه یونانی گزارش کرده پنجشنبه گذشته نیز هواپیما‌های نظامی ترکیه بار‌ها حریم هوایی یونان را نقض کردند. به نوشته این منبع خبری، دو فروند جنگنده ارتش ترکیه در ۱۵ اوت (پنجشنبه ۲۴ مرداد) سه بار منطقه اطلاعات پرواز آتن و ۳۳ مورد حریم هوایی یونان در شمال شرقی، مرکز و جنوب شرقی اژه را نقض کردند.

یونان و ترکیه بر سر مالکیت بر تعدادی از جزایر سنگی و فلات قاره بین مرز‌های آبی در دریای مدیترانه و اژه اختلاف دارند و بار‌ها همدیگر را به کارشکنی در روند مذاکرات حل مساله «قبرس» متهم کرده‌اند. این دو کشور در سال‌های گذشته مرتب یکدیگر را به نقض حریم هوایی یکدیگر متهم کرده‌اند و تنش میان یونان و ترکیه با وجود تلاش‌های بین‌المللی رفع نشده است. ترکیه بار‌ها اعلام کرده که مرزهایش با یونان نیازمند بازنگری است و «قرارداد لوزان» دارای مشکلاتی است. یونان نیز بار‌ها مرز‌های خود را «مرز‌های اتحادیه اروپا» معرفی و از سران این اتحادیه خواسته که در قبال اقدام‌های تحریک کننده آنکارا سکوت نکنند.

وزارت دفاع یونان اخیرا نیز مدعی شد که ۶ فروند هواپیمای ترکیه، با پرواز بر فراز منطقه شمال شرقی، مرکز و جنوب شرقی «دریای اژه»، در مجموع ۴۲ بار حریم هوایی این کشور را نقض کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ترکیه همه جا فضول وهمه جاقلدرگری درمی آورد!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار