بازدید 4419

افزایش روابط نظامی میان چین و کره شمالی

کد خبر: ۹۱۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲ 18 August 2019

یک فرمانده بلندپایه چین اظهار داشت که پکن و پیونگ یانگ همکاری نظامی دوجانبه را تقویت و برای تضمین امنیت در منطقه آسیا- پاسفیک با یکدیگر مشارکت خواهند کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از راشاتودی، یک فرمانده بلندپایه چین از افزایش همکاریهای نظامی میان پکن- پیونگ یانگ و مشارکت برای تضمین امنیت در منطقه آسیا-پاسفیک خبر داد.

به گفته این فرمانده عالیرتبه چین، هم پکن و هم پیونگ یانگ فعالیتهای آمریکا در منطقه را به مثابه یک تهدید قلمداد می کنند.

لازم به ذکر است که چندین روز پس از آزمایشهای موشکی جدید کره شمالی، هیأتی از پیونگ یانگ با مقامات چین در پکن دیدار کردند. ریاست این هیأت نمایندگی را «کیم سو گیل» مدیر دایره سیاسی ارتش خلق کره برعهده داشت.

به گزارش رسانه ها، یک ژنرال ارتش چین در گفتگو با کیم سوگیل اعلام کرد که روابط نظامی چین- کره شمالی بیش از پیش تقویت خواهد شد.

ژنرال «ژانگ یوکشیا» معاون کمیسیون مرکزی ارتش چین اعلام کرد که «ارتش آزادیبخش خلق چین آماده همکاری با کره شمالی برای اجرای توافقات مهمی است که به دست رهبران دو کشور حاصل شده است».

گفتنی است که در ماه ژوئن ۲۰۱۹، «شی جین پینگ» رئیس جمهور کنونی چین نخستین رهبر این کشور بود که ظرف ۱۴ سال گذشته از کره شمالی دیدن می کرد. گفتگوی وی با «کیم جونگ اون» همتای کره شمالی خود به روابط این دو متحد دیرینه تحرکاتی تازه بخشید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان