بازدید 5163
معصومه ابتکار:

کسی برای ترویج خشونت علیه زنان از دین خرج نکند

کد خبر: ۹۱۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۷ 18 August 2019
معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، نگاه دین اسلام به زنان را بر محور پرورش شخصیت زن دانست و گفت: کسی برای ترویج خشونت علیه زنان از دین خرج نکند.
کسی برای ترویج خشونت علیه زنان از دین خرج نکند
به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار امروز شنبه در کارگاه آموزشی مدیریت عصبانیت و جلوگیری از خشونت خانگی در اردبیل افزود: این تصور که زن شهروند و یا جنس درجه دوم باشد، مغایر با آموزه‌های دینی و روح قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: موضوع پرهیز از خشونت، رعایت حقوق همدیگر در روابط خانواده و احترام متقابل از موضوعات کلیدی در مبانی مورد نظر دینی و نظام اسلامی ایران است.

ابتکار در این کارگاه آموزشی که توسط اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و سازمان‌های مردم نهاد استان برگزار شد، بیان کرد: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های کارگاهی برای تحکیم نهاد خانواده براساس آموزه‌های دینی و سیاست‌های کلی کشور و بر مبنای برنامه ششم توسعه و منویات مورد نظر رهبر انقلاب و ریاست‌جمهوری و با هدف تحکیم نهاد خانواده دنبال می‌شود.

وی خواستار اصلاح نگاه نادرست بنیادین به نقش زن در خانواده شد و گفت: آرامش و آسایش در خانواده در پناه یک زن اتفاق افتاده و به دست می‌آید و زن آسیب‌دیده از نظر روحی و جسمی نمی‌تواند مامن خانواده باشد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تقدیر از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تحکیم خانواده گفت: ورود بانوان و جوانان ایرانی در این‌گونه برنامه‌ها در قالب سیاست‌های دولت برای تحکیم خانواده و اعتلای وضعیت زنان و خانواده است. ما برای حل مساله در درون خانواده نیازمند ترویج گفتگو و راه‌های مذاکره موفق و موثر هستیم چراکه گاهی اوقات برداشت‌ها و تلقی ما از موضوعات با واقعیت متفاوت است و این مساله را با گفتگو می‌توان حل کرد.

ابتکار مبنای خانواده سالم را احترام متقابل و تصمیم و انتخاب با آگاهی کامل و نیز رعایت حقوق یکدیگر و از طریق ایجاد روابط مناسب به همراه فراگرفتن مهارت‌های ارتباطی خوب و موثر دانست و اضافه کرد: آموزش مهارت ارتباطی موثر و خوب یکی از مسائلی است که در معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های کارگاهی آموزش مهارت‌های ارتباطی در خانواده در استان‌های مختلف کشور گفت: بحث تقویت مهارت‌های ارتباطی در داخل خانواده نقش موثری در جلوگیری از خشونت و تنش‌های داخل خانواده دارد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از اجرای مرحله دوم طرح گفت‌وگوی ملی در خانواده در کشور خبر داد و افزود: در این طرح به موضوع مهارت‌های ارتباطی در داخل خانواده و گفت‌وگوی متقابل و نیز ارتباط بین نسلی توجه ویژه شده است.

ابتکار خواستار آموزش تفکر نقادانه در سطح مدارس شد و ادامه داد: امروزه همه دچار بحران شنیداری هستیم به‌طوری که عده‌ای می‌گویند که ما حرف می‌زنیم، ولی کسی صدای ما را نمی‌شنود و ما را درک نمی‌کند که این امر نشان می‌دهد که گفتگو و کسب مهارت‌های ارتباط و تفاهم متقابل لازم است. مهارت حل و فصل اختلافات باید طوری آموزش داده شود که در کنار وجود تفاوت، زندگی آرام و سالم در نهاد خانواده ادامه یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر