بازدید 2046

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از عربستان در پی نقض حقوق مهاجران اتیوپیایی

دیده‌بان حقوق بشر نقض حقوق مهاجران اتیوپیایی در عربستان سعودی را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۱۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۳ 17 August 2019

دیده‌بان حقوق بشر نقض حقوق مهاجران اتیوپیایی در عربستان سعودی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی نسبت به وضعیت مهاجران اتیوپیایی در عربستان ابراز نگرانی کرد.

این سازمان اقدامات مقامات سعودی علیه مهاجران اتیوپیایی از جمله شکنجه، سوء استفاده و بازداشت در شرایط بد را محکوم کرد.

این سازمان در گزارش خود با استناد به شهادت چند تن از این مهاجران آورده است: مرزبانان سعودی از تیراندازی به سوی مهاجران اتیوپیایی دریغ نمی‌کنند به طوری که این تیراندازی‌ها تاکنون شماری کشته و مجروح برجای گذاشته است.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر، مهاجران اتیوپیایی برای رسیدن به عربستان با خطرات زیادی در دریای سرخ و خلیج عدن مواجه هستند و آن‌ها پس از رسیدن به عربستان نیز در شرایط بسیار بدی بازداشت می‌شوند و در معرض شکنجه، سوء استفاده قرار می‌گیرند و سپس از این کشور اخراج می‌شوند.

خطرات زیاد

در همین راستا، فلیکس هورن، پژوهشکر دیده‌بان حقوق بشر و متخصص امور آفریقا در سخنانی اظهار کرد: بسیاری از شهروندان اتیوپی که به امید زندگی بهتر روانه عربستان می‌شوند، در سفر با خطرات زیادی ازجمله مرگ در دریا و انواع شکنجه‌ها مواجه هستند.

وی افزود: عربستان سعودی صدها هزار تن از مهاجران  اتیوپی را به زور و بدون انجام اقدامات لازم به آدیس‌آبابا برگردانده است و تنها دستاورد این سفر برای آنها بدهی و آسیب بوده است.

طبق آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM)، زمانی که ریاض در سال ۲۰۱۷ کمپینی را علیه مهاجرت غیرقانونی به راه انداخت، در عربستان حدود ۵۰۰ هزار اتیوپیایی وجود داشت.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود به نقل از IOM آورده است: مقامات عربستان از مه ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۹، ۲۶۰ هزار اتیوپیایی را از این کشور به اجبار کوچانده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

این سازمان در ادامه مقامات اتیوپی، یمن و عربستان را به عدم اتخاذ تدابیر لازم برای پایان دادن به این خشونت متهم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار